|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Ola du vet väl att det är M3 med SMG2 som gäller ;) Du kan ju inte köpa en 330 Moped :D Hoppas den topasblå blir kvar åt dig! ///Foppa |
|
|
Haha Tack! det hoppas jag med :-) En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
|
Hej spookshow och grattis till ett bra bilval. En 330 ci tröttnar man inte på i första taget. Jag rekommenderar starkt att du åker ner till Tyskland och köper din bil direkt av en auktoriserad BMW-återförsäljare. För 3 veckor sedan kom jag hem med min Jaguar XJR som jag köpte på samma sätt i Tyskland och jag är oerhört nöjd. Dels får du tillgång till den tyska marknadens stora utbud, dels är bilarna hos dessa handlare i princip alltid ärliga och mycket mycket fina. Jag skulle personligen aldrig köpa nyimporterat från någon svensk halvkänd importfirma om alternativet köpa i Tyskland finns. Don't dream it, drive it |
|
|
Tack du tretretti! Ja..det är ju ett alternativ...det värsta är bara att jag kan nada tyska, och är nog lite rädd att bli lurad och förrvirrad om man åker ner så där. Man skulle haft med sig nån som gjort det förr och vet lite vart man vänder sig och lite rutiner. Skulle vara ovärderligt första gången man gjorde det! En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
|
Det funkar tillräckligt bra med engelska och möjligtvis en tysk ordbok. Köper du av en seriös handlare hjälper han dig med plåtar och dylikt. |
|
|
Ok...ja..är väl nåt att fundera på det också. Men tycker det verkar som priserna ligger väldigt nära priserna här också...så hittar man en bra här så är det väl ingen vits att importera heller. En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
|
Tycker det är allt färre modeller som det verkligen lönar sig att åka till Tyskland och hämta. I Sverige har du oftast bättre möjligheter att titta på fler bilar i lugn och ro. Du är också i en bättre förhandlingssituation här hemma. Har du inte bråttom kommer du säkert hitta rätt bil i Sverige. Jag tror 180´ räcker ganska långt, som någon tidigare sagt skippa Navi och satsa på tex PDA istället. I den prisklassen är det inte ovanligt at man kan pruta runt 20´ på bilar som inte blivit sålda efter en tids annonserande. |
|
|
Ja jag tycker det verkar så jag med. Får väl se vad man hittar tillsist :-) En 330 skall jag ha i alla fall! Hade väldigt gärna köpt med navi men risken är stor att man får skippa det som sagt. En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
|
Nej, man importerar inte för att tjäna pengar längre, utan för att det finns mer att välja på och för att fina tyska bilar är i mycket bättre skick än svenska. Språket är heller inget större problem om du kan engelska. Det är snarare en fördel att använda engelska eftersom det ger tysken en mindre språkfördel. Utmaningen är att man behöver några dagar på sig där nere. Att komma ner med andan i halsen och jaga bil är inte kul. Alternativt kan man titta på bmw.de i lugn och ro, be handlaren reservera en bil som verkar intressant och sedan åka ned och göra upp affären. Och som BjörnB skriver ordnar handlaren med all administration där nere (det är ganska mycket jobb). Som bonus får du chansen att ta en sväng på Autobahn med din nya bil. :-) Don't dream it, drive it |
|
|
Nu har jag köpt mig en! Hur skön bil som helst, är supernöjd! Lite frågor nu bara. Kan man lägga upp delmål i navin? Vad är R/T knappen på ratten till för? Kommer upp Memory på navin om man trycker på den..men vad är det för minne? Samt vad är knappen på ratten med en gubbe och en liten symbol till för? (instruktionsbok på tyska..) En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
|
spookshow! Grattis, det blev en 330! Var hittade Du bilen? Utrustning? Sist och inte minst, bilder?? |
|
|
Till att börja med är det väl investerade pengar att köpa svenska intstruktionsböcker. Brukar vara en huvudbok, en för Navin och en för telefonen. Har du röststyrning så finns det en bok för detta också men den fick jag inte tag på svenska. R/T trycker du på om du vill ringa. Du kan sedan bläddra fram dina inlagda nummer med pilarna som du ändrar radiofrekvensen med på ratten. När du hittat rätt så trycker du på "gubben" Gubben används också om du har röststyrning. Håll den inne någon sekund eller två så börjar bilen prata med dig och du kan ge kommando på tyska, engelska eller italienska beroende på vilke röstmodul du har i bilen. Denna styrs alltså inte av språket du sätter i färddatorn utan vill man byta språk så måste man byta hårdvara. ___ //Ulf |
|
|
Tack! Är hur nöjd som helst!! Hittade den i Växjö...endast 70mil hemmifrån...åkte på lördag 04:00 kom hem söndag 03:30..hade varit ur bil kanske 4timmar sammalagt...lite trött i ryggen haha men det är det värt! Utrustning...tja, navi/tv/text-tv, helskinn nappaläder, sportstolar, glastaklucka, harman/kardon ljudsystem, cd-växlare, telefon, xenon...hmm...har nog glömt lite också....återkommer med fullständig lista.. Bilder kommer i slutet på veckan eller i början på nästa! Programmer.. Ja! Svenska instruktionsböcker måste jag fixa fram. Min tyska är typ obefintlig så. Tack för hjälpen med knapparna i alla fall! Skall testa hålla inne knappen med gubben få se om jag har röststyrning! En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
|
Grattis till en fin bil! Du har många härliga mil framför dig. BILDER! Don't dream it, drive it |
|
|
Tack tretretti! Ja det känns som så :-) har redan kört runt 100 så haha.. Bilder kommer! :-) En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
| Navigering verkar väldigt sällsynt i 330. Speciellt Coupén. Så om du skippar Navin så kan du lätt hitta en fin med de övriga kraven för under 200. | |
|
För sent ute :-) Har ju redan köpt en med :-) En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
|
Jag hade en 330 M-Sport -01 med navi + TV Haman Cardon Sportstolar all utr. helt enkelt. Fast jag hade oturen att bli påkörd under semestern så bilen gick till skrot! Så nu när allt ekonomiskt är löst med försäkrings bolaget så är jag på jakt efter en likadan bil. Så är det nån som vill sälja sin bil så hör mer än gärna av dig. //Niclas Berg 070-3028312 |
|
|
Lider med dig!! Hoppas att du hittar en ny kanonbil att bli nöjd över! En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
|
Jag ser fram emot en provtur i 330 :D ///Foppa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.