|
Sida 7 av 7
|
|
|---|---|
|
Jag tycker E90 (och alla andra BMW för den delen) har kvar den typiska BMW-profilen i designen. En BMW ser ut som en BMW, det har dom alltid gjort och det gör dom ännu. Problemet är bara att japanerna har kopierat BMW:s design i åratal... Så det är knappast 3-serien som är lik Primera utan tvärt om. Kan för övrigt inte förstå att så många har bestämt sig för att Primera och E90 är lika som bär, där bak. På bild möjligen, men "på gatan" ska man ha allt bra livlig fantasi för att se några likheter. Jag har ansträngt mig, men inte lyckats hitta några... 3-serien har en helt annan profil på bakstammen, ser mycket fetare och maffigare ut medan Primera snarare ser slimmad och smärt ut. Och bakljusen har ju helt olika form...! //Chrille |
|
|
MAn kan nog komma överens om att alla nya BMW bilar oavsett modell är bättre än föregångarna tekniskt sett. vad det gäller prestanda, bränsleförbrukning, krocksäkerhet, storlek komfort blir varje ny modell bättre på än föregångarna. Tyvärr anser jag att det spelar ingen roll, visst har man vant sig många gånger ( jag tycket steget från E28 till E34 inte gick att smälta den 1a timmen eller dagen, men sedan släppte det) men E90 har funnits en tid och trots att man sett den från alla håll och kanter går det inte att "vänja sig" eller hur man ska uttrycka sig...den är och förblir mycket mycket raffinerad och elegant, sportig....från de flesta vinklar..men genom dess avskyvärda bakljus påminner den stark om jappsbilarna...det är inte det att ush fy Toyota, Nissan automatiskt poppar upp, bara det att lysena är VÄLDIGT FULA och gör sig verkligen inte rätt på bilen.....jag förstår inte HUR NÅGON KAN TYCKA DE ÄR SNYGGA??? Om BMW bara kunde ta och ändra på lysena skulle bilen vara fullfjädrad...man kan väl anse att det är en barnsjukdom, typ oj vi skapade den fula ankungen..tillbaka till ritbordet och så vips..en liten facelift så var det hela avklarat. |
|
| FRIFART, det där låter nästan som en fobi. | |
| Apropå E90 vikt så anger den PDF för E90 som kan laddas hem från BMWs tyska website att vikten är 1490 kg för 325i E90 och 1525 kg för 330i E90. Man kan undra om det införts någon ny mätnorm i Sverige, eller om den svenska agenturen har lagt till några utrustningsdetaljer som höjer vikten. | |
|
Håller faktiskt med FRIFART. En liten omdisponering av rött och vitt i baklysena skulle ge en helt annan look. T ex så gillar jag E60's baklamport skarpt. I övrigt så gillar jag utseendet på E90 men den kräver, precis som E60, rejält med tum på fälgarna för att det ska se riktigt bra ut. ___ //Ulf |
|
| Jag kan instämma i att Baklyktorna på E60 är snyggare än de som sitter på E90, men å andra sidan är det ju främst de bilister som man kört om som får se baklysena. Visserligen bör man visa hänsyn i trafiken, men hur medtrafikanterna uppfattar bilens baklysen tar i alla fall inte jag någon hänsyn till. | |
|
Jag tror till viss del folk tänker coupe när vi pratar e46 (eller utrustad sedan) och sedan när vi pratar e90! En standard e46 sedan är inte så rolig, med lite M-pkaet (och rätta färger) så blir det något helt annat! Så vänta till coupen så får ni kanske en ny OCH snygg bil! :) clubsport: jag tror nybilsägarna av e90 är minst lika jäviga som e46 ägarna. Dvs båda blundar lite för sin bils brister, eller? Hur som helst är jag opartisk, äger ingen av dem. e90 sedan standard är inte snygg... Tyvärr har väl tyskarnas smak gällande inredning tagit ett steg tillbaka för liknade inte nya S-klassen BMWs 7-serie?! Vilket är synd... |
|
| Rolex: Om du hadde läst tråden mer noga så skulle du ha sett att det var en som tyckte 320 var likvärdig i prestanda med 325 därav min jmf. | |
|
Keiser: Wow, du satte punkt för denna diskussion. Du har så rätt. En standard E46 Sedan är ingen vacker syn, inte en E90:a heller... men om 2-3år med lite facelifts och olika paket så är säkert E90:an minst lika tuff som en välutrustad E46 Coupe :) ! Kanske man borde göra en prel.beställning på år 2008 330Ci E90 :) |
|
| 8500rpm: hehe ja det kanske är läge för dig att byta då, 3-4 år är väl lagom! | |
|
acey: Nej, i detta fallet är jag objektiv, har kört E46 i 6 år och då har jag tillräckligt på fötterna när jag säger att E90 är mer välbyggd. No More Limits! |
|
|
Har läst att det ska finnas en bakspoilern till nya E90 som tillbehör. Någon som kan länka till den? Helst en bild så man ser hur den ser ut IRL. Vad är kostnaden? |
|
|
Jag såg den på Stccs pace-car förra helgen den ser bra ut, mycket bättre än på bild. 1975 grundmålad och 3125 lackad och klar i några olika färger. Man kan nog tjäna nån liten slant på att lacka den hos nån lackfirma. Funderar starkt på att köpa en till min bil. No More Limits! |
|
|
Ett annat kit som finns att plocka på som faktiskt lyfter bakdelen en hel del är AC Schnitzers nya paket. Dessutom blev bilen enligt min egen uppfattning lite "råare" i fronten. Finns för leverans nu genom OCL Brorsson. Själv väntar jag på offert från OCL just nu. Länk till bilder finns här: Länk |
|
|
Det där var inte dumt alls.. Säg till när du får reda på priset. No More Limits! |
|
|
Efter allt gnäll på E90 baklysen har jag istället tagit och sett efter hur det är ställt med E46 och det är inte värst vidare form på baklysena där. Än värre är det på E46 Coupe, där de lite vanprydande reflexerna längre ner på stötfångaren inte precis förbättrar utseendet. Dessutom satt jag och bläddrade i en tillbehörskatalog för E90. Där finns en bild på "Black-Line" bakljus som kanske kan vara ett alternativ för den som ogillar originalvarianten. |
|
|
För er information så fick jag i dag ett pris på AC Schnitzer kittet jag nämnde tidigare. Priset för ett paket med front spoiler, sidokjolar och vinge, samt ny kofångare bak är 17 000:- tre paket är beställda till sverige, två är sålda. Ett till Norrköping, ett till Jönköping. Det tredje paketet överväger jag starkt att köpa. DÅ blir jag först i Stockholm med någonting i livet i alla fall.... |
|
|
Fronten på ACS e90 ser riktigt grym ut: Länk Fler bilder: Länk Mvh, /Wille |
|
|
Fick även ett pris från Hamann som även dom har kommit med ett nytt kit till E90. Länk Där börjar priset på €325 Komplett stannar det runt 20 000:- |
|
|
Hamann har gjort det lätt för sig med att bara lägga till en läpp under original stötfångaren. Schnitzers är klart snyggare. No More Limits! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.