|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Bara titta ner det! :-D En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
|
spookshow Tack så mycket för ditt medlidande...det är bara så j*kla svårt att hitta en ny med samma utrustning! Blev kontaktad av europabil som ville hjälpa mig att ta fram en bil från Tyskland! Är det nån som har några erfarenheter av dom? //Niclas |
|
|
Här är utrustningslistan! 0249 – Multifunction Steering Wheel 0302 – Theft Alarm With Remote Control 0313 – Exterior Mirror Package 0403 – Glass Sunroof 0423 – Velour Floor Mats 0438 – Precious (real) Wood Equipment 0459 – Electrical Adjustable Comfort Seats With Memory/Passenger 0464 – Ski Sack 0481 – Sport Seat – Driver/Passenger 0494 – Heated Seats – Driver/Passenger 0502 – Headlight Washing System 0508 – PDC – Park Distance Control 0522 – Xenon Headlights 0534 – Automatic Air Conditioning 0609 – Navigation System w/TV and On-board Computer 0672 – BMW 6-Disc CD-Changer 0674 – Hi Fi System Harman Kardon dock så finns en telefon originalmonterad som man får upp i navigatorn och så också...men den finns inte med i listan i serviceboken...är det nån som har en idé varför? En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
| Nillen78: Bara hört positivt om Europaabil (om det är i Göteborg), det enda är väl att de tar ut en ganska bra slant för besväret. | |
|
Här är en länk till bilder på bilen jag köpt! Om nån är intresserad :-) En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
|
Länk länken också kanske hehe En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
|
spookshow: Köpte du den i värmland? |
|
| Nepp i Småland. Men han jag köpte den av har bott i Värmland. | |
|
Okej, det förklarar saken. Det var kille från värmland som tagit in den eller hur? Han ringde upp mig när jag letade 330 men den föll bort pga färgen. Läcker invändigt dock! |
|
|
Japp säkert samma då i så fall :-) Jag älskar färgen jag :-)) Tur att du inte gillade den då i så fall hade den ju inte blivit min ;-D Mkt snygg invändigt med enligt min smak också! |
|
|
Den sr väldigt fräsch ut spookshow! gratulerar till en fin 330. Jag kan inte må annat än dåligt av stänkskydden men dom fyller väl ett syfte :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Tack! Mmm..jag vet...stänkskydden är hemska...men de får sitta på över vintern..åker nog av till våren igen..ser verkligen inte bra ut men det är inte några stenskott på sidorna på bilen i alla fall :-) |
|
| För att återgå till E90 bakljus. Jag har en katalog som heter "Original BMW tillbehör 2005", där finns på sid 10 en bild på ett annorlunda bakljus, som heter "Bakljus Black-Line". Finns det någon som sett detta i verkligheten, eller som sett det på en bild där hela bakpartiet finns med? I katalogen ser man nämligen bara ett balkyse och större delen av bakpartiet har beskurits bort, så det är lite svårt att bilda sig en uppfattning om hur helheten blir. Sett bara baklyset för sig tycker jag "Black-Line varianten är snyggare än standardmodellen på baklyse. | |
|
Sorry, lade detta inlägg i fel tråd, så kan det gå när man har flera trådar öppna samtidigt. Det jag skulle skriva här var något helt annat: Spookshow, det ser ut som om du har en äldre generation av programvara till navi/färddator m m. Om du skulle ha vägarna förbi Uppsala (kan ju vara kul att rasta den nya bilen ibland) kan jag låna ut uppdateringsskivor. |
|
|
Nockenwelle: Var i denna tråden disskuteras E90s otäcka bakljus? :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| wendtan, du hittar förklaring i mitt inlägg 10:34. Jag antar att vi skrev ungefär samtidigt. | |
|
Jasså har jag? Vad är det som skiljer i den nya då? Har sett att det kommer upp texten "BMW" på diplayen när man startar på en del men det gör det inte på min...finns det fler skillnader? Vore superschysst av dig! Hör av mig om jag skall mot uppsala till! Annars är du välkommen in om du har vägarna förbi hälsingland också :-) En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
|
En hel del kosmetiska skillnader, däribland det du nämner om texten "BMW" på displayen. Funktionellt är det viktigaste att du kan få en splitscreen-möjlighet. Bland annat gör det att du kan ha navigatorkarta på skärmens vänstra del och pilar och annan info på den högra delen. En neckdel med ädre generationer (det finns många) av programvara är att pilen, som visar var bilen finns, rör sig över kartan. Det är helt OK, utom när pilen kommer väl nära kartkanten. De nyare versionerna håller pilen mitt på skärmbilden och flyttar i stället på kartan allt eftersom man kör med bilen. Sedan finns det säkert en del buggfixar. Bland annat tycker jag att systemet blivit bättre på att hålla reda på bilens position när det är svårt att få kontakt med satelliter (speciellt när man nyligen startat bilen). Det går att hitta filer på nätet med uppdateringar, som man kan bränna skivor av själv. Det finns trådar att söka på om detta. Annars finns det nog folk på närmare håll som gjort uppgradering. |
|
|
Låter ju MKT bra det där! gillar inte att bilen kan komma ut på kanten på kartan jag..man ser ju inte vad som händer direkt efter.. Vad kan det tänkas heta om man skall söka efter det på nätet då? Hur gör man uppdateringen? Bara stoppa i skivan eller? En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
| Just Mk III navigatorn, som du högst troligt har, kräver en så kallad Key CD för att kunna uppdateras. Det finns en hel del trådar på detta forum, prova att söka på exempelvis "Key CD" eller "navi AND uppgradering". | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.