AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
6.984

AC-fläkt död

Sida 3 av 3
Jag är inte säker men troligen startar den inte förrän efter en stund när kompressorn jobbat ett tag och kondensorn blivit varm. Då går steg ett in och om temp/tryck stiger ytterliggare går steg två in. Det senare lär bara hända vid stillastående och skapligt hög yttertemp, annars gör nog fartvinden jobbet.

FP
fa
438
fami
525,01 IM
fläkten går hella tiden i e34 det vet jag

MVH-V8
fa
438
fami
525,01 IM
idag byte jag fläkten men systemet fungerar inte ,det är nåt felnu har jag byt fläkten ,kondensorn , fyllt gas men den fungerar inte .

OBS : när jag kopplar plus kabel direkt till kompressorn så fungerar det utmärkt.'
jag börjar misstänka AC knappen eller AC panelen .
eller vad ska jag göra?

MVH-V8
ja
294
ja73
530dA X-drive Touring -13
Min (tillverkad 9611) börjar snurra på låg fart då man slår på AC (snöflingan).

/Jonas
fa
438
fami
525,01 IM
hahaha

idag bytte jag AC panelen och klick funkade det.

när jag köpte bilen så funkade inte ACn.
ägaren hadde givit upp för det skulle kosta honom ca 12000:- att få den igång hos nån kylgubbe i malmö.
jag började med ett provtryck hos en bekant :

ny kondensor köpt i tyskland ca 1500:-
ac fläkt nästan ny bilskrot 500:-
AC panel köpt på bilskrot 100:-
kylgubbe + gas 700:-

gratis montering. jag böt allt och nu fungerar det utmärkt.

MVH-V8
Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Nya bud från Förenade Bil: Fläkten går igång när man trycker på snöflingan OM DET ÄR VARMARE ÄN 14°C.

fa
438
fami
525,01 IM
ACn i min bil fungerade bara 3 timmar .
imorse lämnade jag bilen till (bil o marin) i malmö ,jag ringde vid 17:00 och frågade hur det gick till sen sa han att dem inte har hittat felet än,han ville behålla bilen till imorgon .

han har sökt nu i flera timmar utan resultat och undrar vad det kommer att kosta????? :(

MVH-V8
Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Så, Förenade Bil i Malmö visade sig kunna mest om kondensorfläktens funktion av alla jag pratat med! I morse visade termometern +13,5°C men fläkten startade på en gång. Men bilen hade stått i garaget. Efter att ha kört en bit visade termometern +8°C och då startade inte fläkten. Så funktionen finns där.

Case closed!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.