AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.268

BMW 535 nåt att ha?

Sida 3 av 3
Vi
61
Viktor_535
BMW 525 Sportlimousine -94

Nu är det så att det kanske inte blir en 535 iaf...
Fick sett en 525 -92 för 19000kr.. Impoterad från tyskland 93 lr 94, norrlandskörd sen den kom hit! Okej den hade gått 40300 mil!!! men det kunde man inte tro förren ägarn sa det! inrdening i skick som ny nästan!
Det som hindrar mej från att köpa är ju då förstås att motorn gått så långt, resten av bilen verkar ju inte vara några problem...
Tidigare ägare var superpedant!

Vad tycker ni ska man avstå lr ta risken?

MVH Viktor
Låter inte som någon stor risk, har du alla serviceräkningar? Står den inför några dyra reparationer? 40000mil är ingenting mot vad den klarar av, kika bara på hur skicket är, gäller alla detaljer på bilen, så ser jag inga problem med ett köp.

Mvh Stephan
Vi
61
Viktor_535
BMW 525 Sportlimousine -94

Ja då har man varit och provkört lite då... Verkligen en trevlig bil!

Och att den gått 40000 mil!! märktes inte alls kunde lika gärna varit 20000 mil på mätarn!

När man körde låga varv gick den lite ryckigt men det sa han inte var några problem och det släppte och gick hur fint o mjukt som helst sen.. Varför?

MVH Viktor

Inte helt säker men jag har för mig att jag hade samma problem på min 525. Det berodde på laddningsregulatorn i generatorn. Det orsakar även flimmer i belysningen. Vet ju inte om det är det som är orsaken på 535:an, men du kan ju alltid kolla. Kostade runt 700 kr på min och inte svårt att byta, men trångt :-).
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.