AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.143

M3 i Göteborg på bytbil

Sida 1 av 3
Hej hittade en m3 på bytbil Länk

Nån som vet något om den?
Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
Priset låter bra, lite för bra kanske? "komplett ifylld sevicebok" betyder inte automatiskt att den är korrekt ifylld. Kolla upp bilen nogrant.
Här kommer lite info som är lätt att hitta:

Regnr: UYN655
Färg: SVART

Fabrikat: BMW M3

Årsmodell:
Fordonsslag: PB

Chassinummer: WBSBG91000EW38865

Upplysningar:

Ägare/Brukare

Namn: LPG BIL OCH MOTOR

Adress: LÅNGAVALSGATAN 21

Postnr: 424 57
Förvärvsdatum: 2005-08-31

Försäkringsuppgifter

Försäkringsbolag: Trygg-Hansa

Försäkringsdatum: 2005-08-31

Fordonsdata

Fordonsstatus: I trafik (2005-04-19)

Antal ägare: 3

Datum för första reg.: 2004-05-17
Producentansvarig:

I trafik första gång: 2004-06-15
Yrkesmässig trafik:

Fordonet tillverkat:
Direktimport: Ja

Utredning: Nej
Tillfällig registrering: Nej

Besiktningsuppgifter

Besiktningstermin: 2006-05-01 - 2006-09-30

Senast godkända besiktning: 2005-05-31

Föreläggande: Nej
Körförbud: Nej

Vägmätarställning, km: 132068

Skatteuppgifter

Skattepliktigt: Ja
Brukandeförbud: Nej

Årsskatt, kr: 2001

Debitering vid påställning, kr: 0
Debiterad fordonsskatt, kr: 0

Kreditering vid avställning, kr: 166
Debiterad avgift, kr: 0

Huvuduppbördsmånad: oktober
Förfallen skatt/avgift, kr: 0

Skrotningspremie, kr: 1200

Vägavgift

Vägavgift (kr/år): 0
Betald till och med:

Tekniska data

Effekt kW: 236
Antal passagerare: 4

Max släpvagnsvikt:

Max släpvagnsvikt B-behörighet: 1550

Max lastvikt: 380

Kopplingsanordning 1:

Kopplingsanordning 2:

Däckdimension fram:
Däckdimension bak: 245/40R17

Kaross: Täckt

/Johan
Jo ja tycker också att det nästan är för billigt men enligt säljaren så är den fin förutom en repa på backluckan och att den är lite sliten i skinnet på sidan av förarstolen
Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
Om den är sliten i skinnet (onormalt sliten)så finns det ännu större anledning att kolla milen.

/Johan
Min m3a hade gått 9000 ärliga mil när jag sålde den då fanns det det inte en antydan till slitage, så se upp som vanligt ! Det är rätt vanligt med skruvade e 36 or har jag märkt vid det här laget få m3or har gått över 20000 mil. Lycka till iallafall
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Efter 13.000 mil borde inte skinnet vara speciellt slitet.

Men på sportstolar nöts det en del på vänster sidostöd på förarstolen. Kanske åren också gjort sitt om inte skinnet skötts på rätt sätt.

Men som redan nämnts kolla upp milen så långt det går.

Racerbilen: Länk
An
66
Antijustering
Bmw 530 Ia Touring
Hehe om ni åker ut till han och kollar på hans ställe så vänder ni direkt hade ALDRIG köpt en bil där..

skrothandlare som kommit upp sig lite.. tyvärr men sant.
Kolla historik NOGA.
hampe m3
nu har ja inte sett bilen live, men ska skinet värkligen va slitet redan då, sålde min svensk sålda m3 vid ca 10 000mil o skinet hade inte en ända tor spricka eller förslitning någonstans, fast har man bakfickor av model sand papper kanske skinet slits, va vet ja.
bilen har tre ägare i Sverige sedan maj -04 och man vet inte hur många den haft i tyskland, två riktigt unga som ägt den dessutom så det finns risk för buskörningsvarrning där ;)

/// mstrutsen
Mo
420
Mocke
330 CI M-PktII -02
mstrutsen

Hur vet du vem som har ägt den??
GÅr det att koll aupp nånstans?
Mocke:

Njae, det är lite special det där inte direkt på vv sida...

/// mstrutsen
Mo
420
Mocke
330 CI M-PktII -02
hehe

Allright, Connected!!!!!
hampe m3
mstrutsen, guld kontakt du sitter på då... mkt bra att kunna fiska sånt
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Om ni har tillgång till fax eller har modem på er dator så kan ni själva hämta hem de 3 senaste ägarna och lite annan info från vv's sida. På sidan som Johan M3 kopierat från ovan så anger man sitt faxnr och några minuter senare kommer en fax med uppgifterna.

___
//Ulf
En 97 med 13.000 mil på mätaren för 110.000.- och ni undrar om det är någonting fel!!!!! Det är bättre att undra om det är någonting bra med den.....en fin 97 med 13000 mil på mätaren kostar mellan 150k - 170k
att skinnet är sliten tyder på den har gå 20000+ mil

Mvh
Mauritx
hampe m3
det va som fan, bra att veta, tackar
Mo
420
Mocke
330 CI M-PktII -02
Jag håller med Maurixt, det finns anledning för att en bil är billig.
Cr
657
Crisse
330d xDrive Touring -14
M4 Cabrio -17
"skinnet är sliten tyder på den har gå 20000+ mil"

Tveksam kommentar om slitage på skinn. Om man inte sköter om sitt skinn på sportstolarna på en M3 ska ni nog se att det är slitet redan efter 5000-10000 mil. Dessa sidostöd sticker ut väldigt mycket och förarstolens vänstra kudde skrapas emot hela tiden då man går ut och in.

Min kompis har en 328i som han haft sen den var ny. 13000 mil på mätaren. Han har struntat i skinnvården och har slitage på sidan på både förar och passagerarstolen. Och han har de vanliga sportstolarna med mindre sidostöd och inte M3ans.

Visst ser denna M3 allmänt sliten ut men det beror nog snarare på vanvård än långa välvårdade mil. Med tanke på slitaget på klädseln skulle jag absolut inte gissa att denna bil gått +20000 mil.
Ca
236
Cabron
325i -06
120i -06
Det är inte säkert att en bil är kass bara för att den ligger lågt i pris. Det är trögt på begagnatmarkaden nu och om man vill sälja sin bil hyfsat snabbt så får man lägga sig lägre än de andra för annars är det ingen som ringer. Det är svårt att uttala sig om skinnet också när man inte vet hur slitet det är. Jag hade en e36 som jag sålde när den hade gått 12', där var skinnet lite slitet nertill på vänstersidan av förarstolens ryggstöd eftersom man drar i det ibland när man sätter sig. Jag brukar dock inte gå omkring med sandpapper i bakfickan. Tyvärr tror jag dock att en kraftig majoritet av de importerade bilarna är skruvade så den där är säkert skruvad.
Programmer:
Jo att man kan kolla upp nödvändiga data via fax från vv tror jag de flesta känner till, men att msstrutsen lyckats kolla upp ålder/personnr på de tidigare ägarna tycker jag är ganska unikt.
Ni
430
Nicke_M
850 CSi
M5 E39
Det Crisse säger är sant:
Beroende på hur tidigare ägare "använder" stolen så kan en bil som gått 5´ mil se ut som 15´ medan en annan som gått 15 kan se ut som i stort ny.

Förr trodde jag oxå att detta var ett smart sett att avgöra mil, men efter att kikat på bilar genom åren har jag slopat idén.

Så givetvis ska man ju köpa en som ägarna varit aktsam om...

Nicke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.