|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Ajdå, täcker bara 7 år, det blir min bil nästa år. Jag får kolla med falk! | |
|
Ååååh, edit-knapp, tack! Falck sa att bilen får inte vara äldre än 15år vid nytecknande, så lugnt ju :) Vid bärgning gäller hyrbil 3 dagar eller hotell 2 nätter eller hemresa då OM något skulle hända. 540:- = en piss i mississippi |
|
|
Nu har jag fått anledning att nyttja min Falckförsäkring. Bilen hade stått ett tag på Landvetter så jag startade den för att få upp lite värme medan jag skrapade rutorna. Råkade peta till centrallåset och där stod jag med en bil på tomgång, utlåst. Ringde Falck som kom på 20 minuter. De öppnade dörren kvickare än kvickt. Kol metod de använde, de puttade in två små gummikuddar i springan mellan dörr och kaross, sedan pumpade de upp kuddarna så det blev en glipa och petade upp låset. Tog max en minut. Stabilt! |
|
Roffa1 |
Stabilt? jag skulle nog istället kolla efter skador. De där luftkuddarna bänder ju upp bildörren, det bör ju bli enorma påfrestningar i både plåt o låskista. Finns nog även risk för att svetsfogarna gett med sig runt dörrkarmen. Det spricker lätt sönder i vinterkylan. |
| Det som får mig att bli skraj är hur enkelt det är för experter att ta sig in i låsta bilar. Antar att det inte bara är bärgningsfirmorna som praktiserar detta :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.