|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det händer titt som tätt att bilägare skruvar i för långa bult och river sönder handbromsen bla på MB. Men proffisionella gummigubbar gör det inte! man kontrollera längden på bulten innan man monterar så den inte blir för kort och inte för lång. Är ju inte så kul att få hjulen hängande på 3 gängor heller. Självklart ska dom stå för sitt misstag om det är som du beskriver, de bör vara drulleförsäkrade. ///MVH Hasso Länk |
Hawar |
Jag har inte upplevt detta företag som seriöst. Jag baserar detta på den kontakt jag haft med de. De som vill veta mer kan skicka pm till mig. Mvh Hawar |
|
Borde inte Bil & Motors reklambanner på denna sidan tas bort? Jag tycker det har varit tillräckligt mycket skriverier om dom redan. Tur att detta forum finns, jag hade nämligen denna firma i åtanke när jag skulle köpa nya fälgar och däck senast. Många blir nog lockade av deras "låga" priser. |
|
|
Nej...detta är definitivt inte en seriös firma.... förklaringen jag fick var att hjulbultarna var rätt längd när de blev monterade....vid frågan hur han förklarade att dem var för långa nu o att dem skadade handbroms-mekanismen....då fick jag som svar att dem kunde "svälla" av värmen när man kör!!! hahaha vet inte om man ska skratt eller gråta....men den typen av kommunikation hade vi....så min följ fråga var...vems fel är det när en firma monterar skruvar som bara fungerar så länge bilen står still i deras lift? svaret var då...inte vårt iallafall.....anmäl oss eller gör vad du vill..vi betalar inte en krona. Jag bor 2,5 timme därifrån..så det är en bit....men jag sa att det nog är bäst att jag kommer dit med fakturan o bilen så att han själv kan titta på den...då sa han att han hade inget intresse att träffa mej eller titta på bilen...jag svarade...men du har väl intresse att träffa din kund? svaret var nej....de senaste 2 dagarna är han "oanträffbar"..o de andra telefonsvararna "hans bror" kan inte uttala sej i frågan.....vill ni veta mer detaljerat av denna lilla såpan så hör gärna av er eller ifall ni blivit drabbade av något liknande från denna "firma"... |
|
| Handlat där en gång, mycket bra service, snabb leverans och ett bra pris! skulle inte tveka att köpa hos dom igen! | |
|
Kul att du är nöjd! Nej...oseriösare än såhär är svårt att hitta.... har provat att kontakta dem igen...fortfarande oanträffbar....vid frågan till "den som svarade i telefon där"...varför jag inte blir uppringd eftersom jag lämnat meddelande om det...så svarade han...vet ej...följfrågan var...tror du att jag kommer att bli uppringd av "ägaren"? svaret var..."vet ej, troligen inte"....hahaha så lämna gärna din nybeställda BMW där då kan vi nog få en intressant diskussion här.... hursomhelst....dem är nu KO-anmälda....och det kommer troligen inte leda nån vart...dem kommer inte att betala de ynka 3700:- som deras felmonterade hjulbultar orsakade skada för....KonsumentVerket kommer bara att påpeka att dem ska betala..sen är det upp till dem...då går det vidare till Allmänna Reklamationsnämnden...med troligtvis samma resultat...sen vidare till Rätten med ett utslag...då blir det betalt.... Pengarna är inte de intressanta i denna frågan...fakturan är betald o det var en nyttig lärodom.....det drivande just nu är det sanslöst dåliga bemötande jag fått från dem ända sen jag i normal ton påpekade vad som hänt... Jag driver en framgångsrik firma själv med mycket varierande o krävande uppdrag då man ibland måste anstränga sej o göra lite "research" för att undvika felbedömningar o kunder som blir ovetande drabbade av ens inkompetens.... men å andra sidan så är ju jag skåning....inte smålänning som de här... fortsättning följer... |
|
Hawar |
Hej >mercedes22 Hur har detta gått, har du blivit kompenserad ? Hawar |
|
hej hawar... ja...jag har blivit kompenserad på det sätt att jag fått 4 nya däck runt om....istället för de 3700kr....det är de billigaste 18 tums däcken....så jag får väl vara nöjd med det...det blev ju trots allt dyrt med tanke på att jag fick betala 3700 extra.....nya däck har jag ju redan på...hahaha men...jag lägger ner detta nu.....vi kom överens om denna dealen...plus att vid ev lacksläpp på fälgarna innan vintersäsongen så skulle de bytas ut mot nya... Tur att vi har de här forumen...ett bra sätt att få upp såna här grejor till allmän kännedom!! |
|
|
Om det "bara" är 3700 ink moms så är det bara att pynta och se glad ut (iaf om man är seriös och är mån om sitt rykte) Självrisken på företagsförsäkringar är rätt saftiga.. Mellan ett halvt upp till ett basbelopp.. Nygräddad BMWCS member |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.