AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
4.544

Är inte e-mail ok när man svara på annons?

Sida 3 av 3
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Som annonsör så kan man ju underlätta för sig själv genom att ge så mycket info som möjligt i annonsen samt länka till annan sida där det finns bilder i alla vinklar. Sen finns det ju alltid de som ändå inte orkar eller inte klarar av att läsa igenom annonsen men man slipper ändå en massa frågor om utrustning, service, etc. samt att skicka bilder.

___
//Ulf
BraMotorVerkstad
Det är naturligtvis mer paraktiskt att utbyta information via mail eftersom man enkelt kan köra Ctrl-C, Ctrl-V.

Trasslet med med email behöver dock inte tyda på bedrägeri. Det finns många människor som - av skäl vi inte behöver gå in på här - inte "klarar av" att hantera email.
Själv anser jag att mail känns lite oseriöst om man vill sälja/köpa bil.
Det går ju för det första ljusår snabbare med kommunikationen via telefon.
Man är samtidigt tillgänglig praktiskt taget hela tiden.

Annonserar jag en bil, vill jag oftast sälja den snabbt- då orkar jag verkligen inte knyta brevkontakt och breväxla med diverse spekulanter, i synnherhet om det är en billigare bil och många ringer för att ta ett kik. Det blir ju otroligt segt.

BMW-Brings more women
Mail är mycket bra, jag kan garantera att jag inte köpt min senaste bil, om säljaren inte hade förstått sig på mail, vi hade mailkorrespondens under 1,5 månad innan köpet, allt var ordnat innan jag såg bilen ens, inklusive vindrutebyte och prutning.

Mvh Stephan
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Tycker att e-mail är ett bra sätt och komunicera till och börja med.

Annars så behöver man inte sätta ut e-mail om man inte vill ha brevvänner.

Det är bara och välja.
Ze
144
Zeth
320da e91 -09
Oftast så får man idiotiska frågor. Exempel nedan:
"vad är intercooler för något??????
på en diesel."

Riktigt irriterande frågor som man absolut inte orkar svara på!
Tänk er att sitta & svara på dussintals korkade frågor.
Är man intresserad, så ringer man.

Zeth: Hur reagerar du om en äldre man ringer på din bilannons och ställer samma "irriterande" frågor då ?

Då kan du ju inte låta bli att svara eller be honom fara åt h-e väl ?

Så vilket är bäst ?

Jag brukar göra som Programmer skriver här ovanför. Mycket utförligt beskriva bilen och ta massor av foto:n som jag lägger upp en liten hemsida för och länkar till i annonsen

Dom som sedan ringer eller mailar är "oftast" mycket väl förberedda och vet redan nästan allt om bilen så det blir mycket enklare för mig den vägen. Slipper massor av telefonsamtal och mail med samma frågor hela tiden

Tyvärr får man nästan alltid ett par helsjuka mail på varje bil med texten "Jag bjudar dig xxx vid en snabb affär" utan att tala om vem dom är eller något annat och buden ligger minst 30% under vad man begär. Sådana mail är det VÄLDIGT lätt att kasta direkt !

Min 735iL -01:a
Länk
Ze
144
Zeth
320da e91 -09
Tallviking: Dumma frågor har jag endast fått via mail!

Som du själv också skriver ang. "helsjuka mail nedan."
-------------------------------------------------------------------------------------
Tyvärr får man nästan alltid ett par helsjuka mail på varje bil med texten "Jag bjudar dig xxx vid en snabb affär" utan att tala om vem dom är eller något annat och buden ligger minst 30% under vad man begär. Sådana mail är det VÄLDIGT lätt att kasta direkt !
---------------------------------------------------------------------------------------

Hur reagerar du om en äldre man ringer på din bilannons och ställer samma "Helsjuka" frågor då ?
Då kan du ju inte låta bli att svara eller be honom fara åt h-e väl ?
Så vilket är bäst ?

Hänger du med?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.