|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Som sagt: Klarar BMW:s orginal CD-växlare CD-r Och DC-rw skivor?? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Den växlare som satt i min 528-96a fixad CD-R utan problem. ///MVH Hasso Länk |
|
även den som sitter i min -99a klarar det fint. // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
| Min blandar resultat (från 1995): Vissa skivor säger den bara "CD error" på, vissa andra fungerar bra medans merparten av mina hembrända spelas men med ett mycket konstigt tickande ljud i bakgrunden (så pass irriterande att man inte kan lyssna på skivorna) | |
|
Tickandet kanske kommer från "buffer underruns" när du brände skivorna? Hade samma problem själv för ett x antal år sedan på min gamla och slöa dator med för lite minne... "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
När ja köpte min nuvarnade bil fick jag i princip "CD ERROR" oavsett skiva...Felet avhjälptes genom att jag rengjorde växlaren invändigt, torkade försiktigt av linsen.Numera spelar den alla skivor, även brända.Växlaren är från 94 har ja för mig. |
|
|
heltsonika: Nope, inte något sådant ljud.. Alltså, skivorna fungerar utmärkt på vilken annan CD spelare som helst. Förhoppningsvis borde mig burk med 1Gb @3.2Mhz klara av att bränna utan buffer underrun... Dawwe: Hmm, man kanske skulle titta hur den såg ut inuti? Jobbigt att pilla isär den? |
|
|
Funkar perfekt i E38 -95 iaf Mvh, Kalle _______ E38:an: Länk |
|
|
Funkar i min också! / Mvh Joakim Länk |
|
|
funkar fint även med brända i min nuvarande 750 95a.. i min förra av samma årsmodell funkade inga brända skivor alls... skumt.. BMW CS #5139 |
|
|
Jepp. BMW - För att det känns rätt! |
|
| Ni som har problem, byt CD-media och bränn långsammare. Undvik lågprisskivor för dom fungerar bara i vissa CD-spelare och inte i andra. Dessutom så är hållbarheten inte bra. Verbatim skivor fungerar alltid i "allt" så att säga. Men det går i och för sig bra med dom flesta "kavlitesmedia". Länk Länk | |
parolof |
bränner alltid audio cd i 2x för att vara på den säkra sidan |
|
Bränner i full fräs på Fujifilm-skivor som jag köpt snorbilligt i tyskland - 100 st för 25 euro eller så. Funkar som sagt utmärkt. Har iofs en rätt snabb dator. Använder ett gratisprogram som heter "Burn 4 Free". Mvh, Kalle _______ E38:an: Länk |
|
|
Jag provade precis en memorex skiva och en fujifilm, och fick cd error på memorex skivan (e39 enkel CD) Är det någon som fått Memorex skivor att funka på e39's enkel CD ? Mvh Sibbe Länk |
|
| cd-rw har jag inte fått att fungera på min i alla fall | |
|
Vanliga brända CD, inga problem i min -96,a. Vill inte slösa originalskivor i en bil CD:-) CD-RW har jag inte testat däremot Min bil Länk |
|
|
Ännu märkligare nu, jag provade att bränna en fuji skiva med samma innehåll och den funbkar inte den heller !? Har det någon betydelse på vilket sätt man bränner skivan samt med vilken brännare ? Den jag provade igår var med 4x i en dvd brännare, det lägsta som gick att välja i nero. Ska prova lite fler skivor. Mvh Sibbe Länk |
|
|
har inga problem med min från -97 ... bränner med nero men använder verbatim \\Linus |
|
|
På enkel CD eller växlare ? Mvh Sibbe Länk |
|
|
Min cd växlare är känslig för brända i min e46a. Har fasnat en bränd skiva för mig en gång, fick plocka isär växlaren ( inget kul alls) för att få bort den och den visade sig vara lite tjockare än en vanlig köpt cd så det var därför den fasnat, skiljer från olika fabrikat hur tjocka skivor för bränning är, vågar bara stoppa i fujis skivor efter det för dom håller rätt tjocklek vet jag, (finns ju säkert fler med som skulle funka dock) Lelle BMWCS 03900 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.