AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.852

Varför går det inte att sälja bilen?

Sida 1 av 3
no
82
norpan_norpan
528ia -98 Sedan
Nu har jag haft bilen ute på annons i stort sett sedan jag köpte den i
vintras.
Bilen har gått ganska långt (15000 mil) men den är fullservad så det är
inget problem vid ev garantier.
Bilen ser ut att vara och är fräsch.
Jag har en bra bild (enl. mig själv) och sveriges bästa pris på den
modellen.
Varför ringer det ingen (eller mailar).
Är det så att jag har haft den ute "för länge" eller nåt?
Kom gärna med nån kommentar då jag lär bli av med bilen.
Dels pga den ekonomiska delen sen så har jag en annan på G.
Tacksam för råd.
Du behöver precisera utrustning, färg, pris, mm, för att få ett svar. Har du ingen länk till anonnsen?
no
82
norpan_norpan
528ia -98 Sedan
Nej men den finns här på AP. I gävleborgs län. 325:a -01.
Vet inte hur mkt jag vågar skriva innan moderator raderar :-(
Är det denna tro? Länk

Den ser ju fin ut. Fast grönt är det många som ratar likaså om bilen saknar skinn. Personligen så gillar jag den. Om historiken stämmer och bilen är fullservad så borde den gå iväg för dom pengarna. Du kanske skulle göra ett M-test eller liknade på bilen?

Som min gamla chef brukade säga: "Allt går att sälja... Till rätt pris..."
no
82
norpan_norpan
528ia -98 Sedan
Ja det är den bilen.
Ja jag tycker väl att silver är snyggare men de jag har pratat med tycker nästan att den här är finare pga silver är så vanlig.
Historiken stämmer. Det är bara att kolla på vägverket så ser man att den är sv-såld. Och sen är det bara att kolla i serviceboken så ser man ju resten.
Ja ett M-test skulle jag väl kunna göra men det ser man ju inte heller i alla annonser.
Sen ang priset.
Jag har pratat med Bmw här i gävle och han sa att jag inte ska gå ner mer i pris efter att han hade kollat på bilen och det är jag inte så sugen på att göra heller.

Är det nån annan som har en en idé om varför det är så trögt?
parolof
en ny sån här tråd......går bilen inte att sälja är priset för högt enkelt:-)
Sänk priset till under 100k så är den snart väck, problem solved.
no
82
norpan_norpan
528ia -98 Sedan
Hoppas du skämtar. Skulle du vilja göra det om du satt i den situationen?
Antingen så är du rik (vilket inte jag är) eller så är du helt väck
Att sätta ut P.O.K pris i annonsen är nog inte fel, så får du folk som ringer. Pruta sedan minimalt på bilen när dom väl har tittat på den.
Håller med både parolof och PowerMacs gamla chef :)

Allt går sälja bara det är "rätt" pris!

Sedan är det väl "allmänt känt" att en grön bil är svårare att bli av med den dagen det är dags att byta...
parolof
jag skämtar inte, du frågade varför den inte blir såld och fick svaret på din fråga. Tror du någon skulle köpa mjölk om den kostade 100:- litern? ;-)
Har du kollat Länk ? Finns lite olika uppfattning om den sajten men kan ju ge en fingervisning om priset...
Länk
Länk
Länk
Annonsen är det inget fel på...

/Udo Dirkelsniff

Länk
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Har du annonserat någonstans mer? Blocket läses av många. Lokaltidningen är ett annat tips.

Är det ingen som är intresserad är det nog bara att sänka priset (eller behålla bilen). Kanske inte till under 100' i första svängen. Men gå ner 6-8' och se om det ger resultat.
Att grön skulle vara en svårsåld färg är något som dykt upp på forumet på sistone och det anser jag är befängt. Grön är tillsammans med svart, grå och silver en färg som så gott som alla tillverkare erbjudit de senaste 30 åren med liten variation. Det "roliga" är att jag inte hört någon utanför forumet säga ett ont ord om grön lack. Tvärtom verkar de flesta gilla gröna bilar.

I just det här fallet är det som jag tror påverkar mest mätarställningen och den låga utrustningsnivån. Jag kan inte låta bli att tycka att annonstexten skulle kunna vara väldigt mycket bättre. "Sveriges billigaste" låter som ett gammalt torghandlarknep och imponerar sällan på spekulanter. Servicebok nämns inte i annonsen, vilket gör att folk tror att den saknas oavsett om den gör det eller inte och därmed avfärdas bilen. Sen är inte priset så fantastiskt lågt som annonsören tycker. Det finns ärliga och fina 325:or -01 med mer utrustning och lägre mätarställning för 10-15 000 till.

Och slutligen är det väl tyvärr så att de flesta E46-köpare på marknaden idag letar coupé, Touring eller cab.

Väck eller inte: Sänk priset eller behåll bilen, för uppenbarligen är ingen intresserad av att köpa den för det pris du begär.
Ch
230
Charlie_don
[-E30-][-325im-][-89-]
det är de 5 ägarna och milen som gör det. Tror jag iaf.
no
82
norpan_norpan
528ia -98 Sedan
Anders N:
Nä det verkar inte bättre.
Men snacket om att bilen är för dyr är det lite si och så med.
Jag satte inte priset på måfå utan kollade upp vad 325:or ligger i för pris på beg-sidor. Och efter det så satte jag ut priset. Och om det inte har kommit ut nån ny annons sen senaste dagen så är det ingen i sverige, vare sig här på Ap eller på blocket, som har en billigare 325:a som är sv-såld.
Men det fanns/finns någon enstaka importbil som är billigare.
Men jag tycker inte att en importbil som har samma förutsättningar ska vara dyrare än en sv-såld. Snarare tvärtom. Självklart kommer skick osv in i bilden.
Men som sagt, då var min bil billigast i sverige. Och när bilen är billigast så är det väl märkligt att den är för dyr. Eller?'

Ang serviceboken så ser jag nu att ett horribelt misstag har skett. Jag har glömt att skriva nåt om det.
En sån sak gör ju iofs att man tappar intresset för bilen.
Måste genast ändra.

/ Jonny
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Jag vill inte nedvärdera din bil men det intressantaste är inte vad andra bilar annonseras för utan vad de verkligen säljs för. Prut på 10-15' är absolut inget ovanligt på bilar i den prisklassen.

Men om du annonserat flitigt och ingen slagit till efter relativt lång tid så har ju marknaden talat och dess ord är det som gäller oavsett vad vi tycket och tänker här.
no
82
norpan_norpan
528ia -98 Sedan
Ja så är det och det blir väl bara att behålla bilen.
Ha iofs inget emot det heller då det är en kanonbil på alla sätt och vis.
Att du haft den på annons sedan du köpte den kan påverka, kollar man upp bilen och ser det kan man dra slutsatsen att du gått på en nit och snabbt vill bli av med den ... bara spekulation, men det kan vara en bidragande orsak till att ingen hört av sig.

Jag kollar alltid upp bilar jag är intresserad av på Vägverkets sidor och ser hur länge senaste ägarna haft den. En bil som bytt ägare många gånger på få år är sällan välskött, men det finns givetvis undantag.

Om jag skulle gissa på något som avskräcker de flesta så är det miltalet, hade den gått 5.000 mil hade den nog varit såld (till högre pris), bensinbilar som närmar sig 20.000 är trögsålda, dieslar är lättare.
no
82
norpan_norpan
528ia -98 Sedan
Dali:
Jo självklart, så är fallet.
Jag gör liksom dig att kollar upp bilarna på vv.se bara för att få lite mer info.
Just därför avskyr jag de som mörkar skylten.
Är det nån spekulant som vill kolla med föregående ägare så kan jag ge denne numret till honom så det är bara att fråga om. Men det är svårt att fråga om ingen ringer :-)
ji
729
jigga
428i coupé -2014
Köper hellre en bil som har gått 20 000 mil med 2-3 ägare på 10 år än en bil som har gått 12 000 mil med 12-15 ägare på lika många år.
Tror inte milen har så stor betydelse i detta fall eftersom bilen inte är så gammal. Däremot så är bensinen så pass dyr nu så bilar är inte lättsålda, tyvärr!
no
82
norpan_norpan
528ia -98 Sedan
Jigga:
Jo bensinen är som bekant inte snorbillig längre.
Hur komme det sig att inte ryktet om Bmw's sexa har spridit sig?
Jag har då aldrig haft en snålare bil i den här storleken?
Min drar inte mer än 0,7L/mil när jag åker en längre sträcka. Bilen drar ca 0,9 blandad körning.

Sen ang antalet ägare. Det står ju 5 på vv.se
Det stämmer men 2 av dessa är ju firmor så det är lite missvisande.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.