|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
efter några dagars bil letande slog jag till på en daytonaviolett M5...bilen går enormt bra, sitter väldigt breda däck, 275/40-17" bak samt 255/45-17" fram, märker att de slår i och kanske behöver byta ut dessa?? vad tycker ni om era bmw M5:or? något speciellt man ska tänka på? första gången jag äger en sån vass bmw....såg att abs-lampan lyser, vet inte varför, kanske urkopplad? | |
|
Grattis! Du har ingen bild på bilen att länka till? Funkar ABS:n? " tvätta, tvätta, tvätta.... " Länk |
|
|
Har du bilder så man kan få se den? Kommer att lägga upp en M5 E34 fan-sida inom några dagar. Där kommer det också att finnas ett forum, speciellt anpassat för M5 E34. //Schnitzer |
|
|
bilder kommer snart förhoppningsvis... skrev fel såg jag, det är "airbag" lampan som blinkar...inte abs lampan. Schnitzer: det låter super med M5 fansida, det skulle behövas faktiskt... |
|
| Ser inte 275/40 lite X5 ut? ;) | |
|
hej köpte nya sulor till 3.8 i våras 275 f1 eagle skall byta till smalare igen bilen går som en orm, jättelätt att få okontrolerade kast. Men det ser fett ut bakifrån vill sa låva. Min har nu nästan gått 16000 och jag är forfarande nöjd med mitt ex. |
|
| ATT DU HAR BÄTTRE BROMSAR ÄN DEN SOM LIGGER BAKOM... | |
|
Tja. Jag har 235/40-18" fram o 265/35-18" bak. Tycker den kombinationen funkar kanon. Inte speciellt spårkännslig alls tycker jag. Går som på ett räls på vägen. Airbaglampan kan blinka p.g.a. att kontakten till airbagen i ratten kan ha hoppat ur eller att den har hoppat ur under rattstången. Grattis till en helt otroligt underbar bil. Just färgen du har valt är ju skitsnygg, jag samma färg även Schnitzer har den. Schnitzer: Nu får du fixa sidan snart annars så plockar jag inte isär min bil. (Skratt) Då får du inte veta vad som orsakar problemet vårat. Ha ha ha ha |
|
|
jo stämmer, det är för brett med 275 faktiskt, jag har 18" momo racer fälgar liggande med 235:er som jag kanske ska testa och montera... fast m5 fälgarna tycker jag sitter perfekt på bilen, passar riktigt bra... ska kolla upp varför airbag lampan blinkar, har inte hunnit med att tvätta bilen ens...får lov att ge den lite kärlek under helgen... tack för alla svar, nu lär man sig lite och det kan behövas! |
|
| Kör ochså på 265 35 18 bak samt 235 40 18 fram o det funkar svinfint! Grattis till en förträfflig bil köpte min för några veckor sedan med! perfekt kombination av komfort samt effekt. | |
|
Duffyman: Hehehe, jag ska fixa fram sidan. Är bara ett par saker som jag ska ändra på. Är ingen kung på web-design eller göra ett snyggt forum, men jag hoppas att folk kommer att vara på sidan så man slipper lägga ner den. Håll ut någon dag till så ska jag ge dig adressen :) //Schnitzer |
|
|
Tobbelito: tackar...jag är rätt nöjd med den faktiskt, tycker dock att den inte är så snabb som jag trodde, skulle kanske satsat på en M5 med 380 hk? Men denna får duga ett tag framöver iaf...det gäller att va försiktig på vägarna med en sån här bil samt att försöka hålla hastigheterna... mvh |
|
|
BMW_525IA: Var har du för årsmodell och inredning? //Schnitzer |
|
|
BMW-525IA: "skulle ha satsat på en M5 med 380 hk?" Finns inga M5:or med 380 hk. Om någon sägar att dom har chiptrimmat en M5:a till 360 hk är det en stor lögn. Man kan kanske uppnå 380 hk i en 3,8l men det är otroligt svårt o dyrt. Måste byta kammar mappning o.s.v. men de är svårt. |
|
|
Var inte heller helt positivt överaskad av effekten när jag köpte min, men det är kombinationen av allt i hela bilen som gör mig nöjd.. Skall montera ett rostfritt avgas i vinter så får man fram lite mer sound.. det brukar vara nog känns alltid som om det går bättre då. Nej 380hk finns ej men visst ett komplett avstämt rostfritt system samt en mappning så kanske du kan pumpa ut en 20hk?? till. |
|
|
Köper man en gammal e34 M5 för effekten då? Är man ute efter hög effekt är ju en sugmotor knappast rätt val finns ju massor med turbobilar till ganska liten peng som är grymt snabba. Nä jag skulle inte köpa en e34 M5 för effekten utan för att det är en modern klassiker,välbyggd,snygg osv! 380hk är en ren lögn..men om du menar 3.8 (340hk) så är ju den lite snabbare än 3.6 (315hk) Men vill du ha en prestandavagn så satsa på en Turbobil..gammla M5:or ska man inte gasa sönder,utan bibehålla i ett vackert orginalskick. Just real M-power |
|
|
Grattis! ------ Länk Länk |
|
|
Grodan: Tackar så mkt.... jag förstår alla inlägg, trodde det fanns M5 med 380 hk som vissa skrivit på annonser, men då måste jag ha fått fel info... jag vill ändå ha en bmw när jag köper, därav att jag ej köpt nissan turbo eller toyota gti etc....har ägt massvis med bmw bilar och är väldigt nöjd över dessa bilar, men mer effekt vill jag nog ha än det som finns orginal... får väl ta och provköra nya M5:an på över 500 hk, den måste va enorm! |
|
|
Nya M5:an är säkert enorm men...enormt mycket dyrare med än en "gammal" 89-95 e-34 åxå. Sund inställning att du vill ha BMW..men kör inte skiten ur din stackars M5:a tänk på att det är en ganska så unik bil som förtjänar att bevaras. Just real M-power |
|
|
simon_76: Helt rätt inställning! Håller med dig till 100%! //Schnitzer |
|
|
Tack Schnitzer:) Man blir ju lite orolig när man läser om människor som bara vill ha mer effekt och trimmningen är viktigare än allt annat. Då finns det ju grymt mycket roligare bilar än M5 e34 att ta sig ann! Inget ont om dig:BMW_525IA ! Många här på forumet vill bevara gammla klassiker. Ja är absolut en av dom. Just real M-power |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.