AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
10.260

Barnsjukdomar på E90 ?

Sida 4 av 4
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Bones: Det verkar vara ett typfel
BM
11
BMW330i
330i-05 E90
320i-05 E46 Touring
5000 mil inga problem ännu, hög ljud volum från RFT däcken när dom blir slitna

255x40x27

Bästa BMW:n jag haft jag brukar vara en gnällig bilägare

Sw
215
Sward
X5 M50D (F15) 2014
116D (F20) 2013
Jag hade min 325a inne 3 eller 4 ggr för att dörrhandtagen fastnade i öppet läge. Jag hoppas att detta är löst till E92

/Fredrik Swärd
Visa användare
741
fastEddie
VOLVO V60 D4 VEA AUT SUMMON 2014
Egget /Skulle vilja koppla bort den akustiska signalen för bilbältes varnaren.
Väldigt irriterande när man skall köra ner bilen i garaget.
//

Har du långt till garaget? Min 325 ger inte ifrån sig några ljud för bälte innan jag har ca 30 km/h.Suveränt.
Ni
39
Nick_name
530dA Touring (E61)-06
Min har gått ca 1700 nu och jag har haft följande trassel:
-Gnissel från rattstång (kvar efter 2 besök hos verkstad, nästa redan bokat..)
-Skrap från DVD/NAV läsaren, låter som en CD-spelare från -81
-Passagerarhantaget fastnar i öppet läge
-Sidoputor i förarstol slutat fungera

ma
145
marnilss
M240i manuell -18
Min 325:a som jag hämtade ut förra fredagen har också en viss tveksamhet men vid ca 3300, 3400. Har dock inte sagt nåt till försäljaren än eftersom bilen bara rullat 155 mil, och det kanske löser sig med lite tillslitning. Det kommer vid lite mer än halvt gaspådrag.

Ang. vibrationer i pedaler när torkarna är igång. Märkte detta när jag stod vid stopp och regnsensor var igång och drog igång torkararmen, men det var exakt samma på volvo S60n jag hade tidigare. Fick då förklarat att det beror på att torkararmsinfästningen sitter i torpedväggen, liksom pedalerna, och att det blir så stora påfrestningar när torkararmen går och rutan är lite torr att det ger vibrationer som känns ända ner i pedalerna. En rimlig förklaring som jag köper och inte bekymrar mig om längre :-) (fysikens lagar kan man inte göra något åt)

Tidigare volvoägare (tills jag inte orkade längre)
numera frälst.
Buspelle
Tror nog också att man får acceptera att slagen från torkarna fortplanatar sig i torpedväggen. På min bil känns inget i bromspedalen däremot kan man känna torkarslagen när man trampar ner kopplingen helt så att den bottnar mot torpedväggen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.