|
Sida 6 av 6
|
|
|---|---|
| Läste om det i kvp, kunde va intressant att få veta vad som verkligen hände... | |
|
hörde sirenerna igår... bor vid frihamnviadukten typ.... satt hemma och tänkte"detta har man väntat på" synd... hur var det på andra stället? |
|
|
det andra stället skulle visst vara ute vid bauhaus? Där kom ju en del folk men ej tillräckligt. Problemet var nog att det hade sagt att de skulle samlas vid mobilia 20:00. Där kom en massa folk men sedan hände inget. Alla skulle ha samlats vid bauhaus direkt kl 20:00 istället. Så efter ett tag stack alla som var på bauhaus till asg stripen också. |
|
|
Jag såg det, jag ringde farbror blå, jag vittnade.. här kommer det, osammanhängande; två bilar racar (m3:a och en annan), mazda 626 drar efter, men kommer lite på efterkälken =), audi som parkerat på gräset kör ut på gatan precis efter de två som racar, audin ser inte mazdan, audin är vit, mazda kan inte bestämma sig vilket håll han ska väja, han väjer vänster, sen högen, sen får han ställ, mazda sladdar in i lyktstolpe i en bra bit över 100 knyck. mazdaförare springer iväg, folk samlas kring bilen, tydligen satt där två flickor i den också som skadade sig lite, när jag komemr fram till bilen började det rinna något bakifrån bilen, alla trodde det var bensin och blev rädda, det var ÖL!! han hade flera flak öl i bilen, jag ringer 112, polis brandkår och ambulans kommer, jag vittnat.. så var det! |
|
| Suck... När ska folk lära sig? | |
| Och hur moget är det att springa ifrån sin bil precis när man har krockat? | |
|
ja, det kan man fråga sig.. kanske hade druckit? polisen jag vittnade för verkade inte ha haft en aning om att det var så pass mycket folk därnere som där var.. det ska bli intressant att se vad som händer på onsdag därnere.. ta det bara förbannat lugnt till och från strippen. när jag körde hem i önsdags hade de en laserkontroll uppe. dansken före mig blev stoppad och säkert av med körkortet då han höll en bit över 80.. =( |
|
| Stackars dansken, då fick han köra en hel mil innan de var tvugna att lämna tillbaks det..... | |
|
antiloop: måste de göra det? okdå..! regnet är borta och asfalten blir torrare och torrare.. jag ska ner dit och kolla hur mycket poliser där kommer att vara =) nån mer? |
|
|
jaha, så då var det bråk nere på hemsögatan igår. äntligen (enligt min mening) hade de omtalade grabbarna från en lokal cruiserförening kommit ner och försökt få ordning på allt så att det skulle kunna bli race och inte en massa idioter som körde runt på bredsladd mot publik. Men naturligtvis fanns det folk som inte accepterade detta. Allt började med vanligt munhuggeri. Naturligtvis kunde snorvalparna som bredsladdar mot publik inte värja sig särskilt bra i denna typen av argumentation utan tog istället till nävarna. Resultatet blev att alla (ursäkta uttrycket, men det var verkligen såhär) "turkar" hoppade på de stackars "arrangörerna", som senare åkte till ASG istället. Efter att de tipsat polisen med reg. nr. på den gula M3:an i vilken bråkstakarna färdades var det bara att sitta på ASG-stippen och vänta. Döm om allas förvåning när den gula M3:an verkligen dök upp där också. Naturligtvis plockade polisen in buset till stationen. |
|
| visst är det härligt med vackert väder? för min del är det mobilia som gäller på onsdag! sen får man se vart folket ska åka! det ska bli intressant att se om det blir något bråk den här gången! | |
|
Stimpen: jag har nytt reg.nr. och ny bil =) NGG 093 andra som kommer till mobilia vid åtta? |
|
|
rantzow: heeh skall bli spännade och se vad du fått tag på hehe... kommer nog inom mobilia strax efter åtta. |
|
johan79 |
hallå, undrar bara om ni någon gång snart tänkte besöka asg-strippen ? i så fall när? |
|
johan79: Hela hamnen är avstängd för personbilstrafik utan tillstånd klockan 20-02. Inte skoj, men så är det. Numera så samlas vi vid Coop Forums (gamla B&W) parkering onsdagar kl 20-21 någongång och utgår därifrån till lämpligt ställe. Det börjar bli kallt nu så det kommer inte lika mycket folk dit nu. Testa och se vad du tycker, annars ses vi till våren! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.