|
Sida 5 av 5
|
|
|---|---|
| Fyrhjulsdrivna brukar väl ha annan ET. På E34 är det iallafall så. Däckia verkar inte ha nån större koll på läget. Är det i Täby? | |
|
Orkade inte tjafsa med detta. Vi sätter på Conti dubbade på fälg 161. Alltså 225/45-17 fram och 255/40-17 bak....:) Sen så köper vi till 15mm svarvade aluminiumdistanser för att det skall fylla ut på rätt sätt i hjulhusen. Så blir det nya 18 till sommaren istället. Lite halkigt ibland kanske, men spela roll, ser bra ut:) |
|
| Köpte Winter Viking 2 och monterade häromdagen, jag kan varmt rekommedera dessa dubbdäck... Köregenskaperna är mycket bra även på asfalt. | |
|
Hej, det skiljer helt klart mot den "vanliga 325". min kollega och jag beställde samma däck och på min fyrhjulsdrivna passar de alltså inte. Leverans av fälgarna sker först i mitten av december så nu sätter jag dubbdäcken på mina sommarfälgar! Däckia kollar detta centralt. PS, clubsport vi har fina rabatter på Däckia därav ej original.. |
|
|
more2it: Jaha, då förstår jag. Vinterhjul känns ju som en extra utgift ett nödvändigt ont, så lite rabatt skadar inte. Keep Your Distance! |
|
| Har skaffat Gislaved Nordfrost dubb 205/55-16 på plåtfälgar från Alven& Ingvarsson. Funkar mkt bra! Pris ca 7200 kr komplett. | |
|
Plockar upp tråden igen... Har kollat igenom alla trådar men får inte kläm på om bmw orginal plåtfälg med friktionsdäck passar till E90 (320i). Ex Länk passar dessa till E90?! |
|
|
Kristoffer73 Kanske kan detta hjälpa. Titta på sidan 5 i katalogen du finner i länken nedan. Där specas stålfälgen. Länk |
|
| Jag slängde på mina svf solgen 16" med vinterdäck från min e46 till min nyinförskaffade e90 325:a. Et verkar skilja en hel del, syns bäst på bakhjulen. Det är precis att bromsarna får plats fram. Hur mycket får/kan et skilja innan man får negativa effekter av detta? Kan man ha vanliga plåtfälgar så man får rätt et och har plats med bromsoken?? | |
| Generellt max 15mm ändring av spårvidd | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.