AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.693

Färgval e90?

Sida 1 av 3
Me
10
Meister
M3 CSL
745i
Skall beställa en e90 till flickvännen men kan inte avgöra vilken färg som är snyggast. Vad tycker folk om arctic metallic och sparkling grey? Vet inte om jag är så sugen på att ha en till svart bil på infarten!? Tycker ni att man skall ta m-paketet? Vet ju inte hur m-fälgarna kommer att se ut eller har någon sett bilder på dessa?

Tyck till är ni bussiga!!
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Lycklig flickvän du måste ha! :-)

Själv är jag inne på en Sparkling grey metallic.

Lite fälgar hittar du under:

Länk
Me
10
Meister
M3 CSL
745i
Ja ha ha... jag har vart och tittat på en som var arctic metallic och den var ju snygg i visst ljus men kanske lite väl grön ibland eller är det jag som är färgblind? Är en av bilarna på bilderna på autopower från det test som gjordes på e90 arctic metallic?
da
1.997
danielb
I4 M50 -24
*HOST* Alpinvit *HOST*
Me
10
Meister
M3 CSL
745i
Jasså... jag klarar tyvärr inte av vita bilar.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Jag skulle rekommendera Sparkling Graphite. Gärna i komb med en Läder Dakota "Terra" blir en snygg kombiantion. Jag såg den nere i tyskland härom månaden det var inte illa. Den var utrustad med radialeker 160 och såg diskret och sober ut ihop. Med Msprotpaketet gör sig style 162 fälgarna sig snyggt.
Lycka till
Asken
Ke
711
Kenta
G31 520dAT -18
Le mans blå helt klart, dock endast med M pkt!
Svartmetalic och titansiver är helt ok men lite tråkigt kanske.
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Asken är inne på min färval fast jag vill ha Citron läder ihop med Sparkling Graphite. :-)
allt utom svenssonmetallic aka silver. den färgen är så hemskt tråkig.
mörkgrå elelr svart kanske? :)
En kollega till mig hämtade i fredags ut sin 325i klädd i Japanrot, med BMW Aerodynamikpaket och 19" stjärneker. Mums!

Sparkling graphite är snygg, men lite tråkig. Finns egentligen bara rätt trista färger till E90. Beställ en individuallack så blir bilen unik, och ni får välja helt fritt :)

Mvh,
Kalle
_______
E38:an: Länk
Me
10
Meister
M3 CSL
745i
Kalle: Hur har han lyckats få ut en med m-paket redan nu? Själv har jag bara sett de spion och databilder som varit på nätet och i AMS
Enligt Lindholms Bil i Umeå är det produktionsstart för M-sportpaketet i september...? Finns det även ett enklare aerodynamikpaket till E90 som beställs ur tillbehörskatalogen? Hur ser detta ut isf?

//Chrille
Det rör sig inte om M-paketet, utan BMW Aerodynamikpaket (från tillbehörskatalogen). Mycket läckert, faktiskt betydligt snyggare än M-paketet, om man ska lita på de bilder som cirkulerat i AMS med flera. Kolfiberläppar fram på spoilern, diskret bakspoiler och en liten "flap" på bakluckan. Ska försöka fixa bilder.

Mvh,
Kalle
_______
E38:an: Länk
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Kalle Hansen, vad går sånt BMW Aerodynamik paket på? Vore toppen med lite bilder! :-)
ma
38
madseja
E90 330i -05
Mitt val av Arctic har jag inte ångrat. Den tar liksom upp himmlens färg.
Grå vid grått väder, lite mera blå vid klart väder.
Se min bil.

madseja

min bil: Länk
Förstod att du inte gillade vit, men tänk lite till, en vit E90 e bland det coolaste som finns, framförallt med en tjej som kör. Själv skulle jag inte tveka en sekund.....
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Vit, nja, jag skulle inte tro det, tänk om man tröttnar efter ett tag, blir inte lätt att sälja en vit bil om man inte släpper den till ett mycket bra pris!!

Tänk på det.
[M
242
[MaNgE]
F82 M4 AC Schnitzer ACS4 Sport
F32 Alpina B4 Allrad
E32 730i

CFH, Tveka på tjejen som kör???

Inte jag heller, om hon kom i en vit E90...
Gu
36
GustavS
M3 Limo -11
Hej!

Jag har bilder på bilen som Kalle skriver om. (Jag jobbar på Paulssons Bil som levererade den.)

Vet dock inte hur jag lägger ut dom. Det är inte ett aerodynamikpaket utan kolfiberläppar fram + vingen på bakluckan som Kalle skriver. Gör sig bra på Japanröd. 255/35/19 bak.
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Hej Gustav S

Maila gärna bilderna till:

audica4@hotmail.com

Tack! ;-)
Gu
36
GustavS
M3 Limo -11
Mailat till dig André!

Kalle, innan bilderna läggs ut, kan inte du kolla om det är ok med din kollega?

MVH Gustav
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.