AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.364

Drivknuts damask byte 325IX

Sida 3 av 3
Du
731
Duffyman
535im e34 -91
320i e46 -00
320im Touring f31 -18
rob_t_j72:

Tack ska du ha. Hoppas att de hjälpte dig något.
va
32
van funk
325ix Touring-89
Tjena Theb o alla andra .För att bäst få bort en konisk spindelled så ta två släggor och slå samtidigt från var sin sida där den går igenom fjäder benet (lossa muttern först)DEt funkar nästan alltid smärtfritt .Hoppas ni förstår min kryptiska förklaring Lycka till MVH van funk

Hej!

Jag vart tvungen att ta en förlängare och slå på den för att iöverhuvudtaget kunna slå, då träffytan på länkarmen är så liten pga av att drivaxeln är i vägen.
ye
82
yel_low
530DA Touring -02
hej!
jag bytte både höger och vänster KOMPLETTA drivaxlar på min i helgen, iofs så är jag bilmek och har muttrat i de mesta.

ett tips till för att få lös länkarmen(spindelleden från länkarmen) en tyngre slägga går de oftast sämre med, tänk er en snickarhammares vikt, den är lagom rätt snärt så släpper de, å gärna om man kan spänna ner den lite, de behövs inte mkt, låt muttern sitta kvar och bänd LITE behöver inte vålda eller värma.

kan tillägga att min drivaxlar gick lös på 3500:-/st på BMW för Bytes axlar, mina drivaxlar knixxade å gormade i yttre knutarna, tänkte bara byta yttre knutarna men de finns fan inte att få tag på :(

sen vart de inte enklare när min diff läkt ut all olja för föregående ägare och han renoverade den och fick renovera lagerlägen m.m.. då hade idioten svetsat och slipat på drivaxeln i änden som går in i diffen på högra drivaxeln, han hade våldat in den i diffen, fick plocka ner diffen 2ggr för att slipa till hylsan som han kvaddat och spärringen/spåret, så de tog 2kvällar istället för 1h att byta drivaxlarna. men nu har man en hel del kött på benen om 325IX man börjar ha fingrat i de mesta :)

min kärra har gått 20k mil.

Riktiga bilar har 6cylindrar och 4-hjulskrafs! =)

www.warrior.se
E3
1.828
E36
USA bilar
yel_low: WOW ska vi bli imponerade eller?
E36: Vadan denna attityd?
ye
82
yel_low
530DA Touring -02
han verkar ha mens.
får man inte ens berätta vad man "vart" med om utan att nån hugger är de ju trist, men man kan ju hoppas att han bara haft en dålig dag så de kanske går över...

men han kanske är avis på oss som har 4-krafs för de verkar han ju inte ha iaf...

mvh//Nicke

www.warrior.se
E3
1.828
E36
USA bilar
Nja.. det var väl knappast det med 4WD som saken gällde...
Avundsjuka handlar det inte alls om, eftersom gården är fylld med åkdon från 4-8 cyllar så..
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Duffyman:

Skulle du kunna skicka till mig igen, min gamla dators hårddisk sa upp sig i Januari och jag hade ingen säkerhetskopia...

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.