|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har läst lite i trådarna om inkoppling av I-pod till stereon med info i bilens display osv. Jag har vanlig business/CD, MID men inte Naviskärm osv, men är inte övertygad om att just I-pod är den enda spelaren som kan duga. Sony bl.a har ett par modeller som tilltalar, men det finns säkert fler. Förutsättningar: En bra produkt, styrning/indikering på MID, min 20Gb HD, färgskärm, möjlighet till att koppla in kamerans USB och lagra bilder vid behov, hustrun skall kunna använda den till sina talböcker osv. Nån som testat några hotta modeller på sistone? FP | |
|
Det låter som du söker en iPod i alla fall ;) "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
| Jag tror du kommer tröttna på att sony behöver sitt egna program samt format... | |
Robsarve |
Och det behöver inte Ipoden???? Itunes är inte roligt på PC. Annars är de enormt trevliga att handha och låter gott om man byter lurarna. tycker Erik |
| Visst man behöver itunes men ipoden klarar mp3... | |
| men jag måste säga imot att det skulle funka sämre på pc... för mig funkar det helt perfekt.. | |
|
Medveten om de olika programmen när man synkar med PC:n osv, för och nackdelar mm. Jag kan nog leva med dessa momenten, mera viktigt för mig är anslutbarheten mot bilens MID osv. Är det bara iPod som gäller då kanske? Hörde nåt om att man filar på nya skatter igen, en "vanlig" MP3-spelare skulle gå upp några hundringar osv. Tänkte köpa innan dess, fast egentligen finns MP3-funktioner redan i en del av mina pryttlar, telefoner, PDA osv.... Ett i-landsproblem? FP |
|
|
Skaffa en ipod, klart bästa "bilstereo"-prylen jag köpt. Nicke |
|
|
Folke:Dom skatterna kom redan förste juli, ifall jag inte minns fel så blev skatten c:a 50kr på en 20 gig`s ipod ///Johan Länk |
|
|
Jepp, stämmer säkert. På media, skivor osv hotar man iaf med nåt efter oktober ev. Märkligt land det här, högsta skattetrycket och ännu mer vill de plocka ut ändå... OK, en iPod då, ger den önskade funktioner med en Icelink i MID, både manövrering av spelaren och info, ID-taggar osv i displayen? Ursäkta latheten, jag har läst lite förstrött i trådarna tidigare men mest trott att det gäller på bildskärm....? FP |
|
|
Svar ja. Du kan manövrera i iPoden med bilens knappar och menyerna visas på MID. När du spelar visas artist- och låtnamn växelvis. Långa namn skrollas. Funkar bra och är pålitligt. "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
| Stämmer det att man inte kan koppla in en ipod (med bmw´s ipod kabel) till proffesional stereon ????? | |
danny69 |
Allt jag vet är att BMW:s kabel är typ 3 år efter ice>Linken i funktion. Tror den bara passar 16:9 |
|
Hehe.... som om skatten skulle kunna påverka priset på R-media/spelare, jo för leverantörer gör det det, men konsumenten blir inte påverkad av dessa justeringar. Har CD-r & DVD-r media gått upp de senaste åren? Trots 3 höjningar av skatten/avgifterna går i stort sett alla priser kontinuerligt neråt inom dessa områden. Ingen leverantör vill höja priset märkbart till återförsäljarna. Hård marknad med många aktörer. Men det är ju roligt när folk hamstrar på sig stora kvantiteter inför en kommande "skattehöjning". (För oss som säljer alltså) 6a - för det är du värd |
|
|
För övrigt fungerar Ipoden alldeles utmärkt i bilen (bäst med MIDpanel), men som allround mp3 spelare skulle jag välja Sonyn tack vare dess utomordentliga batteriprestanda. Jag har inte sett någon som tillhandahåller interface för Sonyspelaren till bilen dock. Efter man levt med Itunes ett tag så är det rätt trivsamt med mycket smarta funktioner som underlättar skapandet av live-playlists och editering av ID3-taggar. Samma med Creative - mycket trevliga spelare, men ingen påträffad möjlighet till sånt som Ice>link. iAudio X5 20GB - bra spelare som har de möjligheter du vill, men samma där. 6a - för det är du värd |
|
danny69 |
Nya iPoden med färgskärm har väl grymt mycket bättre prestanda än gamla. |
|
Helt riktigt, och borde ju bli det givna valet när den skall användas i bilen, samt för bildöverföring. 6a - för det är du värd |
|
|
Har kört me en 30 gig ipod i två år. Använder den dagligen. Programmet itunes kanske kan ses som lite krångligt men automatiska uppdateringar av låtar mm är en finess jag uppskattar. Visserligen enklare att bara dra över mappar men rätt använt kommer du uppskatta programmet. V12- för det är du värd..... |
|
|
creative zen touch... jag har den, 24timmars batteritid. bra ljud, högt ljud om man vill det... (många mp3:er som har dåligt o låg ljud.) lätt att hantera o bra i allmänhet... fast jag har AUX-intag i min bil E87 2,0d... Stil, Komfort o Sport. Thats BMW |
|
|
apple presenteradenodag en ny ipod med flashminne som verkar vara vettig... om man upplever för svagt ljud i podden kan man ladda ner ett program som låser upp volymspärren. |
|
|
Länk NICE! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.