|
Sida 1 av 7
|
|
|---|---|
Johan Strömberg |
Har själv inte kört bilen men kan inte hjälpa attt komentera ändå. Den ser ju askonstig ut med sin primera bak. Instrumnepanelen ser ut som en påklistrad bräda, speciellt utan navi. Vidare måste man ha 18" eller 19" för att fylla ut hjulhusen. Vet inte men känns som kvaliteten är sämre än e46. Menar inte att kritisera då jag skulle kunna tänka mig en fullmatad 330xita. Varför uppgraderar man nya 330 motorn enengång +7?hkr ?? Behöver lite mer intryck samt höra lite gott om den nya motorn vs den gamla (231 hkr). Har i dag en 330 cab -05 och är toppen nöjd men skull ev behöva lite mer utrymme. Ge mig lite argument att gå och provköra Mvh Johan |
|
Johan Strömberg: Länk |
|
|
Johan Strömberg: Personligen tycker jag nya e90 inte är en fullträff rent formmässigt. Den nya 3-litersmotorn är dock en pärla, och den är faktiskt bättre än den gamla 231/300 nm versionen. Vidare håller jag med dig. En mörk färg, 18" hjul är ett måste för att bilen ska komma till sin rätt. Iof så behövde E46 M-sportpaket och 17" för att se bra ut. Argumentet är att bilen är extremt körglad och motor/växellåda är i världsklass. 330i är riktigt rolig att köra, roligare/bättre än e46. Den tar omjämheterna bättre, är mindre "skuttig" och känns tightare i chassit (speciellt över ojämnheter). Den är helt klart värd en provkörning. Titta också på nya Audi A4. Mindre körglad, tristare drivlina men bättre komfort och trevligare inredning. |
|
|
Varför inte 5-serien, om du behöver mer utrymme? Mvh Johan |
|
| Jag tycker att E90 är lika bra eller bättre i allt jämfört med E46. Trots det är bilarna väldigt lika i karaktären. Det är bara det att E90 har förfinats ytterligare. Speciellt imponerande är att vägegenskaperna är snäppet bättre på E90, trots att komforten också är förbättrad. Fjädringen står emot krängning bättre, men klarar ända av att svälja vägens ojämnheter mer framgångsrikt än E46. | |
|
Instämmer med Nockenwelle! Mvh, Kalle _______ E38:an: Länk |
|
|
E90 känns solidare och betydligt bättre ihopskruvad än E46. Den är väldigt snygg framifrån, och går bättre i högre farter. Kvalitetsmässigt så är den bättre om du tänker på materialval. Den har bättre materialval än E60. E46 känns väldigt liten om man sätter sig i båda. Dom 7 extra hk är väl bara för 130. No More Limits! |
|
|
En ide´ är väl att provköra först innan du börjar kritisera, är du så negativ innan du ens kört bilen så ska du nog ha en annan modell. No More Limits! |
|
| Jag tycker tyvärr också att e90 inte är helt lyckad. Som någon nämde tidigare så är fronten snygg men både sidorna och baken är INTE snygga. Bilen saknar harmoni. Nej hoppas dagarna med Bangleinfluenser är över snart. En BMW ska vara sportig och elegant, tycker de senare har varit varken eller. Tyvärr har ju inredningen följt samma tråkiga trend. Uppfattar e90 som billigare invändigt än e46. Dock är den snyggare än 5/7-serien som är ännu större besvikelser. Tur att köregenskaper och motorer/drivlina fortfarande håller högsta klass. Hur är det med komforten jmf med konkurrenterna? Är den bättre än motsvarande Audi/MB/Volvo? Nu kommer ju lexus med lite mer attityd i formgivningen (MB och till viss del även audi har ju gått framåt de senaste åren). Tror det är viktigt att BMW får ordning på designen framöver. De har ju byggt upp ett grymt varumärke men design säljer... | |
|
Clubsport: Vad baserar du dina påstående på? Mina uppfattningar är att E90s material val känns klart mer budget än E46. Bättre ihopskruvad kan jag inte heller hålla med om. Om du frågar mig så ser den ut som den blivit påbackad av av Mitsubishi Carisma. Men framifrån är den väl helt okej. Nej, jag hoppas verligen att Coupen tar coupe arvet vidare annars kommer nog många trogna Bmw ägare att byta märke. Jag instämmer dock i att valvetronic 330n är en väldigt lyckad maskin, snäppet bättre än M54ans 3 liters maskin. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
På sätt och vis är det svårt att uttala sig om komfort, eftersom det kan vara rätt individuellt, exemplvis vilka stolar som är skönast att sitta i, men jag tycker E90 står sig väldigt bra i konkurrensen vad gäller komfort. Jag har jämfört med Audi A4, Volvo V50 och Saab 9-3 och där står sig E90 mycket bra. Låg ljudnivå (även om det naturligtvis beror en hel del på vilka däck som bilarna utrustas med) och bra fjädringskomfort. För min rygg och rumpa är stolarna i E90 sköna, men det gäller även de övriga. När det gäller köregenskaper slår E90 konkurrenterna lätt. Mot MB C-klass har jag inte jämfört, men det framstår som osannolikt att den skulle kunna matcha E90 i fråga om köregenskaper, men kanske i fråga om komfort. |
|
|
Hra inte det redan kommit styling baklampor till nya e90? Tyckte jag såg en tyskreggad sådan i Polen med helt andra baklysen! Det var snyggare än orginal! MvH Bmw 4-ever |
|
| Det fulaste med E90 tycker jag är de kromade "överläpparna" över njurarna framtill. Det stör mig mer än bakdelen. | |
|
Håller med Wendtan, tycker inte kvalitén i coupén och att bilen känns bättre ihopskruvad. Tyvärr så var ett par grejer inte riktigt ihopskruvade på de bilar jag har kört. Tyvärr tillkommer det också en extra kostnad på 10.000, eftersom det första man måste göra för att göra bilen rättvisa är att byta ut de värdelösa runflatdäcken som förstör upplevelsen. |
|
Njuren |
Kvalitetskänslan e sämre än i E46 i material och reglage invändigt. Svart met med 18tummare fixar biffen. Tycker fronten "blåvalen" e snygg :) BMW - i nöd och lust? |
| acey, angående däcken till E90: jag frågade en säljare om det gick att slippa runflatdäck till E90. Hans svar var att det inte gick att få annat än runflatdäck från fabriken, men bilfirman kunde köpa loss däcken och ordna andra om jag ville det. | |
| Nja tycker nog att känslan i material är sämre än e46. Hårdare yta eller hur man ska beskriva det, blir mer plastigt. Har inte Bangeleran tagit slut nu (tyckte jag läste att någon annan tagit över)? Håller med Wendtan, hoppas coupen blir snyggare! M3-paketet skulle ju kunna bli ett lyft som det blev till e46:an | |
|
Keiser: Tycker tyvärr inte att M-paketet till E90 var speciellt snyggt, betydligt snyggare till E60 och E61 speciellt tycker jag. Nockenwelle: Man tycker att när man köper en bil för 400+ att man borde få bestämma vilka slags däck man vill ha på bilen. Tror nog som du att handlarna är behjälpliga när det gäller sånt. Hade runflats på MINIn, och hatade varenda sekund utav det! |
|
| Jo acey, jag håller, visst borde man få välja däck. Fast i just detta läge har väl BMW lyckats göra det till en säkerhetsfråga att ha däck med nödgångsegenskaper, så att det kan framhållas i reklambroschyrerna. Det är väl därför de är så styvnackade. | |
|
Nockenwelle: De skriver inte att det är på bekostnad av den aktiva säkerheten, komforten och prestandan dock ;o) |
|
|
Jag håller med Kalle och Nockenwelle. Sen tycker jag att E90 är _riktigt_ snygg i rätt utförande. På Knutstorp var det en svart 330i (tror jag det var) med 18" Breyton. Riktigt läcker förutom ett eftermonterat stuprör till ljuddämparen. Tror aldrig jag har sett en E46 sedan som varit i närheten så snygg. Även med original 18" är den läcker. Har alltid tyckt att E46 sedan ser lite bullig ut. E90 har en aggresivare framtoning, speciellt i fronten. /Olof Überlegenheit aus Bayern |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.