AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
3.381

Byta ratt i E32 till multiratt?

Sida 1 av 2
Bl
479
Blomman
525D F11 M-Sport -11
118D E87 -09
Skulle de gå att byta airbagratt i en E32 till en multiratt som oxå har airbag och sen få allt att funka med farthållarknapparna på ratten och airbagen? Länk Tycker E32:ans originalratt är så ful plus att jag vill ha knapparna på ratten.
Bl
479
Blomman
525D F11 M-Sport -11
118D E87 -09
Ingen som vet om det är möjligt att byta till denna ratt Länk

Mvh Thomas
Paap Reeder
.... finns sannolikt inget kablage framdraget för farthållare o s v.
Framgår i a f inget i Bentley´s vad jag kunnat se.

MVH /// Paap R
Sp
258
Speedy
325i Cab -08
Är det samma splines på ratt stången? säg att jag är sugen på en M-ratt från e39:an?
Bl
479
Blomman
525D F11 M-Sport -11
118D E87 -09
Hehe ja jag har inte en aning om de passar.. hoppas på att nån har provat att byta ratt. =) jag tycker att de borde passa.. hoppas hoppas...
Kablar är nog inga problems de går nog att dra både hit och dit.
Bl
479
Blomman
525D F11 M-Sport -11
118D E87 -09
Frågar igen om någon har provat att byta ratt på en E32 till typ E39:ans ratt
är dunder sugen på den här i min bil Länk
bara ratten passar är jag glad =)
Mvh Thomas
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Du har inte det bussystem i din bil som E39 bla har. Det går inte om du inte gör omfattande modifieringar av bilens elsystem om du vill ah farthållare mm att fungera.
Asken
Bl
479
Blomman
525D F11 M-Sport -11
118D E87 -09
nja det är inget krav.. ratten ser så bra ut och den som sitter i min original är så ful =) men de kanske blir problems med airbagen kom jag att tänka på nyss.
Jag har ingen Fagbag i min E32 men vill också ha E38/E39 multiratten! Vill kunna använda volymknapparna mm. Frågan står mao kvar. äre samma splines?!

Nybliven E32 ägare med P.I.M.P ambitioner...
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Du lär aldrig få knapparna i ratten att funka, då det är ett helt annat buss-system i E38:an. Däremot är även jag sugen på att veta om det går att montera E34/E39-ratten utan knappar, men med det fina BMW-emblemet (samma som E38) i en E32:a? Mao. som tidigare, äre nån som vet om det är samma splines? Glidskenor o släpkontakter för tuta, kontakter för airbag, mm? Äsch, får man inget svar så åker jag till Karstorps o testar, o sedan lägger jag ut ett svar :-) Förresten, finns det ingen som har en sådan ratt tillsalu, o som kan ta en närbild på splinesen o rattcentrumet? Det är ju skitlätt att ta isär airbagen! ??? ;-)

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein,wie Sie,mein Bayrische Mädel.
KRAFTWERK> Haru möjlighet så testa styr upp lite nu bland allt ovetande! 8) återkomm gärna med bilder om eller inte det funkade och vad det föll på om det inte funkade samt vad som gjordes för att få det funka 8)
bra annons iaf med lite rattar> Länk
m-
375
m-julle
320ci-05
A6 avant quattro-06
Cheva van -96
Hördu blomman: Tag med dej bilen till mej så provar vi om min ratt passar i din 32:a. Har ju en ratt från e39 liggandes jag... Mvh. Janne i skutskär.
Bl
479
Blomman
525D F11 M-Sport -11
118D E87 -09
Hallå julle! ja de de låter bra de =) hör av mig
Perfa lös detta nu en gång für alles! 8)

Nybliven E32 ägare...
Hade just ett samtal med BMW Solna och vi kom tyvärr inte fram till något där 8(
Hur går det grabbar? Uppdateringar tack! 8)

Nybliven E32 ägare...
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Hallå!

Har inte fått foten ur ännu, pga jobb...att åka till Karstorps o testa, men vad jag vet, efter lite forskning, så är det delvis samma styrkolonn på E34 -93 o framåt, som det är på E32 92-94 beroende på om det är V8 eller inte, men det är samma kolonn på 735 -92 o framåt (730 M30 -93 o framåt), OM den är sen, som tex. min är. Min är ju som en 740 i allt utom front o maskin. Alltså den sista uppgraderingen som gjordes på E32, innan den blev E38... Jag sätter min hatt (dock ej min något överviktiga katt... ;-) på att det passar! Det MÅSTE passa ;-)

Jag skall köpa en ratt o testa, o sedan skriver jag mer i ämnet!

/Anders

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein,wie Sie,mein Bayrische Mädel.
m-
375
m-julle
320ci-05
A6 avant quattro-06
Cheva van -96
Jag har inte hört någe från blomman ännu... men hör han av sig så är problemet löst!
Denna tråd får icke dö ut. Vi måste lösa detta grabbs 8)
I Tyskland har dom monterat yngre rattar i sina E32:or under lång tid... Länk

En intressant tråd på E34.de... Länk

För mer info sök på lenkrad och E39/E34/E38 på dom båda forumen.

Mvh Stephan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.