|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Är det något som ni ska åtgärda på garanti hos BMW eller ( alltså ni som redan äger E90? ) När ska bilarna som nytillverkas vara utan dessa barnsjukdomar? |
|
|
självklar är det garanti, allt är ju gratis när man köper en ny bil och 3 år framåt. Efter 1 år borde det vara hyffsat lite fel kvar, men redan nu är det nog rätt ok. |
|
|
Ok, min fundering var mer om BMW är medvetna om problematiken och om detta har åtgärdats på fabriken med detsamma. Funderar man på att köpa ny bil nu med lev. i november så vill man ju slippa sådana barn sjukdomar som redan är kända. |
|
|
Det behöver du nog inte vara orolig för. De har en databas med alla problem. Samtidigt är det ju inga problem att få saker och ting fixat och man har alltid fri lånebil. |
|
| Jag är inte orolig, bara undrar om de fixar olika fel löpande. | |
| André: De fixar fel löpande. | |
| Ok, då vet jag det. Tack för ditt svar acey | |
|
850 mil. Inga problem utom möjligen bil "Irriterande ljud från bilbältesinfästningen", om man lyssnar ordentligt. Tror ej jag vill ha någon uppdatering av programvaran i dagsläget. madseja min bil: Länk |
|
|
Har fått mjukvaran för motorstyrningen uppgraderad nu och det gjorde skillnad! Borta är tveksamheten vid 3200 varv och borta är oxå hoppandet vid kö/krypkörning på låga varv. Rekommenderas varmt! Trist dock att BMW Gbg (Mölndal) ändrat lånebilspolicy och inte längre ger lånebil vid garantirep. Endast vid service får man lånebil säger de nu... Och motivet är att de inte har tillräckligt med bilar för det är så många garantireparationer.... Så kan det gå när man blir för stor... |
|
|
Konstigt, det är vid garantireparationer man ska ha en lånebil som goodwill. Service har man planerat in, en garantireparation kommer plötsligt. Dålig stil tycker jag. It´s a fast world... |
|
|
Min nav och stereo bootade om igår. Mitt under körning blev helt plötsligt displayen svart och stereon tystnade. Någon minut senare kom ljudet tillbaka. På naven fick åter knappa in mitt mål. Skumt /Fredrik Swärd |
|
| Det kanske redan finns en ny mjukvara till navin? Vilka kartor passar till E90 Pro nav? Samma som till E60 Pro? | |
zimme |
Håller med Clubsport, det är vid garantigrejor man ska ha lånebil. Så jobbar jag åtmindstone. Vid service kan man planera eller hyra en lånebil för 200 spänn. |
|
Hej, Har precis köpt en 325i Touring 06, har också problem med att den "tappar orken" vid 3200 rpm, speciellt när den inte är riktigt varm. Lämnade in bilen för omprogramering nästan omgående men det har inte löst problemet. Är det någon som vet exakt vad som skall göras för att bli av med detta. I övrigt är jag helnöjd så här långt. /Calle |
|
|
Hej I förra veckan, exakt ett år sedan jag tog ut min E90 325 fick jag min nya E91 325. Tycker att den nya känns generellt sett bättre ihopskruvad, skönare tjoff i dörrar osv. Kan iofs ha lite att göra med att min gamla gått 6000 mil när jag lämnade tillbaka den. De problem jag hade på min E90: - Vibration i motor vid kallstart (ibland) - fick aldrig klarhet i orsaken - På slutet hade jag ett molande ljud i framvagnen En fråga: Jag har antracit/svart inredning men insidan på bakluckan är grå. Ska det vara så? Mvh Arese |
|
|
Arese jag har samma fel som du hade på E90 lämnade in E91án hos BMW för metaliskt tickande och vibrationer vid kallstarter ibland! Har även en hög förbrukning, blandat 1.13 stad 1.45, landsv 0.88 Ligger 30% över BMW´s siffror !? |
|
|
Kenta, vad var felet? Tycker att jag har ett mycket högt tickande vid kallstart på den nya (spridarna?) Har bara kört 100 mil med den nya så det kanske försvinner... Min gamla drog 0,86 i snitt över 6000 mil, min nya har dragit 0,85 på 100 mil men då har jag nästan bara kört lugn landsväg/motorväg 105-125 km/h. |
|
|
600mil. Vibrationer i pedalerna när torkar motorn går. Lämnade in den på verkstaden och fick svaret att så är det på alla E90.... Ingen åtgärd, men jag vet ingen annan som haft samma fel. Skulle vilja koppla bort den akustiska signalen för bilbältes varnaren. Väldigt irriterande när man skall köra ner bilen i garaget. |
|
| Min har rullat 1700 mil och jag har haft den inne på verkstaden en gång för att lampan om att bromsbeläggen var slut lyste. Då hade bilen rullat 200 mil. Mina pedaler vibrerar också när torkarmotorn går. | |
|
egget? är du nöjd med din bil ,(förbrukn./mm)frågar för jag har beställt en 330d-07(kommer i jan) karmosinröd/mpaket/manuell //hälsn.Berra |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.