AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.989

Svårstartad 325ik

Sida 2 av 2
Ka
38
Karbin
Bmw 325IK -88
tryggve: okej så det är alltså bara själva styrenheten som ska reglera och feta på med soppa då motorn är kall på motronic?
kan det vara fel på styrenheten tro du? motrorn går bra i övrigt.

jag har bytt Tempgivare,Fördelare,rotor och tändstift. doch inte tändkablar men dom är så dyra, så ja vill inte byta dom bara för att testa=P och jag tycker bilen borde gå dåligt i övrigt om dom är dåliga också.
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Nej, styrenheten brukar det sällan vara fel på (i så fall brukar bilen inte gå alls).

/Johan Tryggvesson

-Die Entwicklung stoppte bei 30-
svintoleffe
Det är mycket vanligare, att styrenheten på 87 pajar, men då passar 88 styrenhet.

Jag tror dock inte att det är, styrenheten som jävlas i detta fall.

Länk Bimmern
MVH Leffe
Ka
38
Karbin
Bmw 325IK -88
men vad kan det annars vara tror ni?
Hälge
Som sagt det blir mkt dyrt att prova sig fram till ett konstaterande av felets art. Som det har nämts tidigare, så lutar det mkt starkt åt att bränslespridaremunstyckena har gjort sitt. Passa på att byta ut samtliga sex igenkleggade spridare. Sedan startar motorn garanterat på 1:a försöket. Har själv tidigare byt ut bränslespridare på tre olika E30 Efter bytet startade motorerna omgående. Nya b-spridare kostar omkring 1,200:-st. Blir en kostsam affär, men det kan de ju vara värt att slippa sitta o mala med startmotorn, dessutom slipper man att få katten indränkt i soppa vid varje misslyckat startförsök.

Det saluförs vissa s.k "mirakelmedel" som påstås rena bränslespridarna, detta är nu ej alls överenstämmande med verkligheten, den enda rätta vägen är att antingen "Ultraljudstvätta" spridarna eller det allara bästa: Köpa helt nya.
Joppe_325
Har också problem med svårtartad 325:a när den har stått. misstänker att det är spridarna som står och läcker! vad kan man göra med spridarna för att få bukt på problemet?? eller är det bara att köpa nya??

Mvh jeppe
NF
440
NFd
325im -87
Jag gissar på klen gnista.
Med normalt fungerande tändning brukar väl en kall motor tåla ganska
mycket bensin.

Nisse
Ov
61
Ove T
525i Touring -01
Ger spridarna bara startsvårigheter? Min startar direkt men är allmänt seg, speciellt i bottenregistret. Måste man alltid byta alla spridare?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.