|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Hej hittade en m3 på bytbil Länk Nån som vet något om den? | |
|
Priset låter bra, lite för bra kanske? "komplett ifylld sevicebok" betyder inte automatiskt att den är korrekt ifylld. Kolla upp bilen nogrant. Här kommer lite info som är lätt att hitta: Regnr: UYN655 Färg: SVART Fabrikat: BMW M3 Årsmodell: Fordonsslag: PB Chassinummer: WBSBG91000EW38865 Upplysningar: Ägare/Brukare Namn: LPG BIL OCH MOTOR Adress: LÅNGAVALSGATAN 21 Postnr: 424 57 Förvärvsdatum: 2005-08-31 Ort: GUNNILSE Försäkringsuppgifter Försäkringsbolag: Trygg-Hansa Försäkringsdatum: 2005-08-31 Fordonsdata Fordonsstatus: I trafik (2005-04-19) Antal ägare: 3 Datum för första reg.: 2004-05-17 Producentansvarig: I trafik första gång: 2004-06-15 Yrkesmässig trafik: Fordonet tillverkat: Direktimport: Ja Utredning: Nej Tillfällig registrering: Nej Besiktningsuppgifter Besiktningstermin: 2006-05-01 - 2006-09-30 Senast godkända besiktning: 2005-05-31 Föreläggande: Nej Körförbud: Nej Vägmätarställning, km: 132068 Skatteuppgifter Skattepliktigt: Ja Brukandeförbud: Nej Årsskatt, kr: 2001 Debitering vid påställning, kr: 0 Debiterad fordonsskatt, kr: 0 Kreditering vid avställning, kr: 166 Debiterad avgift, kr: 0 Huvuduppbördsmånad: oktober Förfallen skatt/avgift, kr: 0 Skrotningspremie, kr: 1200 Vägavgift Vägavgift (kr/år): 0 Betald till och med: Tekniska data Effekt kW: 236 Antal passagerare: 4 Max släpvagnsvikt: Max släpvagnsvikt B-behörighet: 1550 Max lastvikt: 380 Kopplingsanordning 1: Kopplingsanordning 2: Däckdimension fram: Däckdimension bak: 245/40R17 Kaross: Täckt /Johan |
|
| Jo ja tycker också att det nästan är för billigt men enligt säljaren så är den fin förutom en repa på backluckan och att den är lite sliten i skinnet på sidan av förarstolen | |
|
Om den är sliten i skinnet (onormalt sliten)så finns det ännu större anledning att kolla milen. /Johan |
|
| Min m3a hade gått 9000 ärliga mil när jag sålde den då fanns det det inte en antydan till slitage, så se upp som vanligt ! Det är rätt vanligt med skruvade e 36 or har jag märkt vid det här laget få m3or har gått över 20000 mil. Lycka till iallafall | |
|
Efter 13.000 mil borde inte skinnet vara speciellt slitet. Men på sportstolar nöts det en del på vänster sidostöd på förarstolen. Kanske åren också gjort sitt om inte skinnet skötts på rätt sätt. Men som redan nämnts kolla upp milen så långt det går. Racerbilen: Länk |
|
|
Hehe om ni åker ut till han och kollar på hans ställe så vänder ni direkt hade ALDRIG köpt en bil där.. skrothandlare som kommit upp sig lite.. tyvärr men sant. Kolla historik NOGA. |
|
hampe m3 |
nu har ja inte sett bilen live, men ska skinet värkligen va slitet redan då, sålde min svensk sålda m3 vid ca 10 000mil o skinet hade inte en ända tor spricka eller förslitning någonstans, fast har man bakfickor av model sand papper kanske skinet slits, va vet ja. |
|
bilen har tre ägare i Sverige sedan maj -04 och man vet inte hur många den haft i tyskland, två riktigt unga som ägt den dessutom så det finns risk för buskörningsvarrning där ;) /// mstrutsen |
|
|
mstrutsen Hur vet du vem som har ägt den?? GÅr det att koll aupp nånstans? |
|
|
Mocke: Njae, det är lite special det där inte direkt på vv sida... /// mstrutsen |
|
|
hehe Allright, Connected!!!!! |
|
hampe m3 |
mstrutsen, guld kontakt du sitter på då... mkt bra att kunna fiska sånt |
|
Om ni har tillgång till fax eller har modem på er dator så kan ni själva hämta hem de 3 senaste ägarna och lite annan info från vv's sida. På sidan som Johan M3 kopierat från ovan så anger man sitt faxnr och några minuter senare kommer en fax med uppgifterna. ___ //Ulf |
|
|
En 97 med 13.000 mil på mätaren för 110.000.- och ni undrar om det är någonting fel!!!!! Det är bättre att undra om det är någonting bra med den.....en fin 97 med 13000 mil på mätaren kostar mellan 150k - 170k att skinnet är sliten tyder på den har gå 20000+ mil Mvh Mauritx |
|
hampe m3 |
det va som fan, bra att veta, tackar |
| Jag håller med Maurixt, det finns anledning för att en bil är billig. | |
|
"skinnet är sliten tyder på den har gå 20000+ mil" Tveksam kommentar om slitage på skinn. Om man inte sköter om sitt skinn på sportstolarna på en M3 ska ni nog se att det är slitet redan efter 5000-10000 mil. Dessa sidostöd sticker ut väldigt mycket och förarstolens vänstra kudde skrapas emot hela tiden då man går ut och in. Min kompis har en 328i som han haft sen den var ny. 13000 mil på mätaren. Han har struntat i skinnvården och har slitage på sidan på både förar och passagerarstolen. Och han har de vanliga sportstolarna med mindre sidostöd och inte M3ans. Visst ser denna M3 allmänt sliten ut men det beror nog snarare på vanvård än långa välvårdade mil. Med tanke på slitaget på klädseln skulle jag absolut inte gissa att denna bil gått +20000 mil. |
|
| Det är inte säkert att en bil är kass bara för att den ligger lågt i pris. Det är trögt på begagnatmarkaden nu och om man vill sälja sin bil hyfsat snabbt så får man lägga sig lägre än de andra för annars är det ingen som ringer. Det är svårt att uttala sig om skinnet också när man inte vet hur slitet det är. Jag hade en e36 som jag sålde när den hade gått 12', där var skinnet lite slitet nertill på vänstersidan av förarstolens ryggstöd eftersom man drar i det ibland när man sätter sig. Jag brukar dock inte gå omkring med sandpapper i bakfickan. Tyvärr tror jag dock att en kraftig majoritet av de importerade bilarna är skruvade så den där är säkert skruvad. | |
|
Programmer: Jo att man kan kolla upp nödvändiga data via fax från vv tror jag de flesta känner till, men att msstrutsen lyckats kolla upp ålder/personnr på de tidigare ägarna tycker jag är ganska unikt. |
|
|
Det Crisse säger är sant: Beroende på hur tidigare ägare "använder" stolen så kan en bil som gått 5´ mil se ut som 15´ medan en annan som gått 15 kan se ut som i stort ny. Förr trodde jag oxå att detta var ett smart sett att avgöra mil, men efter att kikat på bilar genom åren har jag slopat idén. Så givetvis ska man ju köpa en som ägarna varit aktsam om... Nicke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.