|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej jag letar efter ett bra bas steg, till mina 2 PG octane R12" Jag har tittat på begagnat men har inte hittat nåt intressant. Nu när jag kollade på nya prylar hittade jag dethär, ett Macrom steg som ger mina basar det dom vill ha, 500wrms i 2 ohm. Länk Är det prisvärt? bra kvalite? rekomenderas kondensator? | |
|
Jag skulle satsa på kanske ett Audison LRX1400 som ger 900watt rms 1ohm.. Jag kan fixa bra pris på ett LRX.. Hör av dig för produktbild och mer info.. MSN : livinloud_87@hotmail.com |
|
|
Macrom tillverkar bra saker, så steget funkar bra till dina basar. Kondensator kan väl alltid vara bra att komplettera med. //Simon |
|
| Med tanke på att det skall ge lika många watt som MTX TH801D för 6495kr så. | |
|
Ja det lutar åt ett sånt slutsteg, verkar ju vara bra pris å sånt samt att det är ett klass D steg, och det är ju bra. nån mer som kanske kan tipsa på bra mono-steg? Eller nån som rentav säljer ett begagnat ett? Mvh anders nilsson |
|
|
Varför ska du just köpa ett monosteg?? Jag har ett 2 kanals rockford fosgate t8002 power som lämnar 1407 WRMS. För att få denna effekt så har jag bryggkopplat på steget vilket ger ett motstånd på cirka 1 Ohm. Kostar ca 6700 kr på BRL. |
|
|
Det är i dyraste laget för mig, macrom steget ligger på 2.200:- :) |
|
|
reference: Om du bestämmer dig för macrom steget så ring till bertilsson. och försök få bättre pris, de är inte omöjliga //Simon |
|
| Länk bara pang på reference | |
|
Jag ringde och hörde för skojs skull på den lokala butiken här i vår lilla stad, Takt & ton heter stället, dom ville ha 5.900 för samma macrom steg. Haha lite viss skillnad, när man kan köpa det från ett annat ställe för 2.200 som köper det från exakt samma källa. :) snakka om att ta betalt! |
|
| Beachwasker: Du bör akta dig för att köra i 1ohm mono då det står min 2ohm mono i bruksanvisningen , ett steg som inte är gjort för 1ohm mono kan ge mindre effekt i 1ohm än i 2ohm:s last! 800w mono vid 2ohm räcker jag lovar. | |
|
Kolla hos bilstereodepån i Vallentuna. SPL har ett digitalt monoblock på ca. 1000W som slår det mesta... Renare/klarare ljud får du leta efter. DANNE Min bil: Länk |
|
|
Hehe, takt & ton kan ta betalt, har också varit och kollat priser där tidigare, de tar ordentligt med överpris. //Simon |
|
| xtracrispy, vart bor du????? luleå? | |
|
Japp i luleå |
|
|
Till Hewi. DU måste ha missförstått mig. Bryggkopplar man ett 2 kanals steg så får man ca 1 OHMs motstånd. Monoblock går ej att bryggkoppla för det finns bara 1 + och 1 - och körs därför i 2 OHMs driftläge. |
|
|
Vad menar du? Ett steg som kan köras i 2ohm stereo kan bara belastas med 4ohm vid bryggning (steget arbetar i 2ohm). Ditt kan köras i 1ohm stereo och går då att belasta med 2ohm på bryggningen. Sen förstår jag inte vad du menar med 2ohms drifläge på monoblock? Allt beror väl på vad man belastar det med. //Simon |
|
|
Beachwasker.. Ett monoblock kan finnas i 1ohm och 2ohm, Det är inte bryggningsbart. Man ska oftast inte köra ett monoblock i 1ohms driftläge utan i 2ohm.. |
|
|
Varför ska man inte köra ett monoblock i 1ohm?? Finns ju de som dessutom går att lasta ner i 0.5ohm eller kanske till och med lägre. Kan väl hända att ljudkavlitén minskar ju mer man lastar ner det. //Simon |
|
Robsarve |
De flesta billiga monoblock är gjorda för att gå i 2 Ohm. Vilket oxå är lasten du får med två R12:or. tycker Erik |
|
Soundstream?? Tex Reference 500, lämnar 500WRMS i 2ohm bryggat. Fint steg, lite gammalt kanske... Finns ju en uppsjö med andra lämpliga steg att välja på. Fast 2200:- för ett nytt steg med garanti låter ju inte fel. Min bil: Länk "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.