|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Är det några som har erfarenheter av Bil & Motor i Taberg? Länk De som annonserar friskt på här Autopower. Är ute efter nya fälgar (M-fälg 135) och sett att de är avsevärt lägre i pris än många andra. Är naturligtvis kopior men hur är kvalitét och service? | |
|
Inte mer än att jag tycker dom är något tjatiga med sin annonsering. Personligen uppfattar jag inte det som positivt. Johan S #4079 & #4079A www.bimmer.se Länk |
|
|
Mycket trevliga. Har sådana hjul som jag köpte därifrån i våras. Carl |
|
|
Köpte 19" M3 Evo kopior för 15.900 med Pirelli gummi. Inget fel på varken kvalitén , priserna eller bemötande. Skull lätt köpa hjul där igen. |
|
|
Dom är säkert jättetrevliga, men deras "annonsering" på Autopower borde klassas som SPAM... Ja, jag vet att man kan filtrera bort företagsannonser, men vore det inte bättre om folk var tvugna att, medvetet, aktivera den typen av annonser iställlet? |
|
|
Carl 123: Är du nöjd med dina fälgar? Vilken tum köpte du? |
|
|
Fattar inte att annonserna längst upp stör vissa så mycket. Brukar ju vara mycket större och mer störande på andra sidor tex Aftonbladet osv. Stör mig mer på reklam i form av pop-up fönster som dyker upp i tid och otid på andra sidor. |
|
|
Hej,köpte fälgar till min bil i våras.Bra bemötande snabb leverans 3 dagar. Jag är nöjd med mina hjul,skulle kunna tänka mig att handla där igen. |
|
|
Wadstedt79 skrev: >> Fattar inte att annonserna längst upp stör vissa så mycket. Det är inte banner-annonser som stör. Det är fenomenet "17 st annonser på rad" i Powerbörsen som retar många. Speciellt när SAMMA annonser läggs dit manuellt, i princip varje dag? |
|
|
Jag menar, procentuellt... hur många annonser under "Jönköpings Län" kommer från Bil & Motor i Taberg? Kan det bero på att det är gratis att annonsera under "delar säljes"? Jag tror det. |
|
|
Det verkar ju som det är ett par som är nöjda med sina fälgar. Är det ingen som är missnöjd med lacksläpp eller liknande? Är ju trots allt en stor investering att byta fälgar? Kanske till och med är värt att köpa dessa istället? (Överst) Länk |
|
|
Köpte dessa för 1,5 år sen Länk för 6400:- utan däck, jag är jättenöjd. BMW CS #5206 |
|
| Fälgarna kommer ju från STORA tillverkare varför skulle dom vara dåliga? Länk | |
|
Hej! 18" med Bridgestone Forza (tror jag de heter). Helnöjd. Carl |
|
|
Daniel F: Känns skönt att checka av med de riktiga användarna här på Autopower innan ev. köp. Tack för alla svar, forumet är verkligen användbart! Carl 123: Det kommer nog bli 18" för mig med, riktigt fina fälgar de där modell 135. |
|
|
Det har diskuterats i andra trådar angående problem med lacksläpp men vad jag kommer ihåg så har detta sköts på ett snyggt sätt av företaget i fråga. Var själv inne på att köpa fälgar från dom men hittade nästan nya (100mil) originalfälgar med lika nya däck till ungefär samma pengar så då var valet inte så svårt. ___ //Ulf |
|
|
Jag handlade en uppsättning hjul (AC-Scnitzer 18" kopior med GY Eagle F1) i våras, inga problem alls men leveransen drog ut på tiden eftersom däcken inte fanns i lager. Jag har inte haft några problem med lacksläpp heller. |
|
|
Har varit där och kollat bil en gång (har för mig at det är en gammal klasskompis till farsan som har stället). Verkade väl inte vara något fel på'n, men jag köpte inte Hondan där, utan skaffade min första BMW i stället :-) "Lycka är att vara nöjd med vad man har - så skaffa tillräckligt" Hagbard Handfaste |
|
| Finns det några andra som säljer bra kopior på BMW-fälgar till bra pris precis som Tabergs? Gärna i nära Göteborg. | |
|
Jag har fått lacksläpp på nya M5-kopior köpta hos dem i somras(aug), kört bara ett par månader med dom. Fälgarna är dåligt lackade och har svart grundfärg så det blir svarta prickar så fort man råkar ta i med nyckeln eller av stenskott, men ok, man kan ju vara försiktig. Men: när jag skulle sätta på sommardäck idag, så upptäckte jag lacksläpp på ena fälgen...och då menar jag att silverlacken, inte klarlack, har flagnat...Så man får vad man betalar för... Så irriterande, vet inte vad jag ska göra nu, hur ska jag köra utan en fälg även om jag reklamerar? From nu ska jag bara handla dyra kvalitétsfälgar! BMW 4EVER Bilen:Länk Länk |
|
| Detta är en gammal tråd...men kan var aktuellt ändå, jag har handlat ett komplett set med fälg/däck av Bil & Motor i taberg i Mars 2007 och fått det monerat i deras verkstad....Tråkigheten här var att dem använde för långa (fel) hjulbultar med följden att fjädrarna till handbromsen bak gick av o handbromsen låg till o blev förstörd....Mercedes reparerade bilen...bytte alla hjulbultar o reparerade handbromsen igen till en kostnad av 3700 kr....Mercedes ansåg att däckfirman gjort fel (ganska uppenbart då hjulbultarna var på tok för långa) och rådde mej att kontakta dem så att de kunde ta fakturan o konsekvenserna av deras misstag....Problemet här är att Bil o Motor i Taberg är fullständigt omöjliga att diskutera på ett normalt sätt med...de sa att dem hade kontaktat mercedes i Jönköping o fått svaret att detta var omöjligt....givetvis hade mercedes i J-köping aldrig hört nåt från dem o isåfall sa de att de hade berättat klart o tydligt att detta händer när (amatörer) inte vet vad de gör vid hjulbyten......så mitt råd är.....att söka mer seriösa firmor som tar sitt ansvar vid felaktigheter o reklamationer....för dessa lär aldrig betala tillbaks en krona på nån reklamation.....jag har nu KO-anmält dem på Mercedes rådgivande....och även ARN-anmälan ska göras....dem blir även registrerade automatiskt i "Råd o Rön på Nätet" för att förhindra att andra blir drabbade av dessa typen av "internet" firmor. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.