AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
7.498

F1 Slutar sändas i TV4, skriv under protestlistan.

Sida 2 av 6
Sriv på protestlistan det har jag och flera tusen personer redan gjort naturligtvis skall alla kunna se F1 det får absolut inte gå som med STCC att man hamnar i någon skräpkanal som Zäta TV som bara ett fåtal av sveriges befolkning kan se. Mera F1 åt folket!!
Visa användare
164
PurreP
E24 635CSi -88 Royal Blue
E30 325iC -88 Royal Blue
G26 i4M50 -23 Tanzanite Blue
Jag ser inte att det skulle bli så mycket sämre om Viasat sänder F1 än om TV4 gör det. Och vad gäller täckning så är det inte bara ett fåtal som kan se ZTV, det är rätt så många.
T ex så ingår ZTV i comhems kabelnät som når 1,4 miljoner hushåll, det är inte ett fåtal... Viasat Sport är det däremot färre som kan se.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Att bara ett fåtal kan se ZTV är nog en underdrift, och när det analoga nätet släcks ner så kommer de allra flesta ha möjlighet att se ZTV.

Jag hoppas dock ändå att Canal + tar över rättigheterna, även om det inte verkar så troligt tyvärr.

Om TV4 inte vill ha kvar F1 så kan man ju knappast tvinga dom. Var glad att det finns andra bolag som värderar motorsporten istället, tycker jag. :)
Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
Anders N, Inte troligt på ZTV. Snarare på Viasat sport 3, då kan vi köra till sverige, norge och danmark på samma kanal fast olika kommentatorer.
Observera att detta endast är mina privata spekulationer. OM nu Viasat tar över F1....

/Johan

Purre P, utan parbol blir det inget viasat, med eller utan Videoguard CA i STB:n...
Johan - Det låter ju iofs logiskt. Känns dock lite tråkigt om ni "gömmer" F1 på VS3, då det är en ren tillvalskanal för de allra flesta och många har inte ens möjlighet att välja till den. Jag tror att man skulle tjäna ganska mycket på att lägga F1 på ZTV eller VS1 då antalet tittare blir betydligt större vilket förstås innebär större exponering i media och högre. Och så har ju ZTV blivit lite motororienterad bl a iom STCC-satsningen, så jag tänkte att man kanske vill bygga vidare på det. Men du bör vara mer insatt i tankegångarna där än vad jag är. :) :)
Visa användare
164
PurreP
E30 325iC -88 Royal Blue
Johan M3: Jag menade att han inte behövde en TILL parabol, som jag förstod det hade han redan en för CD... :-)
Johan M3:

DÅ kanske vi har sett förr? träffade/såg din chef idag(Christina) i samband med ett hos Er idag. Träffade bla Er nya Retail Försäljngschef Hans Soch de andra säljarna&Marketing under eftermiddagan. Jag fick inte någon info alls om MTG skulle köpa F1, vet att Ni sände det tidigare ca:3år sen om jag inte mins fel.

Varför skulle MTG köpa in F1 nu när Ni har andra sport inom motor?

SKulle Ni vinna över så många flera tittare om Ni tar F1 till Er?

Trots allt så känns det mera naturligt att Canal+ tar hand om F1 av flera olika anledingar.

Har Ni plats att köra supersignal via Eran transponder?

PurreP:

För att kunna ta emot MTG/Canal Digital behövs två huvuden och vill han se båda finns det godkännda mottagre som klara av detta.
Visa användare
164
PurreP
E30 325iC -88 Royal Blue
starre: Jo precis, ett till LNB behövs, men inte en hel disk till.
Det som kan vara stökigt är om man har MHW-mottagare speciellt för CD, då måste man köpa en mottagare till. Men som sagt, med en av Viasat godkänd mottagare (och 2 LNB) så går det ju med conax-CA-modul att ha både CD & Viasat.

Nog om det, blev lite OT, yrkesskada... :-)
Det är faan fördjävligt altså !!!!!!!
Visst jag trycker om fotboll , men har vi inte tillräckligt av det redin i TV ???

Och alla ni som klankar ner på Eje Elgh , visst kan han va seg o så när han kommenterar MEN han har bra med erfarenhet och han vet vad han pratar om eller ?????????????????????????????

MEN !!!! Om jag fick välja så skullke jag vilja skruva tillbaka tiden till 1994-96 (när jag fastnade ordentilgt för F1) då det sändes på Eurosport med superbra kommentatorer (Ben Edwards och ex F1 föraren John Watson) + att det så sände alla kval (var ju 2 på den tiden) + Warm up 'en innan loppet) osv.....
(Men det är väl bara att "drömma" att Eurosport skulle göra en så bra sändning som då eller?)

Billy B10
Länk
Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
Starre,
Jag sitter på MTG´s teknikbolag i värtahamnen. Jag antar att du var på skeppsbron eller munchen bryggeriet om du träffade sälj/ledning.

Viasat vill helt klart stärka sina aktier inom motorsport, särskilt nu
när man har tappat toppfotbollen till andra kanaler. Det behövs en
ny profil. STCC kan ha varit början på nåt bra.

/Johan

ha
413
hajen
AMG C63
Porsche Cayenne Turbo
billy,

kan inte hålla med mer.
TV4 har inte gjort F1 rättvist, men dom har i alla fall visat den.
Fördelen med 4:an har ju varit tillgängligheten.

Eurosport tiden var som du skriver det som fick mig riktigt intresserad av sporten också. men det är nog en utopi att det skall kunna bli lika bra igen.

/Pontus

Johan M3:

Skeppsbron nr:43 om jag inte mins fel:) vad för teknik sitter du med?

billy:

Ja det var andra tider då men om du såg när Canal+ hade det så var det läckert med Supersignalen det var läckert.

Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Starre och PurreP: Jag har redan en parabol med 2 LNB. Problemet är att boxen jag har är en kombinerad satelit och marksänd digitaltvbox. Det finns plats för 2 kort och båda kortplatserna används redan. Svårt att pilla in ett Viasatkort då.

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
Starre,
södermälarstrand 43, eller Skeppsbron 18.
Jag sitter som teknikansvarig för MTG´s playout center i sverige.
Våra kanaler är bland andra Viasat sport 1 och Ticket.
Sen har vi ett större antal 3:e parts turnaround kanaler som passerar
genom oss.

/Johan

Vad det gäller "super signal" vet jag inte riktigt vad du menar.
Vi har 4st Viasat X-tra kanaler som också dom kontrolleras av oss,
dom har hygglig bandbredd. Jag vet inte hur många kanaler C+
brukade när dom visade F1.
Si
765
Simon01
120dM -08
Är du Ticket 2 ansvarig Johan?? : )
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Det var alltså Canal Digital som sände Supersignal på sina PPV-kanaler. Hittade lite info här: Länk
Verkar ju riktigt coolt! Hoppas det kommer något motsvarande snart på någon/några kanaler som de flesta kan se.

///Foppa
haimaul
Var det inte Bernie E. som ägde den digitala utsändningsutrustningen som Canal Digital köpte signalen från? Och lades inte hela det projektet i malpåse häromåret pga. för få tittare? Eller har det återupptagits igen?

__
When in this charming car,
this charming man...
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
haimaul : Supersignal upphörde för några år sedan precis som du säger. Datumet i artikeln är från [2001-05-28] :D

///Foppa
Starre: Ja jag såg då också , men inte med "super signalen" ....

Billy B10
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.