AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.849

Varför går det inte att sälja bilen?

Sida 2 av 3
har kollat på flera gröna bilar om jag ska vara ärlig, hur fina som helst!, men färgen säger helt enkelt en annan sak än mina behov, tror enkelt inte många ungdomar tycker grönt är speciellt läckert, inte tufft nog, lite mesigt, min tjej tycker detsamma såå :)
no
82
norpan_norpan
528ia -98 Sedan
Nä grön är väl inte den färg man ser på alla ci idag.
Men när försvann det att det är kul att ha en liten udda färg. Varför ha ex silver som alla andra har. Det är ju tråkigt att alla ska se lika ut.
Mesigt, nja jag vet inte. Svårt att döma så tycker jag. Färgen är ju fin så varför inte.
Det skulle nog se annat ut om det satt 17" och en sänkningssats.
Har för övrigt funderat på det men känns fel att köpa dyra grejor om man kanske får den såld. Nån gång kanske =)
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Mörkgrön metallic är skitläckert... särskilt när solen ligger på... Silver är stilrent.. men ytterst tradigt (har en silver själv).
no
82
norpan_norpan
528ia -98 Sedan
Ja smaken är ju som baken, delad.
den grön nyansen är nästan lite som en kamelontfärg. Ibland ljus och ibland nästan svart men det beror ju på vad det är för ljus ute.
Kul att det är någon/några som tycker att det blir för tråkigt med nästan bara silver/grå bilar.
Tycker att den grå/silver är väldigt snygg men på tok för vanlig.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
norpan:

Det största problemet är att det finns löjligt mycket bilar till salu, det blir svårt att se fynden.

Om du gjorde det största M-testet med fyrhjulsmätning för 2.000:-? och plussar på priset lika mycket så finns det kanske någon "trygghetsnarkoman" som skulle nappa?

Mvh
no
82
norpan_norpan
528ia -98 Sedan
Ja det verkar som om jag lär boka en tid i uppsala för kontroll.
Det gör ju iofs inget. Då får ju jag reda på saker och ting också.
Fråga av allmän karaktär: när var bensinen svinbillig? 1972? ;)
no
82
norpan_norpan
528ia -98 Sedan
bentley:
I förhållande til priset som det är nu så känns det som om för 2-3 år sedan då bensinen "endast" kostade ca 8 kr. Då var det dyrt men känns som om det skulle vara billigt idag. Kanske inte "svinbilligt" men ändå bättre än de 12:- litern man får betala idag.
k1mzo: Fick du gå ner mycket i pris?Länk

/Udo Dirkelsniff

Länk
Angående den gröna 325:an, jag tror den varit ute för länge.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
k1mzo: ???

Har för mig att du annonserade en röd 530 under några månader i olika omgångar, eller tar jag helt fel?
no
82
norpan_norpan
528ia -98 Sedan
Men jag förstår inte riktigt problemet heller ang att man annonserar för länge. Hur kan man såga en bil bara pga att annonsen har varit ute länge.
Visst det verkar väl konstigt att ingen har köpt bilen men jag skulle nog iaf ringa och fråga själv.
I mitt fall så är det nästan ingen som har hört av sig. Det är ju det jag undrar över.
Ca
236
Cabron
325i -06
120i -06
Annonsera på blocket istället. De har många fler besökare. Sedan verkar det som om folk inte tittar på gamla annonser. De är färskvara.
parolof
prova blocket och sänk priset;-))
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
n_n: din bil ser jätte fin ut. Skulle lätt kunna tänka mig den. Det gäller väl bara att vänta och se... Lycka till med försäljningen.

Micke K. Länk
no
82
norpan_norpan
528ia -98 Sedan
Ja visst är det så. Bara personer som vet vad de vill ha kollar på äldre annonser.
Nu är det ju så att jag annonserar där med.
Har du verkligen inte fått ett endaste samtal? Om inte, vad brukar folk säga till dig vid kontakt? För dyrt, fel färg, vad???
no
82
norpan_norpan
528ia -98 Sedan
Det har ringt 3 norrlänningar. Allmänna frågor. Skulle ev återkomma.
3 mail med ointressanta bytesförslag. Därav en var en cab?!
De som jag har pratat med om bilen (ej spekulanter) så har dom sagt att priset är bra och färgen är roligare och ovanligare än typ silver/grå.
Om jag nu får spekulera (vilket jag gör ändå), så tyder "dina" norrlänningar på ett högt pris. Då dessa ofta inte är lika priskänsliga då bilar ofta kostar lite mer däröver. Sen så får du får inte glömma att folk jämför din bil med en 01 2.2 liters 320 med 170hk som gå att köpa till ett lägre pris. Självklart skall en 325:a kosta mera, men om den av någon anledning inte faller folk i smaken så blir den ratad. Om du sänker priset så lär den nog gå iväg. Eftersom man kan få en 325 för samma slant som en 320. Ta nu mina spekulationer med en nypa salt, men själv så tror jag benhårt på det såklart. ;)
no
82
norpan_norpan
528ia -98 Sedan
Ja men det är ju sjukt. Varför skulle 320:n vara värd lika mkt som 325:an?
Ungefär som om 328:an och 330:n skulle vara lika dyra.
Men om man tittar på prissättningen både här och på blocket så ser man 328:or -99 som dom vill ha runt 150000:- för.
Visst dom kanske inte säljer bilen för det priset men någon lär ju ringa och pruta. 325:an lär ju ligga bättre till än 328:an då den är dyrare i försäkring.
Sen är ju min svensksåld. Det ska ju också göra att bilen blir lite mer attraktiv. Väldigt många är ju import.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.