AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
7.497

F1 Slutar sändas i TV4, skriv under protestlistan.

Sida 6 av 6
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
starkid: Boxer har TV3 och ZTV i sitt programutbud.

///Foppa
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Graffe: Gör som jag. byt till en Combobox och få både Canal+ och Boxer i samma box. Då får du 3:an och Z-tv.

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
foppa: Ok tack. Men är det alltså säkerställt att de kommar att sända i tv3 el. ztv? Om det sänds i någon av viasatsport-kanalerna är vi rökta antar jag
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Senaste skvallret är att förhandlingar mellan Tv4 och Tv3 är igång för att ta med Eje och Janne till Tv3. Ska bli intressant att se. Eje borde väl inte vara några problem egentligen (misstänker att han kontrakteras säsong till säsong som någon slags frilansare). Janne däremot har Mera Motor och Tv4-sporten på Tv4. Kan han vara kvar på Tv4 (sporten, mera motor) men samtidigt köra F1 hos 3an? Tveksamt va?

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
F1 kommer sändas i ZTV/TV3. Att Bernie skulle släppa F1 till en så pass liten nichkanal som Viasatsport (eller tom viasatsport 2 som det spekulerats i) finns inte.
acey du låter säker på din sak. så jag pustar ut :)

angående reklamavbrott: det är ett nödvändigt ont. Det vi skulle kunna göra är att be tv3 att så att säga fortsätta där vi var innan avbrottet. Det skulle innebära att vi ser slutet på ett lopp med en viss fördröjning, men det är ett litet pris att betala tycker jag. Dessutom kan det vara skönt med några egna pit(t)stops under ett f1-lopp.
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
I MTG's pressrelease daterat igår står det ZTV,TV3 och Viasat Sport.
Det kanske bara är repriser på Viasat Sport.

///Foppa
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Tack å adjö,klarar mig utan denna cirkus.F1 alltså.

BMW e lag
Ko
475
Korak
330 cab 03:a M-sp såld
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
Så länge MTG privatägt så kan de lägga F1i vilken kanal de vill i sitt utbud.

De struntar fullständigt i hur många som kan se det . Det är ju bara possitivt för dem att lägga den i en udda kanal som folk inte har, då blir folk tvugna att utöka sitt kanalutbut och de tjänar mer pengar.
De kommer att döda F1 typ som de gjorde med hockey VM.
MTG är profitjägare så man vet aldrig med dem.
De har bara skaffat sig ännu ett försäljningsargument.

Korak:

Det tror jag inte, för att kunna sända F1 så finns det regler för hur många som kan ta emot programmet och hur mycket reklam som får sända under loppet. Allt är reglerat enligt Berni E regelverk där allt finns nerskrivet i minsta detalj givetviss är MTG en vinst drivande bolag på samma sätt som Tv4.
Go
23
Gorm
320i Touring -02
Jag hoppas att Janne B kan fortsätta kommentera i TV3. Eje är jag lite tveksam till, visst han har blivit bättre men inte bra. Jag minns ett lopp för nåt år sen (tror det var Canadas GP) då Fredrik Ekblom var expertkommentator. Det var fantastiskt, en ren njutning att höra på. Det vore drömscenariot!

/David
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Korak: sändningsrättigheterna styrs inte hurvida man är ett privatägt bolag eller ej. Formel ett ska visas i en kanal där en majoritet av tittarna i landet har tillgång till den. Om jag inte missminner mig har 69& av svenska befolkningen tillgång till TV3.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.