AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.875

Automat eller inte?

Sida 2 av 2
När man läser den här tråden så kan man ju tro att "ni" aldrig skulle kunna tänka er o köra en M5, me tanke på den manuella lådan.

///Schumi
Iv
51
Ivrige Ivar
520i-88 e 34
Ja jag förstår då inte vilka automater ni har kört som rycker.
Min 525 rycker då ingen ting och den har gått 12000 mil.
När ska den börja rycka då?

Nya däck och man kan ligga före alla andra
Tack för alla svar och synpunkter, skulle verkligen inte sakna kopplingspedalen... Tror dock att jag inte kommer att förälska mig direkt i automat när jag provkör men kanske idet långa loppet, ska fara och prova.

Schumi: Stämmer bra, den i mitt tycke antika manuella lådan i e39 M5 är en nackdel för just den bilen. Men den har givetvis även många fördelar så jag skulle kunna tänka mig en ändå :) e60 M5 däremot har ju en modern automatisk låda. Det är alltså själva automatiken som är intressant för mig, speciellt när det gäller sportigare bilar då man hellre lägger full uppmärksamhet på linjeval, gas och broms..
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Jag tycker du ska prova både man och aut o välj det som passar dig.Alla är vi olika o tur är väl det.Annars så är jag helt på Stephan735i linje, en BMW ska ha man låda det blir så mycke mer fealing när armen får tätkänning med drivlinan.Skulle tveklöst välja bort den enda automat jag har i 740in mot en man.

Mvh/Micke

cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Man kan ju fråga sig varför det finns två alternativ,man å aut.

BMW e lag
Iv
51
Ivrige Ivar
520i-88 e 34
Det är ju inte så svårt att fatta.
Det finns ju två sårtes ägare.
Manuella och automatiska.

Nya däck och man kan ligga före alla andra
Ma
8
Marx
bmw 530da
jag har en 530da automat, och jag har varit anti automat ända tills jag satte mig i den här bilen! visseligen är det steptronic men jag är hel nöjd!!

Marx
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.