|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Jag har en Z3 coupe -99. Är helnöjd med bilen men har funderingarna på att göra någon förändring kring strålkastarna som är original. Dom ser inte alls så roliga ut. Finns det strålkastare med klarglas till min bil? Angle eyes? Insatser eller hela glasetinsatsen? Vem säljer sådant i så fall? | |
|
Angeleyes och klarglas har tillexempel Umnitza. Se: Länk /// Viktor Mer mos till folket |
|
| Kanon. 11 000:- inkl frakt var dock dyrt! Finns det alternativ? | |
|
2,8 power: Klarglas.. eller vita blinkers som det även är kallat har jag liggandes hemma om du är intresserad. Kolla min hemsida www.snajdarn.se Länk för lite mer grejer också. Hör av dig om du är intresserad. /Magnus |
|
|
Hmm, det är nog just angel eyes jag är intresserad utav men tack i alla fall. Någon annan som vet något om angel eyes till Z3 som inte kostar en förmögenhet?? |
|
|
Jag har några diod angeleyes från Realcar till E39, passar rakt av. Sedan finns det en uppsjö av andra varianter... =) /// Viktor Mer mos till folket |
|
|
ViccoA, Är de dessa du monterat ? BME39501081 (Realcars art.nr.) //Hans |
|
| Kopplas dessa till varselljuset eller ersätter de varselljuset? Dessa går väll att montera på alla BMW,..eller?. Demontering av strålkastarna är ett måste eller? Lagliga? | |
|
Jag mailade Realcar ang frågan om de där ringarna kunde passa Z3:or. Vidare frågade jag om jag fick komplettera befintliga varselljus eller som man skall ersätta dom. Fick följande svar: Hej Det är lite luddigt då man inte får ha mer än 2 st parkeringsljus! Märkligt då alla E39 or har det! Vi kan inte garantera att det är ok .... Det är 4 ringar i ett kit! Vi har ingen uppgift på vad som kan passa i den bilen. Sorry /Lars Någon annan som vet om man får montera dessa ringar och i så fall komplettera befintliga varselljus alt. ersättas med 4 ringar alt. ersättas enbart med 2 ringar?? |
|
|
Jag har en specialsats med ringar som jag själv har monterat på min Z3. Ljuset blir grymt mycket bättre än Realcars skräp. Har även komplett monteringsanvisning för Z3. Jag har bytt till M-front på min bil och har sådeles inga dimljus kvar. Jag kopplade därför angeleyesen till dimljus brytaren och kan slå av och på angeleyesen när jag vill. Mvh Henrik |
|
|
Ja just ja, 800:- vill jag ha för dem. Kan skicka några bilder om du är intresserad, jag lovar att du inte blir besviken. Mvh Henrik |
|
|
Ja, visst! boerik.jonsson@infotiv.se |
|
|
Opps! Fel adress! Riktiga är: bo-erik.jonsson@infotiv.se |
|
|
Hm, stämmer att real-cars inte är så där jättebra. Jag köpte blå med dioder för typ 600 spänn till E39. Möjligt att det är så som du skriver. Ska man ha blå hade jag ändå kopplat dem så de går att stänga av för det är inte bara olagligt med ljuskombinationen utan även med färgen. /// Viktor Mer mos till folket |
|
|
Du har mail Mvh Henrik |
|
|
Fräcka! Lätta att montera? Tar du isär strålkastarna då? Får du igenom de i besiktningen, monterade och i funktion? |
|
|
Monteringen tog cirka 45 minuter per sida, värmde lyktinsatserna i ugnen och följde anvisning bara. Ballasterna monterade jag med medföljande dubbelhäftande tejp högt upp på insidan av innerskärmen, och de sitter kvar kvar efter att ha åkt med bilen hela sommaren. Att ta bort strålkastarna är enkelt och tar cirka 5-10 minuter per sida. Skall besikta snart, men det borde inte vara några problem, jag tänkter inte ha ringarna tända vid besiktningen och inte visa dem att de sitter där heller, de syns inte särskilt mycket när de inte är tända iom att de är väldigt tunna, bara några millimeter. Mvh Henrik |
|
|
OK, tack för snabbt svar. Skall nog överväga att införskaffa sådana. Du vill ha 800:- för en uppsättning av 4 ringar? Oanvända givetvis!? Enbart i vitt ljus eller har du något i grönt? Fabrikat? Mvh Bo-Erik |
|
|
Soda du får gärna skicka bilder till mig. pantzer_@hotmail.com // Pantzare |
|
|
800:- är för ett komplett kit och det är vad jag själv gav, köpte 2 kit då jag också tänkte montera dessa på min vardagsbil. De är givetvis oanvända, bara kopplat in dem för att se att de fungerade. Satsen är komplett med allt, inklusive monteringsanvisning. Jag köpte de av Racing24 i Tyskland. Sani-tuning har dem också. Här är en bild till: Länk Mvh Henrik |
|
|
Hmm, när ska man kunna editera sina inlägg här? Glömde, dessa ringar finns bara i vitt. Mvh Henrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.