|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Attans.... vad fan kan då vara galet? Frambromsarna ser fina ut. | |
|
Hej igen, Att dem ser fina ut har inget med det att göra, om dem nu har slått sig är det inte något som du kan se med ögonen, det räcker med ngn mm för att du ska känna av det rätt kraftigt i ratten... När är vibrationerna som mest? Är det vid lätt kraft på bromsen eller vid hårda inbromsningar? Är fallet så att skivorna inte var ditsatta av verkstad finns det många som slarvar med monteringen, göra rent nav mm, det skall vara kliniskt rent där. Slarvas det sen med inkörning mm så är vibrationer inte alls ovanligt, jag förstår att det är irriterande jag tycker detsamma. Spindellederna har också en inverkan på vibrationerna och kan i ditt fall vara så eftersom bilen drar åt höger säger du.. Det finns många felfaktorer.. Kan du inte leva med dina vibrationer så tycker jag du ska mäta upp dina skivor eller köpa nya, blir det inte bättre efter detta så tycker jag du skall kolla upp dina bussningar... Och byter du skivor var noga med att rengöra oken och alla dess glidytor! Hoppas det löser sig för dig! Mvh // Martin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.