|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
Grusbusen |
Hoj! Provåkte en den nya 9-5 Aeron i helgen säger bara Mmmm.....turbo! 100 till 150 ca 7 sekunder. Vi testade även 0-100, men på grund av halvfuktig asfalt lös antispinn lampan till 90km/h skulle tro att de flesta 3serie bmw:s får det svårt från 100 till 200. Det är ju däremellen det gäller. |
| Svviiisch sade det med duktig marginal idag mellan 100-200 mot en nordisk riskokare. Det roligaste var så knäckt han blev. Inga avspända käkmuskler vid avfarten kan jag lova... :-) | |
sebbe_bmw |
Grusbusen: 100-150 borde väl inte vara några problem med 540n tror jag... |
| Saaben går som en skållad gris upp till 130-150, sedan börjar den plana ut ungefär där BMW:s sexor börjar vakna. Har visserligen inte kört den ansiktslyfta 250-hkrversionen, men den tidigare 230-hästarn var väldigt "svensk", dvs. inget för farter över 150. | |
| Varken 9-3 eller 9-5 aeron är något speciellt. Har dångt båda typerna och då även en trimmad 9-5aero nordic3. Kom i luckan!! | |
| Håller med dig Putte en original 9-5/9-3 Aero hänger inte med mig överhuvudtaget spelar ingen roll vilka hastigheter man åker i. | |
| Det är sant jocce!!. Rastade för två veckor sedan en ny Audi s4, visserligen inte från start men från 120 och upp. Bmw power lika med MASSA. Visst går dessa respirator bilar bra men det där lilla xtra som krävs för att dänga en m3a el m5a är oehört mycket i praktiken. | |
|
Intressant disskussion. Själv tycker jag det är helt fel att jämföra en M5 eller M3 med en Saab Aero. Klart som f-n att tex en M5:a är snabbare i alla intervall. Dom har ju en massa mer hästkrafter. Men för dom pengarna man får en tex Saab 9-3 Aero så är det billig prestanda plus att dom är helt ok att åka långt i. Min nästa bil kommer helt klart bli en BMW igen pga många skäl, men hade jag varit ute efter enbart prestanda för låga pengar så vinner tex en turboladdad Saab ekonomiskt sätt framför en BMW med samma prestanda. (Och då pratar jag acceleration i låga samt höga farter, och inte väghållning) Brummar runt i en BMW 325:a |
|
Grusbusen |
Tja det är borde ju vara hyfsat jämt om man skulle jämföra en 540 -02 och 9-5 -02. Vet inga tider 100 till 150 men det kan säkert ni bidraga med.... 540n ligger väl på 286hk. 440nm vid 3600v/m 9-5 ligger på 250hk. 370nm (under 20s)redan vid 1900v/m betänk då att du har en motor som ligger på ca halva 540ns motor volym. Och hälften så många cyl. 540 borde väl väga runt 2 ton körklar eller? Men vill man klamra sig fast vi dessa sugmotorer så... Det kan nog bli match av det... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.