|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Hartge gjorde inte någon M635CSi vad jag vet. Omkring hälften av alla B6 3,5S såldes till Japan, så den är verkligen ovanlig. Här beskriver Burkhard själv skillnaden på B10 BiTurbo och BMW M5 E34 3,8 till mig när jag skrev till honom vid 17 års ålder :) Länk Med Alpina B5 är Alpina tillbaks i prestandakategorin igen, åtminstone rakt fram (de har ej diff lås åpå B5 dock) med en 5-serie Touring som gör över 310 km/h. Lite bilder på B5: Länk Besök hos Alpina 2004: Länk Besök 1998 hos Alpina: Länk |
|
|
A.G - Nej den blir inte liten i backspegeln .... om nu han som körde M5'an igår inte körde son en kratta ! Billy B10 Länk |
|
|
Det stämmer att Hartge inte gjorde någon modell baserad på M635. Den modell man gjorde var H6 S vilken var en lätt "vässad" 635:a med 240 Hk. Men sedan gjorde man den trevliga H35-24 , en E30 med motor från M635 ! En firma vid namn KOENIG tillverkade en milt sagt speciellt stylad verision av M635 med Turbo och 400 Hk ! |
|
|
Hehe Koenig Specials skrev jag till när jag var ung och dum hehe, tur att man ändrat bilsmak sen dess... Länk |
|
|
Men som tur var så var det inte bara BMW bilar som "våldtogs" !! Om jag inte minns fel så hade de en MB 560 SEC som inte såg så "bra" ut !! Men de byggde några Ferarrin som inte var så tokiga , eller är det bara det att man inte har sett bilderna på ca 20 år ! |
|
| De hade ju en bil liknande Testaross med 1000 hk, dubbla kompressorer och turos i kolfiber. Rätt grym. | |
|
Rätt så många förare som i så fall kör som krattor Billy. 3,8 går självfallet värre än B10 3,5. Men en 3,6 är faktist ingen match för 3,5 B10, inte åt något av hållen. Kör inte ifrån dem,, och de kör inte ifrån mig iaf. Om de inte är precis dumma i huvet,, då släpper jag hellre av på gasen.. Börjar få en väldig respekt för farten,, är väl åldern!! |
|
|
B10Alpina: Jag ska prata med polaren o se om det är stor skillnad mellan våra bilar. Jag har visserligen en 3,8l men ändå. |
|
|
Fan micke , börjar du bli gubbe ?? Billy B10 Länk |
|
|
Det skulle vara väldigt kul att se och läsa B7reportaget i TV, det finns möjligen ingen som har det och kan maila det. Alternativt att jag får reda på vilket nummer det är så att jag kanske kan leta upp det på någon motormarknad. mvh Fredrik |
|
|
Jag har då fastnat för Alpina.... Har lite småpyssel att se fram emot under vinterkvällarna i väntan på nästa vår och sommar. |
|
|
Sainio; har du möjligtvis bilder på din B8?...Var väldigt nära att köpa en dylik ett par år sedan, men en M3:a kom i vägen... :) |
|
|
Åhå! En B8-ägare! Du är den första svenska ägaren till en B8 cab jag har hört talas om! /Marcus |
|
|
Jag måste också bara kommentera B8 cabben. Gratulerar! /Fredrik |
|
|
Hej! Jo, jag har bilder på B8:an. Lade in bilder på Garaget.org, vet ej hur man länkar dit. Men sök på Alpina? Har några bilder på Alpinacs sidan också. Det är med blandade känslor man äger en sådan bil som en B8. En bil man kanske inte "behöver" men den väcker ett "begär".... |
|
| Sainio: Bilderna på alpinacs är lösenordsskyddade, jag kan iaf inte titta på ditt galleri (antar att det är den silverfärgade) | |
|
Det stämmer, den silverfärgade är det. |
|
|
Sainio. Gå in på AlpinaCS och ändra ditt galleri, just nu så har du lösenords skyddat. Vore kul och se dina bilar. Mvh Micke. |
|
|
Micke Jag är rätt kass på datorer, så jag vet helt enkelt inte hur jag ska göra! Jag behöver assistans! |
|
|
Vet tusan hur det gick till, men jag lyckades ändra åtkomsten på bilarna.... Tror jag? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.