AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.443

BMW VS SAAB

Sida 1 av 3
hej, jag o min kompis har slagit vad om vilken som är snabbast/bästa accs, väghålning---bilarna är SAAb aero(nyaste) och BMW 328i //års 98, vet nån vilken som är snabbast?
Visa användare
800
Wizzard
525Tds Touring -93
Saaben vinner nog tyvärr..
Shit happens!

King of the road
E du helt säker???? för jag hade sattsat på BMW:n....hehehe där rök en slant.
Saaben kör nog ifrån... Synd att du inte hade slagit vad M3 mot Aero hehe
Man ska vi ALLTID hålla på BMW, men e det stor skillnad mellan dessa bilar?
BMW E39
Tjena!
Om det är en 9-3 Aero så har du goda chanser. Är det en 9-5 istället, så blir det tuffare, men starten vinner så klart du! Heja heja!! :)

Mvh
Matteus

"Målet är ingenting, vägen är allt" :)
Bm
122
Bmw W
325i -94
Skrev tidigare en tråd som handlade om när vi testade en BMW 328 vs Saab 9-3 200T.
Resultatet blev efter flera försök detta:
0-100. Mycket jämnt. Dock var 328:an den som var före flest ggr, men då rörde det sig om meter. 328:an vann ganska mycket dom första meterna, medan Saaben brände däck.

100-uppåt. Saaben betydligt snabbare. Ju fortare det gick dessto mer utökade Saaben avståndet.

Men sen när det gäller väghållningen blir nog resultatet annorlunda. 9-3:an är ganska vek i chassit och har inte den bästa väghållningen. Detta höll även Saab-ägaren med om.
Daddy Dj
Om det är en Saab 9-5 Aero vinner den lätt, själv kört den bilen mkt. Spöar nog 328an i allt/ Sorry.
men nya 330xi spöar vell i allafall 9-5 areo eller hur?
An
39
André
BMW 330im, 01
Körde me min 330 på strippen i lördags mot ett antal turbo försedda bilar, ingen av dom hade en chans!*ler*

DEt va skönt o höra
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Andrè> på strippen!?...var var det?...(såhär års!)
var det nån tidtagning?...isåfall vad fick du för tid? *lite nyfis*

7900rpm
//Andy
André>> Vilken stripp?

ASG Strippen i Malmö har dragit igång nu, om vädret tillåter såklart! Fett ös!

MVH

//Andy
Crusty
Väderprognos för Malmö idag: SNÖ SNÖ SNÖ! Nix här nere i malmö snöar det idag så nått rece på strippen blir det nog inte den här veckan! så vida inte snön försvinner lika fort som den kom! Men se det på den ljusa sidan nu kan man köra svenska rallyt här nere i skåne! Det e kul me bakhjuls drivet! =0)

"The Blue BMW"
En BMW 328a E36 spöade ju en 9-3 Viggen i ett nummer av bilsport för ett par år sen. Är inte det samma motor som sitter i 9-5 Aero?
Är det inte 250hk i nyaste Aeron, isåfall så rör den sig någ rätt bra rakt fram.........

Mvh
Patrik 325i -92
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Jo men vad är poängen med att jämföra en ny Saab med en tre år gammal BMW? Min 330 dämpar 9-5 Aero, troligen också den nya 250-hkrversionen. Hr provkört Saaben och även om den är snabb kommer den inte i närheten av BMW:s körglädje och kraftfulla känsla.

Jag gillar visserligen Saab (mest av nostalgiska skäl) men det går inte att jämföra framhjulsdriven hemslöjd från Trollhättan med kvalitetsbilar från Bayern, oavsett acctid 0-100. Eller hur?
Ja viggen motorn är det inte utan i 9-5 Aero sitter det en maskin på 250hk och 370nm och tyvärr tror jag inte 328:an har ngt att hämta där om det inte svänger förstås.
Ra
448
Rantzow
520d M-sport F11
320d LCI E91
inte samma motor i 9-5 aero och viggen..

när de testade de bilarna mot varandra i superstage och på strippen vann 9-5 aero över viggen..

aeron har mer effekt i motorn än angivet.. sen går det att chippa den till 300+ hk och 480 nm...

aeron spöan nog 328 i allt..
Nja, det krävs lite mer modifieringar än chip för att komma till de siffrorna. Luftsnoken är en ordentlig strypning enligt de som vet...

Varför skall det alltid jämföras BMW och SAAB här på forumet? Nästan aldrig några andra märken. Dessa två märken är så olika att det blir äpplen-päron jämförelser!

Jag såg att det var likadant på Audi forumet dom jämför oxå ofta med volvo och saab vet inte varför det är så.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.