|
Sida 1 av 5
|
|
|---|---|
BraMotorVerkstad |
Jag kollade just igenom fem sidor på Powerbörsen. Ingen (strängt taget) var intresserad att köpa en E38. ???? |
|
Jag förstår inte hur du kommit fram till mening nr 2....???? 7-seriebilarna verkar bli iskalla redan efter ett par år på marknaden, se bara på e32....och e38 också för den delen. Höga driftskostnader skrämmer bort många köpare. |
|
|
Och......? Mvh. Patric, BMWCS #4598 Min E38 Länk |
|
Gemini__ |
Det är ju helt perfekt. Läge att köpa E38 med andra ord =) |
BraMotorVerkstad |
Till PJ. Fortsättningen på din korta mening blir: så ingen är förmodligen intresserad av att köpa din bil Jaken... vilken del av mening 2 bereder dig bekymmer? De flesta E38:or till salu är riktiga långmilare, utom några mystiska vagnar. Gemini_: Precis. :-) Men, det är mycket trams med dolda reg.plåtar och att man inte informerar om att bilen är importerad. |
|
Vad skönt, för den är inte tillsalu på ett antal år frammåt! Och då slipper den förhoppningsvis att vara med i din otroligt verklighets baserade statistik. För i din lista på noll efterfrågan ligger väl Mazda 929 i topp som mest efterfrågad :) |
|
BraMotorVerkstad |
PJ, man kan säga att du gör dygd av nödvändigheten. :-) Men, vilket är ditt intresse i denna diskussion? Vari ligger det verklighetsfrämmande? Jag kollade just samma sak på Blocket. Lika illa (för säljare) - och lika bra för oss intresserde köpare. Trevligt att veta att här finns det prutmän. ;-) ...Och hur får du in Mazda i en efterfrågebedöming av BMW? |
|
BraMotorVerkstad, fint läge om du vill pruta (prutta?..:) ) på en e38 då och glida sedan. Grejen är väl den att rent allmänt står det mycket still på begbilsmarknaden just nu. Står utan bil och alla jag ringt på är kvar, ändå är inte förhandlingsviljan gällande pris speciellt stor konstigt nog trots att bilarna ofta varit annonserade mer än två månader. |
|
BraMotorVerkstad |
simon-en, tack för dina uppmuntrande rader. Det är tydligen läge att köpa en E38 snart - om det nu finns några seriösa säljare.... |
|
Håller på och säljer min och det är en del intresse faktiskt. Verkar som folk söker nyare E38:or för dom tycker att nya karossen är så ful ! Fick ett seriöst bud bl.a från en kille som ville köpa min och exportera den till Irak genom att köra ner den, 800 mil Min granne kommer därifrån och är där ofta i jobbet. Han sa att det kryllar av sådana bilar där nere nu men folket klagar så enormt på att bensinen gått upp till hela 50 öre per liter !!! |
|
|
BraMotorVerkstad: Bil väljer man ju efter smak och tycke samt när det är säljdags ärt tålamod just vad det är, en dygd:) Hur seriös en köpare är och hur desperat en säljare är avgör hur bra pris man får:) VAd letar du efter för bil? Asken |
|
|
Innan jag köper en viss bilmodell brukar jag försöka känna av hur pass lättsåld bilen blir den dan jag tänker sälja. (Jag har sällan bilar längre än ett år). Har inte själv tittat så mycket efter e38:or men när man läser annonser och av inläggen på AP så verkar de inte helt lättsålda. Tror inte detta är något speciellt för e38. Stora lyxmercor eller Audi A8 som har några år på nacken är nog inte lättsålda heller. |
|
|
Efterfrågan finns på E38:or, jag funderar starkt på att köpa en av dom minst? Populära E38:orna, som nästan bil, en 740i 6vxl, och med mindre än 2500ex att välja mellan, är det något som säger mig att den inte kommer att bli svårsåld trots allt, bara all dokumentation är okej, en viss nivå på utrustningen är ett måste, både för att jag ska trivas och för att gå att sälja lätt, xenon, skinn, klimaautomatik, elstolar, ASC+T, annars allt går att sälja, om priset är tillräckligt lågt, köp billigt, sälj billigt, då är det inget problem längre. Mvh Stephan |
|
|
Håller med Stephan, bilmarknaden har ändrats, man får nästan skänka bort bilarna för att bli av med dem, å andra sidan kan man köpa rejält billigt!!! |
|
BraMotorVerkstad |
Jag tänker väl som Stephan , ungefär; 735 eller 740 "med allt". Helst också en L:are, d.v.s. importerad med de bekymmer det kan medföra. 2000-2001 ("de vackra"), under 10 000 mil. Jag borde få till det en bra bit under 200 000. |
| En BMW 750 av nyare modell hade suttit fint. Bara man sluppit service och bensinnotorna. Kört min 318i mest i sommar, då de andra bilarna endast gör shejkerna glada... Man kanske skulle satsa på en 750i bara för glida runt kvarteret och reta grannarna? | |
| BraMotorVerkstad - Har du tittat på denna? Länk Jag vet inget om bilens ärlighet eller skick, men den SER fin ut och verkar uppfylla dina krav. | |
|
BRV; Köp från Tysk BMWhandlare med Euro+garanti, dom garanterar även mil/krockfrihet om den är det, är den krockad får du vet, var och för hur mycket, det absolut säkraste sättet att köpa E38?! Mvh Stephan |
|
| Bilen som Anders N länkar till är min bil. Kan garantera att den är i fint skick med alla papper i ordning. | |
BraMotorVerkstad |
Andes N, den där bilen är väl den som han som köpte i Belgien och körde runt via Italien till Sverige har? Dolda reg.plåtar, ser jag. |
BraMotorVerkstad |
Stephan, ja man kanske skulle göra som du säger. En bekants bekant gjorde det och fyllde dessutom bilen med sprit inför hemresan från Tyskland. :-) Delad glädje är dubbel glädje - eller blir. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.