|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
jo det blir riktigt bra faktikst. |
|
|
Jag körde portad låda med två basportar upp i hatthyllan, fick rätt bra tryck i coupen!... resultatet i bagaget blev väl okay också... Länk |
|
|
hehe läckert! |
|
|
djstiv: ditt såg skönt ut, något liknande kommer senare. Sveafmx, prova bygga en låda så tror jag den spelar bättre än i en "låda" på 400liter. mvh // rasmus |
|
|
jo jag har funderingar på det. |
|
|
sveafmx, om du har rätta perametrarna osv på din bas så finns det program som kan räkna ut hur många liter du ska ha. Blir garanterat bättre. Mvh // rasmus |
|
|
jo jag vet, har redan en låda färdiguträknad för basen. ska trycka dit den när jag orkar. :) |
|
|
>sveafmx: Är de inte ganska opraktiskt med basen så där om du har nåt i bagaget, tycker de skulle kunna skada basen lätt..? Byggde ljud i tjejens 325a coupé, den har fällbartbaksäte. Va inga problem med att få in bas i coupén, får in hur mkt bas ja vill i coupén, baskontrollen på steget e nerskruvat nästan så mkt de går för de blir ett förjävligt tryck i coupén. Byggde en helt sluten låda med två 12" basar. MDS D1280 dynamic heter basarna och steget är ett mono steg som heter MDS twelvehundred Länk Basarna är riktade mot bilens bakdel. Kôpt kärlek är fin kärlek..! My precious Länk |
|
|
trevligt trevligt, nä jag tycker det funkar riktigt bra som det är nu + att man har hela bagaget tomt för att pula in grejjer i. |
|
|
edge: Jag har också fällbart baksäte och 2st MDS DA1280. Men jag byggde en 5:e ordningens bandpass med 2st basportar upp i hatthyllan. Sånt jävla tryck ;) Men har bara provspelat än så länge. Håller på byggar täcksidor och slutstegsrack. Fan va tid det tar, men det är otroligt roligt. Imorgon ska jag pröva så att allt neon fungerar som det ska. Hoppas jag är klar med hela bygget om några veckor... Har du förresten bilder på ditt bygge? //Micke Skriv på för sänkt bensinpris!!!! www.bensinskatteuppror.se/ |
|
|
Micke_Sthlm: Jag blev överraskad av de mds basarna, de krämar på riktigt bra faktiskt. Har du gjort hål i hatthyllan eller? Har bara taskiga bilder på lådan, taget när de e mörk + att bygget var bara tillfälligt så de e inte så avancerat. Lådan e iaf till salu, ska köpa en stroker och bygga riktigt seriöst i min bil istället. Länk Kôpt kärlek är fin kärlek..! My precious Länk |
|
|
sveafmx eller nån som kan funkar open air i touringen ........ isf hur ? MVH-V8 |
|
|
det blir helt okay faktiskt! Ska trycka dit en låda bakom som är anpassad för den basen så får vi se hur det blir. //simon |
|
|
problemet med att köra en bas så kallat open air är att du väldigt lätt bränner basen... och då e de bara helt ny som gäller... finns vissa basar som är till för open air montering... skulle dock inte välja mds basar... mitt förslag till alla som ska bygga... har du skisack bygg ne portad låda med porten riktad in genom skisacken och basen mot ryggstödet så att säga... lr bygg med två basar o sätt en på varje sida rören som ska peka in i kupen genom skisacken... ni andra dra basreflex röret genom hylan tänk på att ni inte får ändra längden på de uträknade röret... hade ciao Too fast too live too young too die |
|
|
Jag ska nog inte ge mig in i diskussioner som jag inte begriper mig på ;-) men om man inte har skisack så är det ju jättelätt att ta upp det hålet på e36 (om jag inte blandar ihop det med någon äldre 5 serie men det tror jag inte) Plåten där skisacken ska sitta sitter endast fast med några loppor och är lätt att ta bort med vinkelslipen och vipps har man ett hål genom. Det gjorde jag på en bil som inte hade skisack och den enda nackdelen var att jag inte hade just säcken att lägga skidorna i men den behövs ju inte vid basbygge. Bara ett litet tipps om ni inte tänkt på det. |
|
|
Med en MDS FD-8 som inte kräver så mycket volym samt en innovativ montör på Länk så får man bra bas i hytten!! Se här.... Länk Psittacus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.