|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hur gammal var köparen? 14? Trist, alltid jobbigt när man kommit så långt i affären att det bara är överlämnandet kvar men det är sånt som händer och det dyker säkert upp någon seriös ska du se. ___ //Ulf |
|
| Fan med din presentation måste du ju fått bilen såld för en månad sen? ;) | |
|
Fråga om postväxel: Jag skall sälja min bil imorgon LÖRDAG, har en kille som kommer från sthlm till Gbg med postväxel. Kan man kontrollera postväxeln på något sätt under en lördag? |
|
|
di99pejo, Det blir mkt svårt om du inte hittar ett öppet bankkontor. Det du kan göra är att kontrollera så att postväxeln har vattenstämpel och i övrigt ser ok ut. Försök jaga reda på någonbankanställd kompis. Gå till banken ifråga redan nu i eftermiddag och förklara ärendet och be om de kan visa dig hur en äkta postväxel skall se ut. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
| Jag hade aldrig lämnat ifrån mig bilen på en lördag mot en postväxel jag inte kan kolla - oavsett hur äkta den sett ut, så: Var försiktig 'di99pejo'! | |
|
Jag köpte min bil via postväxel, man kan inte få ut någon postväxel från banken om du inte har tillräckligt med pengar. Man kan väl säkert göra en falsk postväxel precis som med ALLT annat, men jag tycker att postväxel är säkert. Mitt tips är att göra upp dealen på banken som jag gjorde, de fick pengarna in på kontot direkt och jag nyckeln i handen, allt gick som smort =) |
|
|
Nu när jag sålde min bil fick jag betalt med postväxel, alltid lite nervöst osv. Men jag skickade inte in ägarbyteslappen förrens måndags morgon då jag varit på banken. Hade den inte funkat, äger man ju fortfarande bilen enligt vv. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.