AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
28.330

Varför inga 330 Coupé till salu?!

Sida 1 av 4
Skall det vara så svårt att hitta en vettig 330 Coupé till vettigt pris! Mina krav på bilen: Xenon, navi, sportstolar i minst halvskinn, multiratt, max 200´
Verkar inte finnas en enda. Har varit två till salu som jag nu varit några dagar för sen på...vart hittar ni alla era bilar?! Läser man här så verkar det ju rätt lätt att hitta en bra utrustad bil runt 180´men vart är de? :-)

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW!
Jag skulle vilja se den 330n som ngn här köpt för 180'...med den utrustningen du nämner...

Ja, jag har en 330ci. Och ja, den är till salu.

/ Mvh Joakim

Länk
Har du en gång kört en 330 så vill du inte köra något annat med tanke på den underbara motorn och de underbara vägegenskaperna.
Allt för många har gått ner sig i 330-träsket. =)

MVH
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Tittar nere i tyskland efter en långmilare så kanske du kan hitta något i den prisklassen med den utrustningen.
Så det är därför ingen säljer? För att de är för kära i sina bilar? haha...låter iofs troligt :-)

ufo
Jo har kollat lite på din annons och så...men den är tyvärr för dyr. Ingen navi heller. Mkt fin bil annars!

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW!
Nån som vet nåt om denna då?
Länk

Om denna kan kosta så här
Länk
och han har haft den ute bra länge...då borde det ju finnas liknande till liknande priser?! Hade den varit tokbillig så hade den ju försvunnit på en gång..

Länk

Länk

Se'n finns det några till med navi från 219'...

/ Mvh Joakim

Länk
Tack ufo..den topasblå verkar gå på fredag tyvärr..annars hade jag åkt och kollat på den...
Vad den andra beträffar. Går det att byta ut de fula kromlisterna och handtagen enkelt eller? I så fall är den ju lite intressant..

Spontant tycker jag den topasblå är 25-30' för billig...men visst, han lägger kanske priset där för att snabbt bli av med den.

/ Mvh Joakim

Länk
Han har ju haft den ute i kanske 1½månad...det är väl inte speciellt snabbt?

spookshow: Om du skippar Navi från din krav lista och iställetet köper en lämplig fickdator med GPS för några tusenlappar så kommer du att märka att det faktiskt finns en hel del 330Ci till salu...

Det är lätt att bli utrustningskåt när man letar begagnad BMW men det brukar tyvärr resultera att man aldrig hittar den där välskötta lågmilade bilen med M-sport II, Navi+TV, Sportstolar i helskinn, PDC, xenon för fyndpriset som man oftast är beredd på att betala.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918

Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-)
Ja...känns som att man kanske får skippa navin ändå..känns trist.
Helt klart är det lätt att bli utrustningskåt :-) Men jag har redan strukit en del från listan. T.ex M-Sport II.

Bilen jag länkade till
Länk
är väl ganska vettig eller? Är verkligen en SMG eller SSG kanske man skall kalla den, så dålig som en del vill göra gällande? Läser man en del trådar så verkar ju ägare var nöjd med lådan. Om den är seg i automatläge kan man väl växla med paddlarna för jämnan?!

Spookshow: Jag föreslår samma sak som Acey. leta i tyskland istället.
Men skall du hitta en med den utr du listar så kommer den ha gått över 10 kmil i den prisregionen.

Angående 330Ci för 180 kkr osv.
En grundregel jag brukar använda är att man får vad man betalar för.
Det betyder dock INTE att en dyr bil alltid håller högsta kvalite, givetvis skall man kolla historik osv på samma sätt som om den vore misstänksamt billig.
Men köper man av aukt handlare i sverige eller i tyskland så är de en minimal chans att bli lurad. De kostar 15-20 kkr mer iregel, men de pengarna har en väldig förmåga att framstå som prisvärda i förhållande till en skruvad bil som är ramsne.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Provkör! SMG I är ljusår ifrån SMG II. Personligen skulle jag satsa på en manuell. Jag var väldigt sugen på en Z4 med SMG, fick låna en sådan bil över en dag och tyckte inte alls den funkade något vidare. Då har jag ca 600 mil med SMG II, och den älskar jag!

Spookshow: Bilen du länkar till är välutr och billig, då höjs mina varningsantenner.

Nummer ett: Varför har en fima strukit över reg numret på bilen?
Nummer två: Varför är inget av telefon nummerna listade hos Eniro?
Nummer tre: Servotronic har aldrig funnits som tillval på E46 vad jag vet.

Jag säger INGET om att fiman är skum, jag bara förundras av ovanstående.

Länk
Ok...ja det verkar ju kanske lite mysko...tänkte om det var nån som visste nåt om dem kanske? SJälv har jag ingen aning.
Vad exakt innebär servotronic egentligen?

Servotronic innebär hastighetsberoende reglering av servoverkan för styrningen. Styrningen är lätt i lägre farter, medan den blir trögare i hög fart. Med ökande fart blir kontakten med vägen mer direkt och styrprecisionen högre.

Länk
Ok..tack!
Inte nån som vet nåt om Linus Bil då?

Detta verkar ju dock inte nå bra..
Länk

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Om bilen står nyimporterad hos en handlare här så kan du ju räkna baklänges och komma fram till vad han har betalt för bilen i Tyskland. Bättre att du tar hem bilen själv så du vet vad du får. Personligen är det väldigt få handlare i Sverige som jag skulle köpa en nyimporterad bil av och handlaren ovan hör inte till dessa även om jag inte vet mer om firman än vad som skrevs i den andra länken.

___
//Ulf
Ne håller med..man får ju kalla fötter då de sålt bilar tidigare som varit skruvade. Så den går nog bort.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.