AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
4.194

Klarar BMW:s orginal CD-växlare "hembrända" skivor?

Sida 2 av 2
Visa användare
528
Bimmer Seb
Alfa 156 2.0 TS
E91 320dT -10
E87 120i -05
911 Coupe -02
Jag testade nu igen med 5 andra skivor och ingen av dem funkade, även dem memorex. Men repiga orginal var inga bekymmer.

Den enda "säkerhets kopierade" som nu funkat är alltså en fuji skiva, men när jag brände en ny med annat innehåll så funkade inte det heller, synnerligen märkligt.

Men jag ska testa att bränna på verbatim och även prova att stoppa i min gamla HP brännare så får vi se. Återkommer.

Det är alltså på e39's enkel CD som jag har problem för att förtydliga.

Mvh
Sibbe
Länk
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Funkar bra för mig men det är något fabrikat som har lite tjockare skivor och de vill gärna fastna i läsaren. Kommer tyvärr inte ihåg vilket fabrikat men det kanske nån annan har koll på.

Bilen: Länk
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Ok. det kanske skiljer mellan CD-växlaren och CD-spelaren. min växlare tar emot allt jag lyckas stoppa i den, från billigt skräp till värstingskivor.

Min bil
Länk
cd växlare + vanliga skivor inte rw glömde jag
\\Linus
Visa användare
528
Bimmer Seb
Alfa 156 2.0 TS
E91 320dT -10
E87 120i -05
911 Coupe -02
Nu har man hunnit att prova lite ytterligare och det borde vara smuts på linsen eller så håller lasern på att ge upp.

Skivor som jag provat en gång funkade efter c:a en vecka !? och skivor som gått att spela funkade helt plötsligt inte igen, skall prova att rengöra mycket försiktigt. Någon insatt (Folke) som vet hur man justerar/har justerat focus och intensitet på lasern på enkel cd'n (Buisness enkel CD) ?

Köpte även Verbatim som den spottade ut med CD ERROR i displayen, men jag upptäckte senare att de som fanns i 10 pack inte var likadana som de i 25 spindeln, och det är väl de i flerpacken som de flesta använder. Så den skall jag prova snarast.

Mvh
Sibbe
Länk
Gu
600
Gunnar530
740iA -01 (Okt -00)
Jeep GC Limited 4,7L -01(Sep -00)
...funkar i min från januari -94.

/Gunnar
/Länk
Min klarar också av de skivor jag stoppat i..

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Som jag sa tidigare att växlaren i 528an funkade OK med brända skivor, men enkel Cd i 540 vägrar "CD error" tyvärr.

///MVH Hasso
Länk
Min förra bil hade också problem, ibland, med brända skivor. Det var en enkel-cd

852
Sörpan
325xi -02
Inga problem med hembränt i original cd-växlare i M-Coupén.

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Visa användare
528
Bimmer Seb
Alfa 156 2.0 TS
E91 320dT -10
E87 120i -05
911 Coupe -02
Hasso, så det är med andra ord bortkastad tid att prova att rengöra den ? (men jag fattar inte varför det går ibland då ???)

Går det koppla ice-link till den ?
Finns det CD-växlar styrning på buisness CD'n ?

Mvh
Sibbe
Länk
Visa användare
528
Bimmer Seb
Alfa 156 2.0 TS
E91 320dT -10
E87 120i -05
911 Coupe -02
Nu har jag (tror jag) kommit underfund med varför min enkel CD (E39 540 2001) vägrat spela brända skivor från min brännare LG GSA4082B och även en lösning på problemet :-)

Jag hade ju en bränd skiva som den alltid spelade vilket jag tyckte var mycket besynnerligt eftersom den spottade ut resterande med just "CD ERROR" i displayen. Precis som vår Guru på forumet erfarit.

Det verkar som om detta beror på att jag bränt den gamla fungerande skivan med min gamla brännare (en HP 9500 Länk ) som jag tror har en ennan laser typ som den skriver med.

Jag har nu provat att bränna 3 olika CD med blandat innehåll med 100% lyckat resultat, jag provade att skriva med både track at once och disc at once i 4X hastighet på två olika media (Verbatim 52x och FUJI 52x). Men som sagt, båda verkar fungera klockrent hitintills.

Så har ni problem med detta så gräv fram er gamla brännare och stoppa i burken å prova.
Hoppas det kommer till användning.

///Mvh
Sibbe
Länk
Ch
7
Chaval
318i -99
Hej

Har själv haft problem med original cd'n på min E46:a. Förmodligen är linsen eller mekanismen knassig.

Har testat att bränna musik på olika skivor utan resultat tills nyligen då jag testate en Sony skiva som är endast avsedd för Audio-CD, dessa fungerar utan problem. Finns på Teknik-M.
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Jag kör med lågprisskivor från Willys 49:-/25pack Aldrig ett läsfel.
i växlaren.
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Använder skivor från Maxell som jag köper i 200-pack på Spindel. Bränner i maxhastighet på en NEC ND1300A. Aldrig haft några som helst problem. Bilen har original 6CD-växlare.

Wilhelm Svenselius
Nån som lyckats få cd-växlaren och läsa cd-rw skivor?
Jag har också stött på problem med brända skivor i bilens spelare. Problemet har alltid försvunnit när jag bränt nya med lägre hastighet, 4x eller max 8x. Detta är ganska allmänt vad gäler just audioskivor, medan data/MP3 alltid funkar med max hastighet vid bränningen.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.