|
Sida 2 av 5
|
|
|---|---|
|
Någon som kan länka till v-däck som passar 17" E90 fälg ( RunFlat helst ) Finns det dubbade v-däck med RunFlat? |
|
|
Good year har utökat sitt sortiment betydligt när det gäller Run Flat däck. Nokian har tagit fram ett dubbat 16" 205/55-16 men det är dyrt ca.3000:- listpris. GY kommer med ett dubbat 205/55-16 som har ett listpris på ca 2.400:- Kolla Däckfabrikanternas hemsidor för mer info. |
|
|
Finns det nån som köper runflat till dom priserna? Fattar inte att däckfabrikanterna inte subventionerar runflat. It´s a fast world... |
|
|
Detta är nya grejer och då passar dom på att ta betalt,men vänta tills det kommer fler fabrikat på marknaden,då sjunker priserna. Hade Run flat däck suttit orginal på en Skoda så hade kanske priset varit lägre,men nu sitter dom på en lyxbil. |
|
| Undrar om det är någon större komfortskillnad mellan vinterdäck i storleken 205/55-16 när man jämför run-flat och icke run-flat!? | |
| Om man har 17" alu fälg, vilken dim.bör man ha på v-däcken? Sedan är frågan om man ska satsa på Run-Flat eller inte? | |
|
Jag ska inte ha runflat på mina dubbdäck. Beror ju på vilken tum bredd fälgen har men gissar att 205 är det smalaste du kan ha. Det sägs ju att runflat är stötigare än vanliga. Jag tycker iof inte att mina runflat är stötiga men jag har ju ingen referens då jag inte kört nån E90 utan run flat. It´s a fast world... |
|
|
Det beror på fälgbredden. Exempelvis brukar 7" skos med 205/50-17, 8" kan ha 225/45-17, osv. Även på en och samma fälgbredd brukar ett par däcksbredder olika kunna funka. |
|
| BMW E90 17" Stjärneker 158 modell ( har den 8" fälgbredd? ) | |
| Ja, den har 8" bredd. Det borde med andra ord vara lagom med 225/45-17 | |
|
Du kan ha 205 om du absolut vill. It´s a fast world... |
|
| Har kollat lite på däckonline.se men det ser inte ut som om det finns dubbade v-däck med den dim. 225/45-17 | |
|
Har läst följande test : Länk Där står det att man ska insistera på att få Pirelli Euforia RunFlat däck som är speciellt utvecklade till just nya 3 serien! Någon som har sådana däck och vet om de är bättre än Brigestone däck? Har snackat med en säljare på M-bilar och han sade samma sak att Pirelli däck ska vara bättre än Bridgestone däck men det gick dock inte att få välja utan man fick det man fick från fabrik ( de vet inte själva med vilka däck bilen kommer att levereras! ) |
|
|
Här är en länk till Nokian's Run Flat däck. Dubbat och odubbat. Länk Länk madseja min bil: Länk |
|
|
lite info ytterligare på 225/45 17" Nokian RSI, kanske prutbart Jag har kollat med Nokian och däcket kostar lite mer än det utan run flat… Jag kan sälja däcken för 2800:- / st I dagsläget fanns inget leveransbesked på det dubbfria däcket, däremot dubbdäcket ska komma under November. Eftersom det säkert är samma stomme kommer nog det dubbfria i samma veva… M.V.H. Kenneth Undberg Valla Däck AB madseja min bil: Länk |
|
|
André´: Jag har Pirelli Euforia, kanske därför som jag inte klagar på mina runflat då. It´s a fast world... |
|
| Vilken fälgmodell har du till dina Pirelli då? 18" eller 17"? | |
|
17" Stjärneker 159 It´s a fast world... |
|
|
Tänk på att du inte kan ha runflat på en vanlig fälg, den måste vara anpassad för runflat. It´s a fast world... |
|
|
jag vet, det är bara orginal BMW E90 fälgar som är aktuella i så fall. Passar orginal BMW fälgar som satt på en E46 2003-a till E90 modellen? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.