AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
3.239

I-pod eller annan MP3-spelare?

Sida 2 av 2
so
66
soren
330i -03
Och om ni inte gillar iTunes:

Jriver Media center (bästa programmet enligt mig) stödjer iPod.

Länk
Ma
47
Martin_mcs
BMW M3 E46 -03 carbonsvart
Vet någon vad den nya ipod-mobiltelefonen here ???
su
197
supernallen
745i -02
750iA -92
Själv så ställer jag ipoden i dockan o har den bredvid mig o då har man ju en konstant nivå ut o sen en liten fin kabel in bakom panelen in till aux in på stereon o uppe på detta den fina lilla fjärren till ipoden... finns ju drösvis me tillbehör...

mvh joakim

32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Själv förstår jag inte vad man ska ha en MP3-spelare till. De var ju "ute" redan innan de kom. Säger bara: mobilen! Allt i mobilen, allt! GPS o hela rasket. Bära omkring på en massa olika maskiner, PDA:er o MP3-spelare, när man ändå alltid har mobben på sig.... SE har en trevlig musikkabel till W800 och K750 som gör att man får två RCA-kontakter, bara att plugga in var man vill. Själv väntar jag på en "ny P900", det talas om GPS osv.... :P

Ny hemsa, i betastadie:
Länk
För och nackdelar som vanligt enligt min mening.
När batteriet tar slut så stannar alla funktioner, bara för att man lyssnat på musik...
Att ha telefonen som t.ex navigator i bilen mha något av de system som finns idag ger: Mindre display, sämre ljud, sämre finesser osv än t.ex en renodlad TomTom eller Destinator m.fl. Dessutom använder iaf jag telefonen rätt flitigt när jag kör i tjänsten osv, oftast just som jag behöver navigatorn samtidigt....

FP
so
66
soren
330i -03
Jag har ofta förespråkat att saker skall gå att använda till så mycket som möjligt.

Men ju mer man använder saker så inser man att det inte fungerar.

En sak som är optimerad för någonting är ALLTID mycket bättre på det den gör.
Så istället för något som fungerar halvbra/dåligt ansr jag att man bör satsa på separata dedikerade prylar.

/Sören
Så är det nog oftast, ja.
Nu har iaf en iPod införskaffats, det blir till att få in lite Apple-tänk med iTunes och det hela efter alla år med PC...) Det skall nog gå bra, verkar ju vara en skaplig kvalitetskänsla i prytteln, sen skall det kanske fixas nåt interface också men det måste ju gå att bygga... Nu hör jag hur Densionfolket börjar harkla sig...)

FP
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Dedikerade saker kan jag väl instämma med. 110% prylbög som man är ( Länk ).

I navigatorfallet så köpte jag mig dock en Pioneer P9:a och den var ju... kul o så. Ingen kartnavi utan pilnavi, jag har en iPAQ med navtech men den är så fruktansvärt klumpig och seg så jag ville ha eninbyggd i bilen med riktig GPS-antenn. I alla fall, efter en tid så slutar man ju pilla på alla knappar och använder navin när man egentligen behöver den, en gång i månaden typ :) Ni som reser mycket i arbetet förstår jag, men då ska man alldeles självklart ha en riktig inbyggd navi-lösning i bilen.

Jo, vad jag ville komma fram till efter många års användande av navigatorer så kan jag konstatera följande: Kartnavi är en total lyx som inte tillför mycket mer än att man kan flasha med den för polarna. Man kommer fram till destinationen precis lika bra med enkel pilnavi.

Ny hemsa, i betastadie:
Länk
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Kart-navi ger ju också möjlighet att navigera till en plats man pekar ut på kartan, som man inte vet adressen till. Kan vara användbart ibland. Plus att man kan se gatunamn, POI och annat i närheten. Men till själva navigeringen räcker det, helt klart, med pilar och röstguidning.

Jag är nöjd med min Ipaq med TomTom5.

"BMW six appeal"
Farkost:Länk
Jämförelse mellan pilnavi och riktig karta med pekskärm och alla övriga egenskaper är väl inte riktigt jämförbar. Inte utvecklas det väl och tas fram särskilt många nya pilnavi jämfört med karta/färgskärm osv?
Johan: Lyx och flash? Liiite knepigt uttalande mht dina grejor i länken ovan kanske...)
Skönt att se att man inte är helt ensam prylsamlare iaf.. Jag gillade Tekko:s galleri mest, fram för mera hembygge och mindre neonkablar.
Själv kör jag bl.a med ett par NS-1000 som bakhögtalare och en B4-200 som subba. Kännare vet vad det är för högtalare, en minsta nivå, typ instegsnivå tycker jag....)

FP
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Folke: Lyx?! Grejjerna på länken är en ren nödvändighet, ungefär som rinnande vatten och el. :) Men flash är det verkligen inte, utan ett rent intresse...
Ooohh Yamaha NS1000, monitorer! Klassiker! Själv 100% såld på engelska ljudet, lyssnar mycket på akustiskt och jazz/blues.

Nä det med pilnavi var kanske lite att sväva utaför tråden, jag skriver bara om mina egna efarenheter i ämnet. Jag själv kommer i alla fall att navigera med mobben (jepp pilnavi förmodligen då kartnavi funkar ganska kass med mobilen) de få gånger jag verkligen behöver det och även lyssna MP3, som det egentligen handlade om. Sorry att tråden bytade handling.

Ny hemsa, i betastadie:
Länk
Trådar tenderar att göra så rätt ofta, vi får skärpa till oss.
Yepp, NS1000 monitor, rätt hyfsade, lite basfattiga men resten....
Men lägre registret kompletteras lätt upp av subban, läs själv:
Länk
Finns ett smärre fel i texten dock, få se om du hittar det...)

FP
Johan: Jag instämmer i Folkes analys om att mobilen är för liten för att navigera med. Att kunna scrolla på kartan är ju bara trevligt!

Ps: Nu blev jag besviken. Jag trodde du förstog att JM-Lab/Focal regerar! :)

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Herr Wendt: Tsss.. Har du nå kul anläggning? Bärätta för farbror Barbro dåårådå :)

Ny hemsa, i betastadie:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.