AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
4.917

Noll efterfrågan på E38

Sida 2 av 5
Ma
89
Mats-saH
740i -94
320i -02
Stephan: när jag köpte min 6-vx var det flera som bangat för att det inte var aut............jag var desto gladare, o är det fortfarande!
Dom som var på BMW-träffen i Gustavsberg i onsdags förra veckan har tittat på min 735:a
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
BmV.

"Ingen (strängt taget) var intresserad att köpa en E38"

Hur har du kommit fram till det? Genom att se att det finns flera sidor på börsen med e38or? Pratat med ägarna som sagt att få/ingen vill ha deras bil? Själv försökt sälja?
BraMotorVerkstad
Jaken, jag kom fram till detta ointresse för E38 genom att läsa under "Önskas köpa".

Strängt tagen ingen som annonserar på Powerbörsen efterlyser en E38. Se efter själv.

ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Ok, jag håller med dig om att utbudet är större än efterfrågan.
Fa
217
Fartglad
BMW M5 2002
Stephan: Hur kan BMW garantera mäterställningen på en beg. bil. Hur kan dom veta att ägaren själv inte har skruvat tillbaka under sitt brukande, för att sedan..när han byter in den, få ett bättre värde?
INGEN, återigen...INGEN kan garantera mil på en bil, om den inte är helt ny.
Fartglad; En extremt om sig och kring sig person, kan säkert backa mätaren, men sannolikheten att det inte upptäcks på något sätt i samband med inbytet är mycket mycket litet, är det någon som känner till ett sådant fall? Att BMW vågar ge garanti på bilen, tycker jag är en stark markering att det går att lita på mätarställningen.

Varför skulle det gå att garantera milen på en ny bil? Varför inte bara koppla ur vägmätaren och använda bilen, av någon i transportkedjan? Det enda sättet som går att garantera mätarställningen är att vara med vid tillverkningen och därefter ta hand om bilen, från leveranskontrollen, dock är man väldigt paranoid om man gör så;) Men helt säker på mätarställningen;)

Mvh Stephan
BraMotorVerkstad - Var bilen är köpt och hur den kom till Sverige vet jag inget om. Du verkar extremt skeptisk till bilen i fråga och det är förstås tillåtet att vara. Jag är dock inte helt säker på vad det är du egentligen letar efter. Bilen verkar som sagt uppfylla dina krav, men du avfärdar den p g a hur den kom till Sverige och att skyltarna är dolda.

Jag tror inte att importera själv är din grej, utan du ska nog leta efter en en-ägar-bil här hemma som en äldre herre haft och sparsamt brukat.

Man kan omöjligt bygga ett resonemang kring hur många köpesannonser det finns som efterfrågar E38. Jag hittade för övrigt närmare tio annonser där någon söker en E38, så hela resonemanget faller oavsett.

Med samma resonemang kan man säga att E60, E65, E87 och E90 är omöjliga att sälja, för det är så få som annonserar om att de vill köpa. Det stämmer som bekant inte.
BraMotorVerkstad
Anders N, inget fel på sättet bilen kom till Sverige. Killen som gjort jobbet ska naturligtvis ha en hacka för det. Men dolda skyltar... då ringer det en klocka, i varje fall hos mig.

Jo, att importera själv från Tyskland, bara man läser på lite, kan nog vara en god idé.

"En-ägar-bil här hemma som en äldre herre haft och sparsamt brukat" låter mycket sympatiskt. :-)

Mja, de tio annonser du hittade (på Powerbörsen?) domineras av folk som vill ha en E38 att plocka reservdelar från... Sysslar du med AMS-statistik till vrdags? ;-)

Hur har du kommit fram till slutsatserna i ditt sista stycke?
BraMotorVerkstad: Finns en bra diskution här på forumet om just dolda skyltar i annonser som du kanske borde läsa innan du dömer av det som något negativt.

Jag kan maila dig närbilder av mina skyltar på min bil om det är viktigt för dig.
Gemini__
Döljer alltid mina regskyltar i annonser, inget skumt med det. Så att skyltar inte syns i annonser rör mig inte i ryggen.
BraMotorVerkstad - Nej, jag jobbar inte på AMS utan på ett kreditmarknadsbolag. Slutsatsen i mitt sista stycke är baserad på samma resonemang som du hade angående E38 - ingen vill köpa för det finns inga köpesannonser. :)
BraMotorVerkstad
Tallviking, jag vet det. Jag startade en sådan diskussion, jag har varit i kontakt med diverse handlare - och privatpersoner för den delen med.

Det finns flera plausibla svar och nu har jag informerat mig om dem.

Men nu är det så att handeln med E38 är en köparens marknad och jag tänker inte lägga ned en massa tid för att lyssna på olika (bort)förklaringar avseendel raderade eller obefinliga skyltar. Jag vill ha raka rör och så mycket trygghet det går att få.

BTW - den bil du har till salu (Belgienbilen?) SER fin ut. Men, det gör de flesta.

BraMotorVerkstad
gemini_, det är nog inte bara din rygg som förblir oberörd om du döljer reg.skyltarna. ;-)

BraMotorVerkstad. Med en så negativ inställning till det mesta är det kanske enklast att du inte köper någon bil

Eftersom det var du som startade den här tråden och sedan bara rackar ner på allt och alla som tycker att E38 är en underbar bil så är nog E38 inte något för dig
Gemini__
Vill helst slippa få bilen "oberörd" av klåpare =)
BraMotorVerkstad
Tallviking, på något sätt så har jag fått för mig att avgöra själv om och vilken bil jag ska köpa.

gemini_, du menar "inte berörd av klåpare"?

... det blev visst lite iriterat sedan jag konstaterade att E38-handeln är köparnas marknad. :-/
Jag sålde min e38 för massor med år sedan så jag behöver inte bli upprörd:)
Senast jag annonserade en bil privat tog det mig en vecka att få bilen såld till ett helt OK pris med raderade skyltar. Ringer någon och ställer de frågor man förväntar sig av en seriös spekulant så ger jag givetvis ut regnumret.
Snacka om att fokusera på fel sak när man tittar på bil?

Mvh,
/Wille
Gemini__
Ja precis, oberörd = ej berörd. Observerade du inte min smiley? Syftade på din mening; "det är nog inte bara din rygg som förblir oberörd om du döljer reg.skyltarna."

Gemini__
WilleW: Precis, inga problem att uppge regnumret till en seriös spekulant.

Att per automatik misstänka att en hund ligger begraven pga av dolt regnummer är lite väl förhastat.

Har förresten en E38 ute på annons för tillfället, tror ni regnumret är synligt? ;-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.