|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
att skinnet kan vara lite slitet behöver inte bero på att den är skruvad.. På vår e65 med komfortstolar så har skinnet blivit lite slitet på sidostödet, säkert orsakats av i o urstigningar och den har abar gåt 6000mil... |
|
|
Den billigaste i börsen går ut för 144K, det är garanterat minst en hund begraven i reservhjulsbaljan på denna för 109K.... /Johan |
|
|
Min har gått 8500mil och skinnet ser som nytt ut trots att jag har det vita skinnet som lätt kan se skabbigt ut så det låter ju som att den bilen har gått längre, särskillt om man tänker på priset men det kan man inte veta säkert. Japps jag kollar alltid upp mina bilar noggrant innan jag köper dem, kan man kolla hur många ägare bilen haft i Tyskland på ngt enkelt sätt förresten? /// mstrutsen |
|
|
Varför skulle det vara något extra skumt med den här bilen? Varför lägger sig säljaren i så fall under alla andra i pris? Han borde väl hålla god min och försöka sälja den för samma pris som alla andra... Kolla på bilpriser.se/di. Där ploppar det ut att den är värd 100-111 ksek. Det kan mycket väl vara så att säljaren har försökt att annonsera för samma som "alla andra" men att ingen ringer och att han då lägger sig lägre för att få sålt bilen. Jag fick själv göra det när jag sålde min e36. Det är många som annonserar för fantasipriser, men många av de annonserna har legat ute lääänge. För att få slut på alla lustiga spekulationer är det väl lämpligt att eventuella intressenter ringer säljaren för hittills har det ju inte varit mycket matnyttig information i den här tråden. (bortsett då från att skinnet på förarsätet kan vara slitet vid 6000 mil men att det också kan vara helt oslitet vid 20000...) |
|
|
/// mstrutsen Jag gillar också att veta åldern och hur länge har säljarena ägt bilen. Nästa gång jag köper bil ska jag maila dig reg nr, så får du gräva lite åt mig om det är lungt med dig??? |
|
|
Mocke: I detta fall var det en född 82 och den andra 81, ena ägde bara bilen ngn månad så det känns ju inte så bra enl mina kriterier som jag har när jag ska köpa bil, bara att skicka mail så ska jag se vad jag kan göra åt dig. /// mstrutsen |
|
|
Hej, ganska intressant det där med åldern på ägarna på fordonen. Hur många här ställer sina bilar på föräldrarna för att komma ner i försäkringskostnader? Visst, är det en ung ägare så är det väldigt sannolikt att det är samma person som kört bilen. Men om "ägaren" är född på tex 40-talet, kan det lika gärna vara en ungdom som kört den och haft den ståendes på en förälder. Själv har jag haft mina bilar ståendes på mig själv, har haft tur att få väldigt bra försäkringskostnader. Det där med skicket/milen på bilen. Det finns folk som sliter mer på saker än andra, tyvärr. Men om någon här är intresserad av den där bilen, åk och titta på den och kolla den noggrant, precis som man alltid ska göra när man köper bil. Hälsningar Björn |
|
|
bmxbjorn: Du har så rätt så ang ägare men om det är en 23åring som ägt bilen i en månad och en 24åring som ägt den ungefär ett år så anser inte jag att det ser särskillt bra ut om JAG skulle vara spekulant på bilen. Jag vill ha en bil med få ägare som ägt bilen länge och som inte bara köper en bil kör av sig och sedan säljer för alla gasar ju som bekant mest i början.. Sen är det klart att unga ägare kan vara lika skötsamma som gamla men i regel är det inte så.. /// mstrutsen |
|
|
bmxbjorn: Du har så rätt så ang ägare men om det är en 23åring som ägt bilen i en månad och en 24åring som ägt den ungefär ett år så anser inte jag att det ser särskillt bra ut om JAG skulle vara spekulant på bilen. Jag vill ha en bil med få ägare som ägt bilen länge och som inte bara köper en bil kör av sig och sedan säljer för alla gasar ju som bekant mest i början.. Sen är det klart att unga ägare kan vara lika skötsamma som gamla men i regel är det inte så.. /// mstrutsen |
|
|
Jag håller med, jag skulle också dragit mig för att köpa en bil som ägts av personer kortare tid. Så är det. Jag brukar kolla på helheten, med antal ägare, ålder, skick, miltal och priset. OM milen stämmer så kanske priset är rätt i förhållande till ägare, skick och liknande? Men är det ingen som sett bilen live? |
|
| Mstrutsen> Hur gammal är du själv? Skall man inte köpa en bil av dig då? ;) | |
|
Touché Cabron :o) |
|
| Jaså, kände du dig också träffad? =) | |
|
För min del är det ganskla viktigt att säljaren har ägt bilen ett tag, speciellt om det är en M bil. Då vet han vad han/hon har/haft och är lättare o trovärdigare och så klart bryr sig mer om bilen. Edit: Tack mstrutsen!!!! På tal om bilar o skicket, var o kollade på en M3-95 i en BMW affär idag, den var i väldigt fint skick invändigt, tveksam i lacken o hade gått 14500, 3 ägare SVENSKSÅLD, fast serviceboken stämde inte alls, det var helt galet o hullerombuller. Tom säljaren i butiken tyckte den var konstig när jag påpekade det. Vad ska man tro nu för tiden när man inte ens kan gå in i en svensk bmw salong o få en helt prickfri bil, he he??? |
|
| Mocke: Var den avusblå med grå mocca ?? | |
| japps, tror att vi menar samma bil | |
| Har varit till salu läääänge ! | |
|
Mocke: Om du tycker att det är konstigt att du har svårt att hitta "en prickfri bil" i form av en Bmw M3, årsmodell 1995, så kan jag tipsa dig om att denna bil numera är 10 (tio) år gammal och antagligen använts så gott som dagligen av fler av olika ägare. Att den skulle vara prickfri bara för att den står hos en Bmw-handlare och är svensksåld verkar enligt mig högst osanolikt. Bilen har ju som sagt används, det är nämligen därför bilen kallas "begagnad" |
|
|
Cabron: Läs gärna mitt inlägg en gång till ;) /// mstrutsen |
|
| Mstrutsen, jag såg att du framförallt är skeptisk till många ägare på kort tid. Men det såg roligt ut när du skrev ut åldern på dem ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.