|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Egget och Lennart_80 Fråga: Vilka pedaler vibrerar när torkarmotorn går? Jag erfar att brompedalen "vibrerar" en smula då framrutetorkarna är igång men inte då bak bakrutetorkaren körs. Bilen som jag har är utrustad med automat så jag känner inte kopplingspedalen... Har inte E90 automatisk "ta bort vatten från bromsbelägg funktion vid regn"? Är det denna man känner i bromspedalen? Svaret har nog BMW verkstaden men jag tror att det är en lite resonans som fortplantar sig, inte bra kan man tycka. |
|
|
RickardC: Alla 6-cylindriga modeller har den funktionen. Keep Your Distance! |
|
|
Har inte fått tillbaka bilen ifrån servicen idag! Antingen har de hittat något som de vill undersöka vidare imorgon eller så har de glömt bort att ringa mig! Återkommer. "Always a driving machine" |
|
|
RikardC Det är kopplingspedalen som vibrerar på min bil. |
|
|
RikardC: Bromspedalen och kopplingen vibrerar i min bil. Bingoberra: Väldigt nöjd. Förbrukningen är helt ok på långresor ca:0,65. Tror dock den kommer gå snålare med vinterhjulen då RFT däcken inte är någon höjdare. |
|
| tck för det Egget/vilken utr.tog du ,undrar för jag tog mpaket å undrar ifall du har det dom hade ingen med sportchassi när jag provade e90 så jag undrar ifall den är jättestötig,samt har du chippat din/berra | |
|
Offtopic. Bingoberra: Jepp, jag har M-paket. ( ett måste tycker jag. ) Tycker inte bilen är stötig, inte om man jämför med min E46:a som oxå hade M-paket. E90 har bättre komfort och väghållning än E46:an så jag tycker verkligen BMW har lyckats med chassiet. Du kommer säkert bli nöjd. Lite bilder på min nya racer. Länk |
|
|
Har ju lästa att några av er har haft problem med tvekan/ryck vid 3200 rpm på era 325'or. Jag har också detta problem och skall lämna in bilen vecka 47 så får dom titta på det men de verkar inte känna till problemet, har redan haft den inne en gång och då har de programmerat om bl.a motorstyrningen samt fixat inställningsmöjliheter i BC'n, det gick inte att göra individuella inställningar, detta fixades men tveksamheten vid 3200 är kvar. Ni som har haft problem med detta. Hjälpte omprogrammering av motorstyrningen för er? försvann problemet helt efter detta? eller har BMW gjort något mer med era bilar. Tack på förhand /Calle |
|
| Egget/ CHIPPAT DIN? ,SNYGG(BILDERNA)TÄNKTE TA VIT FÖRST MEN VALDE DEN NYA FÄRGEN KARMOSINRÖD SÅG EN E90 PÅ E90POST(SNYGG TYCKTE JAG),VAD HAR DU FÖR DIM PÅ VDÄCKEN SJÄLV SÅ KOMMER JAG HA ORIGINALFÄLGARNA PÅ VDÄCKEN Å VÄLJER MOMO GTR ALT.oz CANYON ST IFALL DESSA PASSAR TILLE90 VET EJ ÄN/BERRA | |
|
Nu har kärran kommit tillbaka ifrån service gällande hög bränsle förb och missljud (vibrationeroch metaliskt tickande/knackande) vid kallstart ibland! Resultat: inget fel funnet, rekomdation att ge kärran lite tid för att hamna på NORMAL FÖRB..och en lunta pappers utskrifter som visst visade att kärran måde topp! Återkommer! "Always a driving machine" |
|
|
Calle_R: Jag hade det problemet med min 325:a att den tvekade vid 3200 rpm. Men det åtgärdades med en programvaruuppdatering. Problemet försvann efter den första uppdateringen. Keep Your Distance! |
|
|
bingoberra: Såg en sprillans ny E92 335 igår, den var Karmosinröd och den färgen såg väldigt bra ut. Keep Your Distance! |
|
|
Clubsport, Vilken verkstad fixade din bil? /Calle |
|
|
Clubsport: Vart såg du den Karmosinröda? jag som trode att jag var ensam om den färgen! Är du säker på att det var en 335 eller var det min 325 ej levererade? Kör försiktigt........ |
|
|
Pileman: M-Bilar i Västerås hade precis fått hem en Karmosinröd 335 E92. Nej, det var en 335:a. Keep Your Distance! |
|
|
Calle_R: M-Bilar i Västerås är den verkstad jag anlitar. Upptäckte idag ett metalliskt tickande på min 325:a. Har bara kört korta sträckor i helgen och kvarstår tickandet när motorn är varm så lär jag få besöka min verkstad... Åker nog dit hursomhelst för att vara på den säkra sidan. Keep Your Distance! |
|
|
Min 330i har rullat 1000 mil sedan Augusti då jag hämtade ut den. Den har inte varit inne på service än, men den är på väg. Jag har ett irriterande vibrationsljud från ratten, signalhornet. Efter att ha läst denna post verkar jag vara ensam om det. Kanske en av nyheterna på 06-orna. Ska ju bli kul att se vad de hittar på med 07-orna! /Kalle |
|
| Dörrhandtaget på passagerarsidan hänger sig ibland på min kompis E91 330iA -06. Det stannar i öppet läge. | |
|
Då har jag fått mitt första fel efter knappa 500 mil: Dämparna i bakluckan har gett upp, vilket innebär att luckan inte åker upp hela vägen trots en ordentlig skjuts. Slog i huvudet ett par gånger innan jag vande mig. Nya dämpare är beställda. /Lars Vägen är målet. |
|
|
Dörrhantagen på bilen har börjat fastna i yttre läget, väldigt irriterande då det inte går att stänga dörren då. Har testat att olja in men det hjälper inte. Ska ringa och se om dom kan ta in bilen och åtgärda det. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.