|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
simon_76: Du har väldigt bra åsikter om dessa bilar, men varför har du inte en? Vore perfekt om du skaffade en och var med på E34M5.se sidan. Sånt folk och deras bilar växer inte direkt på träden! //Schnitzer |
|
|
525_IA: Du måste ju se till relationen vikt VS effekt. En M5:a är definitivt ingen rödjlusracer. Om de är en sådan bil du vill ha så har du satsat på hel fel bil. En M5:a väger bastanta 1840kg. Tänk dig själv vad effekt det krävs för att förflytta denna pjäs. Själv är jag otroligt imponerad över M GMBH att dom har lyckats få en M5:a att gå så sjukt bra med bara 340hk. Har du testat att lägga i treans vxl i 120km/h o stämplat? Då får du se på lite acc. Det är nog inte många bilar som kan mäta sig med den acc:en orginal. Det är ju trots allt i dessa hastigheter en M5:a gör sin fulla rätt. Jag har själv aldrig blivit frånkörd. Hur många som helst som provat men ingen har lyckats än. |
|
|
Duffyman: Håller med dig,som jag sagt tidigare så är inte M5 e34 rätt bil om man bara vill ha mycket effekt..men snabba är dom tänk den "nyaste" är 10 år idag och hänger fortfarande med dom flesta prestigevagnar av liknande kaliber.Inte illa för en redan klassisk limo. //Schnitzer: Tack för dom uppmuntrande orden! Mitt första problem är att jag saknar ett garage för vinter och nattförvaring(kan tyckas löjligt) men det är ont om garage här uppenbarligen,jag vill ha ett kallgarage,så pretantionerna är rätt små! Vore det vår nu så skulle jag kunna förvara bilen hos mina föräldrar men det kommer ju snart en vinter och då vill dom givetvis ha sin egna bil i carporten och garaget rymmer inte en M5:a om man vill pyssla med nått annat(har haft e34:or där förut. Problem nummer 2 är att jag blivit "lite" avskräckt för just M5 e34 tycker många nästan avråder en från att köpa en pga av kostnader osv. Men jag kan lova jag är väldigt lite avskräckt och kommer garanterat att äga en fin M5 i orginalskick innom en överskådlig framtid. Finns några mer BMW modeller som lockar ganska kraftigt med tex M3GT,en M3 e30 även en välskött e36 funkar dock inte riktigt lika intressant. Om man nu skulle hitta en intressant bil (M5 tex) tror du man skulle kunna få med en kunnig kille från forumet och kika om avstånd osv givetvis vore rimliga? Det är ju en hel del att kolla och det skulle vara tryckt att ha med en med mer erfarenhet av dessa vagnar. Just real M-power |
|
|
Håller med M5 är INGEn rödljus racer en polare till mig har köpt en Golf Rallye -89 som är chipad och annat drev på kompressorn och han har 180 hk i den kakburken min M5a hade ingen chans från stilla stående start men om vi rulla och jag hade 3000rpm på 1 a så hängde han på bra men inte bättre men när jag la i 3an så försvan han i bakspegeln hehe Inget är som BMW muller=) |
|
|
Simon_76: Nu vet inte jag vart Töreboda (heter de så) ligger. Men ska du titta på en M5:a nära Gävle kan jag ställa upp. Nu tror jag inte de är aktuellet. Låter som Töreboda ligger väldigt lååångt ner i Sverige. |
|
|
Duffyman: Lite geografi*S* Töreboda ligger i västragötaland (västergötland) mitt mellan vänern&vättern närliggande "större" städer är Skövde,Skara,Mariestad,Lidköping..då är du med va? Jättebra om du kunde ställa upp om man hittar en bil i dina trakter,den dagen det nu blir aktuellt. Låter kanske som jag är ett blåbär angående bilar.Så är absolut inte fallet men det vore jävla gött att ha med en kunnig på just M5 så man inte gör bort sig. Sen tycker jag ofta att man blir lite för ivrig ibland när man ska köpa bil.Då är det kanonbra om någon tar ner en på jorden igen så man inte köper nått som man ångrar sen. Tack för erbjudandet Just real M-power |
|
|
simon_76: Om du skulle kolla på en M5 E34 i Karlstadområdet så hänger jag och HD91 med och kollar upp den! //Schnitzer |
|
|
simon_76: Det är ju som du säger. Det sämsta man kan göra när man ska titta på en bilmodell man verkligen vill ha är ju att oka själv eller med ex: flickvännen. Är skit viktigt att man tar med en "ointresserad" som ser förbi utseendet o ser ex: felen på bilen. Men som sagt kollar du på en här i krokarna så ställer jag upp. |
|
|
Jag tackar och bugar grabbar! Ni kommer att höra av mig när det närmar sig ett BMW köp..skitkul att det finns människor som ställer upp när man behöver råd,tips osv. Just real M-power |
|
|
Min dröm är att en dag kunna köpa en fin M5 E34, gärna med några mil under 20K-strecket på mätaren. Är den original eller inte struntar jag i, för målet är att den ska bli precis som den var när den såldes. Helt orginal! Då är det en perfekt bil. Grattis till köpet, lyckliga människa! :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.