AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
7.496

F1 Slutar sändas i TV4, skriv under protestlistan.

Sida 1 av 6
ha
413
hajen
AMG C63
Porsche Cayenne Turbo
Hej,

F1 skall sluta att sändas i TV4 till förmån för mer fotboll.
Det är inte alla som tycker att det är helt bra, är du en av dem, nyttja länken här under.

Länk

/Pontus

Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Nej Tack. Är bara glad om jag slipper Eje E. F1 Skall tydligen börja sändas på nån annan kanal, vilken vet jag ej.

Min: Länk
TV4 har misshandlat F1 en längre tid nu, så jag ser det som en ren vinst för oss som gillar sporten. Har hört en hel del rykten om vilken kanal som kommer att ta över sändningarna i Sverige, men inget verkar klart. En sak är dock säker - någon annan kanal KOMMER att ta över, för det ligger mycket pengar och intresse i F1.

Så nej, jag tänker inte skriva på att för TV4 ska ändra sig. Jag tror nämligen att den andra kanalen kommer att göra ett bättre jobb. Men Janne Blomqvist får de förstås gärna locka över. :)
Ferrari har ju dödat F1 ... hur kul har de senaste fem åren varit, när MS och RB har slutat 1:a/2:a i 90% av loppen? Typiskt att TV4 lägger ner just när det börjar bli intressant igen.
Visa användare
641
Håkan02
BMW 523i Touring 1999
BMW 320i Touring M 2005
BMW 2002 1975
BMW 2002 tii 1973
BMW 2002 1973
BMWCS #652
Oj, påpekade nyss att det var för mycket fotboll på tv men det får man visst inte tycka. Togs visst bort. Det stog nog i forumsreglerna som jag inte läst....

Håkan

Halvleksvilan är kanon, tacka gud för den!

- Men jag kan ju ha fel!

E12/E28-problem/lösningar finns här Länk
F1 har överlevt sig själv tyvärr visst är det häftiga frater och ny teknik men rafflande racing med många tänk bara vinnare är det inte.... Skit i F1 och köra mera varierad motorsport det finns så mycket racing att visa:

WRC
WTCC
DTM
FIA GT
IRL
Rally Cross
Champ Car
Porsche carerra
ett otal entyps klasser såväl formel som "bil"

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Canal+ Sport får gärna ta över F1. Vill kunna välja kameravinklar :)
Sen slipper man få hela loppet förstört med reklampauser och nerkortade presskonferenser.

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Gasar_Magnus: Intressant teori där, kan du utveckla? Speciellt med tanke på att F1 är världens tredje största tv-evenemang efter Fotbolls VM och OS.

J.Dredd - Canal+ är tyvärr inte en särskilt trolig kandidat eftersom de har Nordens bästa täckning när det gäller fotboll (11 matcher kommande helg) och det finns helt enkelt inte plats i tablån för F1 som det ser ut nu. Någon av Viasat-kanalerna är mer troligt.
Helt dåligt med pengar för en F1-weekend-kanal kan det ju inte finnas i hela cirkusen? Bara smacka in den i Viasat Guld eller Canal+ största paket, så var det färdigt! (fast det skulle iofs förstöra den lilla fritid man har fn på helgerna...)

- Men jag kan ju ha fel!

E12/E28-problem/lösningar finns här Länk
Bara nån kanal sänder så ska det bli skönt att slippa Tv4, det är ju horibelt att ha reklamavbrott mitt under pågående race, dessutom långa. Ibörjan hade dom korta avbrott.

Nu ska ju Tv4 dessutom göra stora nedskärningar så det blir nog bra i en annan kanal.

No More Limits!
Visa användare
164
PurreP
E24 635CSi -88 Royal Blue
E30 325iC -88 Royal Blue
G26 i4M50 -23 Tanzanite Blue
Träffade några från tv-sporten i lunchmatsalen nyss och de hade inte hört att nåt svenskt programbolag hade köpt rättigheterna :-(
Purre - Nej, det är som sagt inte klart än. Dröjer säkert några månader innan det blir offentligt.
Länk

/Anton
Visa användare
164
PurreP
E30 325iC -88 Royal Blue
Jag hoppas på Canal+, de brukar leverera hyfsat bra. Tråkigt möjligen att det är betaltv, men då slipper man iaf reklamen...
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Hoppas också på Canal+. Har Canal Digital och marksänd digitaltv just nu. Skulle kännas jobbigt att behöva köpa en till parabol och Viasat-paket bara för att se på F1.

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
Jag jobbar själv för MTG/Viasat, har inte hört något ännu om F1, dock har Viasat redan haft F1 rättigheter för 3+ i danmark. Jag sätter mina kort
på att F1 hamnar hos oss.

/Johan
Visa användare
164
PurreP
E30 325iC -88 Royal Blue
Om det blir Viasat så lär det väl bli möjligt att se F1 i marknätet om man sänder i TV3. Viasat Sport finns dock inte i marknätet och det är väl mest troligt att man sänder i den kanalen...

Jesper: Du behöver nog inte en till parabol för Viasat, däremot kanske en ny STB med NDS Videoguard CA och ett Viasat-abonnemang...
Och det är ju abonnemanget som kostar :-(
Blir det Viasat - som allt tyder på - så sänds det med stor sannolikhet antingen på Viasat Sport 1 eller på ZTV. Eller vad tror du Johan M3?
Visa användare
164
PurreP
E30 325iC -88 Royal Blue
Jajust, ZTV också, tänkte inte på det...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.