|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Jag är inte säker men troligen startar den inte förrän efter en stund när kompressorn jobbat ett tag och kondensorn blivit varm. Då går steg ett in och om temp/tryck stiger ytterliggare går steg två in. Det senare lär bara hända vid stillastående och skapligt hög yttertemp, annars gör nog fartvinden jobbet. FP |
|
|
fläkten går hella tiden i e34 det vet jag MVH-V8 |
|
|
idag byte jag fläkten men systemet fungerar inte ,det är nåt felnu har jag byt fläkten ,kondensorn , fyllt gas men den fungerar inte . OBS : när jag kopplar plus kabel direkt till kompressorn så fungerar det utmärkt.' jag börjar misstänka AC knappen eller AC panelen . eller vad ska jag göra? MVH-V8 |
|
|
Min (tillverkad 9611) börjar snurra på låg fart då man slår på AC (snöflingan). /Jonas |
|
|
hahaha idag bytte jag AC panelen och klick funkade det. när jag köpte bilen så funkade inte ACn. ägaren hadde givit upp för det skulle kosta honom ca 12000:- att få den igång hos nån kylgubbe i malmö. jag började med ett provtryck hos en bekant : ny kondensor köpt i tyskland ca 1500:- ac fläkt nästan ny bilskrot 500:- AC panel köpt på bilskrot 100:- kylgubbe + gas 700:- gratis montering. jag böt allt och nu fungerar det utmärkt. MVH-V8 |
|
|
Nya bud från Förenade Bil: Fläkten går igång när man trycker på snöflingan OM DET ÄR VARMARE ÄN 14°C. |
|
|
ACn i min bil fungerade bara 3 timmar . imorse lämnade jag bilen till (bil o marin) i malmö ,jag ringde vid 17:00 och frågade hur det gick till sen sa han att dem inte har hittat felet än,han ville behålla bilen till imorgon . han har sökt nu i flera timmar utan resultat och undrar vad det kommer att kosta????? :( MVH-V8 |
|
|
Så, Förenade Bil i Malmö visade sig kunna mest om kondensorfläktens funktion av alla jag pratat med! I morse visade termometern +13,5°C men fläkten startade på en gång. Men bilen hade stått i garaget. Efter att ha kört en bit visade termometern +8°C och då startade inte fläkten. Så funktionen finns där. Case closed! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.