AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.362

Drivknuts damask byte 325IX

Sida 2 av 3
Ett grymt stort tack till Duffyman!!

Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Theb eller Duffyman:

Kan nån av er maila till mig? Ska också byta.

Mvh
va
32
van funk
325ix Touring-89
tar gärna emot mail ang. byte av damasker ska byta på min 325ix Touring -89 Tack på förhand

Hej Grabbar!

Jag kommer att byta i helgen sen skriver jag om bytet här, har inte kunnat byta innan då jag väntat på nya bromsar som skall på samtidigt.

/Micke
Du
731
Duffyman
535im e34 -91
320i e46 -00
320im Touring f31 -18
rob-t-j72:
van funk:

Jag ska försöka sammanställa ett mail som jag kan skicka till er så fort som möjligt. Är det brottom för er att få det? Ska ni byta i helgen eller kan jag kanske försöka skriva ett i helgen?

Ska försöka hjälpa er så gott jag kan.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Duffyman:

Ta det lugnt, tänkte byta så småningom. =) efter helgen eller nästa vecka så skulle jag vara så tacksam!

Mvh /Robban
va
32
van funk
325ix Touring-89
Samma här jag har beställt damasker så det blir väl ett byte i mitten av nästa vecka. Tack MVH van funk

Hej!

Har inte kommit så långt med mitt byte tyvärr!
Då länkarmen vägrar att släppa, jag har bankat med 1-kilos slägga ett x antal timmar och den rör sig inte 1 mm ens. Fattar inte att den kan sitta som den gör varför har man iöverhuvudtaget en låsmutter där den verkar ju helt överflödig.
Jag har värmt och testat alla konstens regler...
Något tips?

/Micke
Äntligen e länkarmen loss...*pust*
Tog en hel dag få bort den, offrat en förlängare, 2 järnrör(grova) och en 1-kilos slägga.
Måste varit något extremt med denna visst sitter dom men den här SATT!
Jag mosade på gång på gång med värme, höll en värmepicka emot godset för att inte förstöra gummit i bussningen som brännaren garanterat hade gjort. Nu är drivaxeln loss och ny damask på, nu ska allt tillbaka och nya skivor på sen kan snön komma...:)
SNÖDONUTS!

/Micke
Du
731
Duffyman
535im e34 -91
320i e46 -00
320im Touring f31 -18
Theb:

Kanon. Använde du en kil eller va de bara rent bankande. Som sagt dom kan sitta som ett helvete.

van funk:
rob_t_j72:

Har inte hunnit med att skriva något mail. Ska försöka så fort som möjligt. Med lite tur så fixar jag det i morgonbitti.
Är det OK?
Nee jag vart helt enkelt sne och efter ett par timmars bankande så gav skiten upp, tack gud för det!

/Micke
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Inga problem.

Mvh
Du
731
Duffyman
535im e34 -91
320i e46 -00
320im Touring f31 -18
Nu har ni fått mail hoppas jag.
va
32
van funk
325ix Touring-89
Tack för bra tipps har just bytt på höger sida ikväll .det var inga större problem .Nu har jag bara vänster sida kvar. jippi! MVH van funk

Van funk har du en ny bil eller? Lossade länkarmen direkt eller?
Eller kanske bara min som är ihopskruvad så seriöst..

/Micke
STi
Vad kostade era damasker? Mekonomen tar ju 430 spänn för 1st. Svindyrt för lite gummi ju :(
Hej!

Jag gav 150:- för min men sen har jag en mycket god vän som säljer bilreservdelar också..:)
BMW tar 399:-för en sådan damask så varför köpa en på Mekonomen?

/Blomman
STi
Köpte en på bmw idag... 369:- tog dom ;)
E3
1.828
E36
USA bilar
De universella töjbara gillar jag! Man kan ha de på "alla" bilar, och 60:-/st!!
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Ett stort TACK ska du ha Duffyman!!

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.