AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
33.776

Spindelnät på backspegeln..vad göra?

Sida 2 av 4
Pinsam tråd. Skärp er pojkar, vi är män som kör BMW :)

Min vackra Länk
Mvh Dragolito
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
haha sug på den här, i 323an bakom mätar glaset dyker det upp nya djur helatiden, det är en samling döda myggor samt igår kom det en tvestjärt, den är död nu och ligger och skräpar..det verkar vra helt tätt så man undrar
hur de kan komma in.
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Bästa tråden hittils !
Är ju trevligt med sällskap i form av en spindel när du är ute och kör, den blir ju väldigt berest för att vara liten insekt.
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Grandy: spindeln får gärna vara där (sålänge han inte syns) och så länge han inte gör en massa nåt varje natt/tidig morgon... :P

Njuren
haha, hade samma sak fast i skyltbelysningen bak.Jag lät han leva och såg hur han växte under ett halvår, i alla väder satt han där.Men en dag så stängde jag bakluckan för hårt i garaget och han föll av =( fösökte pilla upp honom igen men han ville inte.... saknar min vän

BMW - i nöd och lust?
Sp
3.093
Spajjjs
Njuren: haha =)

Visa användare
660
Bholmberg
BMW 330i Touring -00
hehe jo sannerligen jobbigt är det =P.. haha

DTM system och rak 6a ;)
Visa användare
721
Constrictor
Volvo XC70 D5 AWD -15 & Saab 9-5 Aero -07

Suzuki Hayabusa
Grandy: Spindlar är inte insekter ;-)

//Henrik
Visa användare
660
Bholmberg
BMW 330i Touring -00
hehe skadedjur?

DTM system och rak 6a ;)
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Men tänk om det är en hona som har sina små bäbisar där,ni kan ju bli ihop vet jaa hehe

BMW e lag
Sp
3.093
Spajjjs
cstjawa: eller så har man en 4 miljoner spindlar en dag över hela bilen när man kommer ut ;)

kilroy
Mitt mordiska tips är en intensiv dusch med Radar, precis som någon föreslog. Jag tror inte någon svensk spindel reder ut den behandlingen...

Såvida det inte är ett exemplar av den spindelsorten som upptäcktes på Pepparholmen (Pepparholmen är den lilla ö som ligger mellan Malmö och Köpenhamn i anslutning till Öresundsbron) i somras. Det lär vara en riktigt giftig liten krabat...där krävs kanske tuffare tag...

Mvh kilroy

"En dåre säger vad han vet, en vis vet vad han säger"

bu
294
buffy11
525:92 touring brokatrot
Ring djurens vänner dom kan säkert hitta nytt hem till spindlen :=}
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Enda säkra sättet är nog att byta backspegel :)

_______
/Chrille
Visa användare
660
Bholmberg
BMW 330i Touring -00
HAHAH aa kasnke det deejaywasp, men att låte en spindel få en m3-spegel är väl att ta i ordentligt med ett lyxbo =)

DTM system och rak 6a ;)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Från dagens Metro:

HÅKAN KARLSSON, som avgick som segrare i kurragömmaleken med den svarta änkan som gömde sig under den USA-importerade Oldsmobilen i Mantorp. Spindlarna följde med när bilen importerades från USA.
◗ Den ena spindeln dog under din kvast. Hur fick du död på den andra spindeln?
◗ ◗ – Jag och min bror sprutade Radar rakt på den, men det hjälpte inte. Men sedan fick vi in den under en burk så nu är den död.
◗ Har du sett filmen ”Imse vimse spindel”?
◗ ◗ – Nej, jag gillar inte spindlar nu.
◗ Har ni vågat åka något i bilen?
◗ ◗ – Ja, vi tog ju hit den i juni och jag hittade inte den första spindeln förrän i augusti, så nog har vi åkt alltid.
◗ Är du säker på att det var den sista spindeln i bilen nu då?
◗ ◗ – Nej, jag är inte säker på att det här var den sista.
◗ Nu ska bilen stå ute över vintern. Tror du att kylan knäcker eventuella andra?
◗ ◗ – De säger att kylan tar död på dem. Men det finns de som säger att spindlarna kan bygga bo i klädseln och då kan de klara kylan.
◗ Kan du någonsin slappna av helt när du kör eller kommer du alltid att ha en krypande känsla när du sitter i bilen?
◗ ◗ – Slappna av? Jag tror inte det.

___
//Ulf
Njuren
Spajjis: Glömde säga att jag ibland fångade myror och kastade på nätet, då kom han som fan o kalasade på den haha

BMW - i nöd och lust?
Sp
3.093
Spajjjs
Njuren: hmm... då kanske jag ska hitta en myra... kasta den på nätet.. o sen ta han när han kommer fram ;) SURPRISE!!!! =)

St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Hade samma problem, seriös tryckluft eller högtryckstvätt hjälpte inte, nytt nät varje morgon.
Då jag tyvärr har spindelfobi var jag dessvärre tvungen att ta fram basebollträet och dra hela spegelhuset åt all världens väg...
Hyfsat dyr spindel men nu är den borta och speglarna är silikonade mellan glas och spegelhus för att slippa vidare påhälsningar (eventuellt andra förare av bilen får leva med nackvridningar istället för att ställa in speglarna).
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Jag har insektsnät över mina under natten. Dessutom så har jag kopplat en rörelsedeckare som reagerar på allt över 0,1 gr. Den är kopplad till en liten friggebod där jag har en indonesisk stormästare i spindelfångst boende.
Han är snabb som attan. Så fort något spindellikt närmar sig bilen så är han där :)

Mvh, Thomas E

"I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas."

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.