AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
11.120

Priskrig på lackskydd i Gävle!?

Sida 2 av 2
bustorp
Det är nog rätt som du tänker, men jag hade helst inte velat betala extra för det. Jag har inte det problemet så därför är det lite knepigt att sätta mig in i det.

Att få sin lack omhändertagen oftare o samtidigt till lägre pris hägrar mer för mig.

"Ödmjukhet inför kunskapen"
Länk
ku
147
kuai
320CiM -04
Har nu hämtat ut bil nr 2. Den som har blivit Ditecbehandlad och även fått en Glastecbehandling. Jag måste säga att resultatet är långt utöver förväntningarna. Inte visste jag att det gick att få fram ett så enormt djup i metalliclacken med en lyster och glans som är helt otrolig. Mycket har jag sett men inte dylikt!

Rond 1. vann Ditec med 10-6!

Skall bli mycket spännande att följa Rond 2. som kommer att avslutas om ett år, dock ligger det en kontrollstation om 6 månader.

(>Asken skriver ovan i sitt inlägg "Ju längre man har en bil med Ditecbehandling desto större skillnad ser man gentemot andra lackbehandlingsprodukter." Så detta kan jag verkligen komma att få följa på nära håll.)

"Endast det bästa är gott nog"
Di
29
DigiMan
BMW E39 530d Touring -01
BMW E60 520i Sedan -04
Var kom du fram till för skillnad efter 18 mån, har du gjort någon efterbehandling?
Jag tror absolut att Ditec och andra seriösa firmor gör ett bra jobb, men jag tycker ändå att diverse lackförseglingarär lite överskattade.
Det som står för 95% av glansen är ju underarbetet.
Det här med att en lackförsegling ska hålla sig snygg i flera år tror jag inte på, nya tvättrepor och andra smårepor dyker upp ganska fort även om man tvättar "rätt".
Dessa repor måste då poleras bort och vips är förseglingen borta.
Men är man inte "putstokig" som jag kanske man kan leva med lite
smårepor och dyligt.

Det finns en sak som gör att DITEC känns OSERIÖSA det är att dom påstår att lacken ska klara sig bättre mot stenskott och mekanisk nötning efter en behandling, det tror jag är ren bullshit.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.