AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
9.798

Euro Assist för BMW , erfarenheter?

Sida 1 av 2
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Idag damp det ner ett brev, adresserad till min mor, "ägare till BMW 523i - 00 regnr xxx 123"

I brevet står:

Erbjudande om Euro Assist för BMW - Kostnadsfri hjälp vid driftsstopp

Extra trygghet för dig som kör BMW i ett år framåt.
Du erbjuds nu en unik möjlighet att teckna Euro Assist för BMW så att du inte står utan hjälp vid ett oförutsett driftsstopp. Euro Assist ger hjälp på plats, bärgning samt hyrbil helt utan självrisker.

Med Euro Assist för BMW är hjälpen alltid nära.
Om du drabbas av ett driftsstopp med din BMW är hjälpen aldrig längre bort än ett telefonsamtal. Euro Assist för BMW omfattar i stort sett alla driftstopp som kan inträffa, och gäller även för punktering, bränslebrist, urladdning av batteri och inlåsta bilnycklar samt om det vill sig riktigt illa även vid olyckor. Tjänsten gäller i större delen av Europa och omfattar samtliga passagerare i bilen.

Extra trygghet för mindre än 41 kr i månaden.
Ett års Euro Assist kostar 486 kr (ordinarie pris är 540 kr), vilket ger en kostnad på mindre än 41 kr/månad.
För din bekvämlighets skull bifogas ett förtryckt inbetalningskort.

Alla frågor gällande Euro Assist besvaras av vår kundtjänst som du når via telefon eller E-post. Villkoren för Euro Assist för BMW finns att läsa på internetadressen: Länk

Om ni inte är intresserade av erbjudandet, är det bara att bortse från detta berv.

Med Vänliga Hälsningar
Falck Försäkringar AB
Kundtjänst: 020-87 00 00
E-post: forsakring@falcksverige.se

Erbjudandet som sådan låter väldigt bra, men priset var tillräckligt lågt för att jag skulle bli lite misstänksam... inte för att jag egentligen tror att Falck skulle vara oseriösa, men det måste finnas en hake, det gör det alltid!

Några fler som har fått samma erbjudande?

Någon som rent av har tecknat det och/eller till och med utnyttjat det?

Har tänkt att ringa till deras kundtjänst på måndag, men tänkte höra med forumet först.

Det låter lite för bra för att vara sant....

__
///M som i Mugge.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Länken ovan fungerade visst inte så bra!

Här kommer en fungerande länk: Länk

__
///M som i Mugge.
Ri
461
Rille330
330i Touring -02
Jag fick samma erbjudande, och jag slog till direkt!! Känns skönt att veta
att man kan få hjälp överallt, utan självrisker och annat tjafs. Löser inte
Falck "problemet" på plats så får man hyrbil eller t.om hotellnätter?
Perfekt trygghet att ha i ryggen på en eventuell bil-semester tycker jag.
Falck garanterar assistans inom en timma i hela Västeuropa. Ringde upp och kollade med dom. Fast om man pressade dom lite så kröp det fram att man kanske skulle ha lite tålamod om man fick stopp på någon avlägsen plats. Det skall visst ingå bärgning, punkteringshjälp, starthjälp. Allt kostnadsfritt... Vet inte om det är så prisvärt då det i mina ögon rör sig mera om en självriskeliminering än något annat. Och så ofta har man inte stop. Har hitintills aldrig behövt bärgning, ta i trä...
po
769
powerpak
325i touring-2001
318iS-mtechII-88
tecknade försäkringen för ett par veckor sedan, inte kul bli stående ute i skogen med småbarn i bilen tänkte jag..

bm
41
bmwm301
323i -84
Tja.

Var i Sälen i vintras och när det var dags för hemfärd en söndag så vägrade naturligtvis bilen (530d -01) att starta. Efter lite eget grejande så ringde vi Falck.
De var på plats inom en timme med starthjälpsbilen, detta hjälpte dock inte utan jag fick åka med till Statoil i Lindvallen där jag fick hämta hyrbil. Åkte tillbaka till stugan och medan vi flyttade över packningen till hyrbilen kom bärgar´n. De tog vår bil till BMW-verkstaden i Mora och på tisdag kunde vi hämta bilen där. Allt funkade perfekt och jag är mycket nöjd med Euro-assist tjänsten. Vad skulle man gjort annars i Sälen en söndag med 25 mil hem.

Bättre att ha än att önska sig
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Låter som en bra erbjudande. Glöm inte bort att de flesta bilförsäkringar, med eller utan tillägg, oftast har något liknande inbakat. Sen vet jag att Shell har ett liknande erbjudande för ~ 200 kr/år, tror dock att det var lite längre väntetid hos dem.

Mvh/ Niclas
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Som ETT bra erbjudande skall det stå! *vill ha en edit funktion* :)

Mvh/ Niclas
Jo
233
Jomu
528iA Touring -00
Idag la bensinpumpen av (tror det är den i alla fall). Efter 5 min kör en bärgningsbil förbi. Stoppade honom och han ringde till Falck och fixade ett larmnummer. Efter det var det upp med bilen och iväg till verkstad.
Funkade skitbra !!!!!!! Även om inte just den bärgningsbilen var ansluten till Falck så gick Falck med på att han fixade bärgningen. Smidigt Falck !!!!
Vad kostar då hela bärgningskalaset ? 0 (noll) kronor. Guld !!!!
Denna försäkringen kommer jag att teckna i fortsättningen också, en BRA investering.
Stor eloge till Falck euroassist. Smidigt och absolut prisvärt !!!!

MVH

Joachim
Uppar!

Fick även jag detta erbjudande idag på posten. Nåpra nya erfarenheter? 540:- är ju ingenting om det nu är bra vill säga.
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Har Falcks försäkring, absolut värt att känna den tryggheten. Har inte behövt nyttja den, men av det jag läst om den från andra som tecknat så får jag intrycket av att den är bra när det händer något.
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Har också hört gott om denna försäkring!
Verkar vara en vinstlott med dagens elektronikproblem.

"Byta upp sig? Till vad då?"
Fick motsvarande erbjudande från BMW Originalförsäkring häromdagen, BMW Mobile Care för 241 kr/år, tecknade direkt! Har tidigare haft Falcks variant och det fungerade smärtfritt med bärgning!
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Falks erbjudande har jag fått flera gånger men tyckte att det inte var värt det, men når jag erbjudandet ovan till samma pris så tecknade jag det!

FD M3 E30Länk
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Jag har erfarenhet från falck assist, en X5a packade ihop strax norr om Hamburg på vägen hem från en resa, ett samtal till falck i Sverige sen så var det bara att sitta och vänta på Bärgare, tog ca en timme.
Den kom och tog oss till närmaste BMW verkstad, kostnad 0:-, ingick i föräkringen.
För övrigt samma bärgare som BMW Assist hade ringt när vi kollade med dom.

Det här med hyrbil och gratis hotellnätter var en sanning med modifikation när jag läste igenom deras avtal senast, men som sagt, bara bärgningen sparade in 3 års premie jämfört med att betala cash när det är dags.

Jag har det på mina bilar.

// Mvh Andreas

Ki
353
Kidneyfailure
520i-95 E34
1600t-72
525i-04 E60
320i-98 E36
"Fick motsvarande erbjudande från BMW Originalförsäkring häromdagen, BMW Mobile Care för 241 kr/år, tecknade direkt! Har tidigare haft Falcks variant och det fungerade smärtfritt med bärgning"

Jag gjorde samma och fick en värdecheck på 200 hos BMW också. Alltså 41 kr första året! Värdechecken gick åt till en pos.ljuslampa för 270 spänn dock.

Det man förlorar på karusellerna tar man igen på slänggungorna!
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
men når jag erbjudande = men när jag fick erbjudandet

FD M3 E30Länk
Tack grabbar!

Ska ringa BMW och kolla vad de har att erbjuda.
Ni
17
Niclas73a
Saab 9000CS -98 och Ford Galaxy -01
Vi tecknade till familjebussen. Inte om bussen blir stående på Åland eller liknande med 4 småbarn, tänkte vi.
Ja, annars också. Dryga 500kr/år när det väl händer ju i princip gratis ;D
Ni
17
Niclas73a
Saab 9000CS -98 och Ford Galaxy -01
Inte "kul" skulle det vara.
Lider en släng av dyslexi vad det verkar som...
Har pratat med BMW nu, deras egna heter Mobile care:

Förlängning.

BMW Mobile Care.

Din BMW Mobile Care vägassistans kan förlängas med ett år i taget tills bilen är sju år. Förlängningen hanteras av BMW Originalförsäkring och kan beställas på telefon 08-541 706 90. Förlängningen gör att du även i fortsättningen är garanterad auktoriserad service och hjälp med bärgning, lånebil, taxiresor eller hotell vid eventuellt driftstopp, oavsett var du befinner dig i Europa. Förlängningen av BMW Mobile Care kostar 241 kr per år.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.