|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
-"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15km/h" [citat Thomas Tredgold, år 1835] Det är därför BMW tillverkar bilar avsedda för FÖRAREN, och som gör minst 250 km/h. [citat Rille330, år 2005] | |
| Nja dom gör väl egentligen högst 250km/h med tanke på fartspärren. | |
| Har du kvar fartspärren? | |
| Även om man har fartspärren kvar kan bilen gå fortaren än 250 km/h. Det verkar som om dessa elektroniska spärrar har lite "moms". | |
|
Ett annat citat:"Jag körde min lastbil över Västerbron och skadade den kvinliga mopedisten med en utstående lem." eller klassikern:"Jag tror att det kommer finnas en världsmarknad för ungefär 5 datorer" Thomas Watson, IBM, 1943 MvH Thomas |
|
|
Eller den bästa. "internet är en fluga" - Ines Usman, 12 maj 1996. |
|
|
Korrigering: "Det planlösa surfandet är en övergående fluga", och så som "datorerna" såg ut -43 så skulle inte jag vilja ha en :-) // Dr Bässerwisser "Lycka är att vara nöjd med vad man har - så skaffa tillräckligt" Hagbard Handfaste |
|
|
Eller varför inte dessa :) "Aldrig någonsin kan en elektronisk räknemaskin ersätta Facits högkvalitativa mekaniska räknemaskiner." Utvecklingschef på Facit "Datorer behöver i framtiden inte väga mer än 1,5 ton." Popular Mechanics 1949 MvH Thomas |
|
| Fast vad gäller Popular Mechanics så hade de ju rätt, datorer idag behöver ju inte väga mer än 1,5 ton... ;-) | |
|
Ines Usman var inte dum hon. Hennes citat stämmer delvis. Dagens Internet har sett sitt, ty det kommer skrotas innom ett par år. Det börjar bli överbelastat. In träder något nytt, (Winternet? Cernet?) med en helt ny arkitektur, andra typer av routrar o.s.v Det nya kommer upp i hastigheter över 10 gbits i sekunden! Då blire av o surfa =)) |
|
kilroy |
Jag tror inte det var efterföljaren (?) till Internet som Ines Uusman menade med sitt uttalande... Hon är inte den enda politikern på hög nivå som i början hade svårt att förstå vad internet skulle betyda. Mvh kilroy |
|
Även om internet kommer att "omstruktureras" tror jag inte namnet kommer att bytas. Länk |
|
|
Nej, varför skulle man byta namn på Internet? Det är ju inte någon som äger Internet och därmed kan bestämma ett nytt namn. Uppgraderingen av Internets hårdvara pågår ju hela tiden och 10gigabit är inte en vansinigt hög hastighet idag. Den största uppgraderingen blir ju att gå över till IPv6 (som också redan håller på att hända), men det är inget som gemene man direkt märker av. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
| "when hell is full, the death will walk the earth" - rotten.com | |
-Bjudko- |
Eller som min kära gamla hemkunskapslärare sa en gång i tiden... "Det är inte korven man blir tjock utav utan såsen" vad som nu menades med det ^^ |
|
"Überholen sie auf keinen Fall einen Mercedes oder BMW auf der Autobahn" Ni som kan tyska kan nog tyda vad det står. Citatet är från nån amerikansk journalist som beskrev för sina läsare. Tyvärr glömt namnet på´n. |
|
|
- "Det är bättre att tanka etanol än att bli tankad av etanol". Känt miljöpartistuttalande...:-) |
|
|
"It could be worse, I could be allergic to beer." Greg Norman, on being allergic to grass För er som inte känner till vem Greg Norman är så var han världens bäste golfspelare innan en viss Tiger dök upp. ___ //Ulf |
|
|
"Bensin går ju inte att dricka, behöver ja säga nått mer?" läst som signatur på etanolforumet =) mvh Erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
|
En polare var inne på en pub i England och försökte flirta in sig hos en tjej från orten. Efter ett par öl var han tvungen att smårapa lite försiktigt. Lite berusad som han var lät ursäkten följande: "I´m sorry, but every time I drink beer I have to rape..." Hon gick... "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
|
”Amerikaner har kanske behov av telefonen. Vi engelsmän har det inte. Vi har gott om springpojkar.” - Brittiska postverket i en utredning. ”Flygande maskiner som är tyngre än luften är en omöjlighet.” - Ordföranden i brittiska vetenskapsakademien, Lord Kelvin, om flygplan. ”Det enda de förmår är att kväva sina besättningar.” - H G Wells, om ubåtar. ”Video kommer inte att finnas kvar om sex månader”. - Daryl F Zanuck, legendarisk Hollywood-mogul och chef för 20th Century Fox i slutet av 40-talet, om den nya uppfinningen. /// Gunnar E. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.